Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gode erfaringer, men nå har OBOS sagt opp avtalen med Fortum, derfor ønsker jeg å bytte. Nå har OBOS ny avtale med ELEKT, bør jeg bytte? Ishavskraft har tilbud på "Strømavtale for pensjonister".
Hei Mona! Det stemmer at OBOS medlemsavtale hos oss har blitt avviklet. For brukere som har hatt prisgaranti tilhørende avtalen vil man forholde seg videre til samme avtalevilkår og pris ut garantiperioden. Ingen av våre avtaler, verken nye eller eldre, har bindingstid el, så du står naturligvis fritt til å endre din avtale og leverandør som du selv ønsker. Kontakt oss gjerne direkte dersom du ønsker en gjennomgang av din nåværende avtale, samt potensiell optimalisering. Vi kan nåes direkte via tlf; 21494949 og epost; [email protected], samt via chat på nettsiden vår. Vi bistår deg gjerne gjennom din foretrukne kanal! Vennlig hilsen Fortum
Blir stadig oppringt av disse, med ulikt nummer hver gang. Første gangene de ringte fikk de det til å virke som om det var nødvendig for meg å inngå denne strømavtalen, og ble pushet ganske sterkt til å akseptere strømavtalen da jeg har startet opp ENK. Sa tydelig i fra at jeg ikke var interessert, men dette hadde de vanskelig for å akseptere.
Hei, Det er veldig leit å høre at du har mottatt flere uønskede opprigninger fra oss. Dersom du ikke ønsker å bli kontaktet av oss kan du reservere telefonnummeret ditt via denne linken: https://strom.fortum.no/reservasjon. Det kan ta opp til 30 dager før endringen er registrert, men vi håper du ikke mottar mer uønsket kommunikasjon fra oss. Bare å kontakte oss om du har flere spørsmål. Ønsker deg en fin dag videre Mvh, Fortum Strøm
Flyttet nylig til en leilighet hvor jeg for første gang i livet mitt måtte tegne eget strømabonnement. Selvfølgelig så ringer jo Fortum i ett, og gir meg en half-assed forklaring over telefon mens jeg sitter på kontoret og egentlig ikke har tid til dette. Viser seg at jeg klarte å lande en avtale hos de. Denne sendte jeg inn angrerettsskjema på hele 4 dager FØR avtalen skulle gå i gang. Selvfølgelig så klarte de ikke å avbestille den, tross jeg fikk svar at jeg avbestilte før avtalt oppstart og at det ble behandlet. Litt senere så blir jeg tvungsflyttet fra min nye strømleverandør, TILBAKE TIL FORTUM? Så da skriver jeg tilbake til de på nytt. Nå sier de at det har skjedd en feil og at de melder det videre øyeblikkelig. Da trodde jeg det skulle gå i orden. Nå har det gått over en måned og da kom selvfølgelig fakturaen fra FORTUM? Dette er ikke akseptabelt. Jeg jobber på servicedesk og er godt kjent med saksbehandling. Det å ikke klare å oppdatere kunden din innen en måned om noe har blitt gjort i det hele tatt, eller si ifra at de fortsatt er kunde hos deg tar ikke mer enn maks 2 minutter. Fikk ikke engang vite om det var noen stor utfordring å ordne dette. Så nå må jeg betale en faktura hos en strømleverandør jeg sa nei til flere ganger, som er omtrent dobbelt så dyr som den avtalen jeg skulle ha hatt, og som jeg trodde jeg hadde. Forstår ikke hvordan de kan holde på sånn, virker som om fokuset deres er på å lure folk inn i avtaler de ikke har lyst på, og sette saksbehandling på vent så de får sendt ut fakturaene sine istedenfor å yte GOD service som gjør at folk liker dere. Hvis dette hadde blitt behandlet slik det skulle, og innen et greit tidsrom så hadde det vært like greit, jeg tar gjerne skyld i å være uerfaren med selgere og strømabonnementer, jeg er ung og dum som de sier. Men istedenfor, så pusher dere meg til å bli gretten og sur fordi det ikke virker som om god kundeservice i det hele tatt eksisterer som et mål hos dere. Kanskje OKR er noe å titte litt på internt?
Hei Alexander! Dette er veldig leit å høre om, da det er viktig for oss at våre brukere er fornøyde med sine avtaler, samt oss som leverandør. Det er aldri vår intensjon å holde på kunder som ikke ønsker avtale hos oss, og vi har derfor bla ingen bindingstid. Ved registrert angring hos oss har man to uker på å velge ny leverandør, hvis ikke blir man ført opp på en standardavtale hos oss automatisk, da dette generelt er rimeligere enn å benytte leveringspliktig strøm fra netteier, som er alternativet dersom man ikke velger ny, ønsket leverandør. Dette står du fritt til å gjøre når du ønsker. Uten innsikt i ditt kundeforhold og saksgangen generelt er det utfordrende for oss å avgjøre om det er dette som har skjedd, men basert på den oppgitte informasjonen fremstår det slik, dersom ny avtale hos annen leverandør feks ikke har blitt registrert innen angringen er over. Man blir kun fakturert for strøm fra Nord Pool i angreperioden, og deretter ihht standardavtalen. Vi ønsker gjerne å bistå deg med dette, samt oppklare hva som har oppstått, men vi er avhengige av å motta direkte henvendelser via epost eller telefon for å bistå videre. Kontakt oss gjerne via epost; [email protected], evt via tlf; 21494949, så tar vi en titt og bistår deg med dette :)
De ringer i ett sett, og jeg vil selvfølgelig aldri i verden bruke et selskap som bedriver telefonterror på denne måten.
Det er veldig leit at du opplever uønsket kontakt fra oss. Dersom du ikke ønsker å bli kontaktet av oss kan du reservere telefonnummeret deres via denne linken; https://strom.fortum.no/reservasjon. Det kan ta opp til 30 dager før endringen er registrert, men vi håper dere ikke mottar mer uønsket kommunikasjon fra oss.
Min far fikk besøk av en selger som forsøkte å lure min far til å bytte strømselskap ved å legge en hånd på skulderen og ba om hans tillit til å bytte til Fortum, som var så mye bedre enn det han hadde. Dette var bare ett eksempel på hva som ble sagt, og det var heller ikke første gang han fikk besøk av Fortums sleipe selgere. Sendte klage til dette til Fortum, og fikk ikke svar.
Hei Anders! Dette var veldig leit å høre om, og vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt og bistå med dette. Det er utfordrende å vite nøyaktig hva som har skjedd her, men dersom dere har mulighet til å sende oss en direkte henvendelse, feks via epost; [email protected], så tar vi gjerne en internsjekk for å oppklare dette, samt rettstille ved behov. Vi hjelper dere gjerne, og vi beklager for denne leie opplevelsen!
Hadde en helt vanlig samtale med en av deres konsulenter igår, var hverken spesielt slitsom eller pågående. Jeg fikk et tilbud, sa tydelig at det noteres ned, og at jeg skal gi beskjed dersom det blir interessant. Våkner opp dagen etter med en mail om at en strømavtale med Fortum har blitt inngått. Fryktelig lite innafor, frekt og uproft. Nei takk
Hei Trym! Dette var leit å høre om, og vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette. Har du mulighet til å kontakte vår kundeservice-avdeling direkte slik at vi kan ta en nærmere titt, og evt rettstille dette? Det skal ikke være slik at man blir overført uten ønske, så dette vil vi gjerne bistå videre med. Vi kan nåes på tlf; 21494949 eller epost; [email protected], så ikke nøl med å kontakte oss slik at vi kan ordne opp i dette! :)
Jeg ble overtalt til å skifte til bedrift kunde og det ble ikke noe bedre eller rimeligere tilbud..
Hei Rosemary! Det er veldig leit å høre at du har hatt en opplevelse med oss som dette. Det er viktig for oss å optimalisere løsninger og muligheter for våre kunder, men det er leit å høre at dette har hatt en negativ realitet for deg. Kontakt gjerne vårt kundesenter via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], evt [email protected] for bedriftsbistand, slik at vi kan ta en nærmere titt på omstendighetene i denne saken og forhåpentligvis finne en tilfredsstillende løsning! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum