Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dyr strøm i forhold til andre leverandører. Dog, det som gjør at jeg aldri ville anbefalt Fortum til andre er at en kundebehandler lurte meg da jeg bestemte meg for å si opp tidligere i år. Jeg sa opp, ble oppringt og kundebehandleren kunne gledelig informere meg om at jeg hadde opparbeidet meg 800,- kr i kreditt hos Fortum og anbefalte derfor at jeg avventet med å si opp til etter august, da dette ville bli kreditert på faktura i september, og om jeg sa opp gikk jeg glipp av krediteringen. Da jeg fant kr 10,- kreditert på faktura ringte jeg Fortum for å sjekke dette og ble informert om at det var kun dette som gjaldt. Denne kundebehandleren viste empati og var veldig fin å snakke med, men dessverre kan jeg ikke bli værende som kunde i et selskap som opererer på denne måten. Skikkelig ufint.
Hei Kristine, tusen takk for din tilbakemelding. Med en spotprisavtale har du direkte innkjøpspris fra kraftbørsen Nordpool. Det er med andre ord ikke Fortum som setter strømprisen. Strømprisen settes på kraftbørsen Nord Pool, og bestemmes av tilbud og etterspørsel. Det er leit å høre om din opplevelse med kreditten du hadde hos oss. Om du ønsker en ny gjennomgang av saken kan du kontakte oss direkte på [email protected]. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Blei lova en billigare strøm avtale som skulle selge strøm til under spotpris. Når eg spurte korleis dei fekk til og selge strøm til under spotpris blei det sagt att dei kjøpte strøm når den var billig so dei greide å slå spotprisen. Dom som eg er gjekk eg rett på å bandt meg i 12 månder til denne avtalen som er mykje dyrare en spotpris avtale. Prøvde og kontakte kundeservice for å få kanselet avtalen då dei ikkje leverer strøm til under spotpris og får då berre beskjed om att dei kun har lova og «avtalen skal slå vår spotpris». Prøvd og fått utlevert samtalen da det ikkje var d selgar lova. Men det vil dei ikkje då dei veit dei he feil.
Hei Even, det er leit å høre om din opplevelse. Kundetilfredshet er av aller største viktighet for oss, og vi tar din tilbakemelding på alvor. Om du ønsker en gjennomgang eller oppklaring av saken, gjerne kontakt oss direkte på [email protected]. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Helt greit å være kunde.Grei pris,men dårlig på å betale tilbake penger man har til gode. Har bedt om å få tilbake pengene som jeg har på strømkonton.
Hei Svein, tusen takk for din tilbakemelding. Det er selvsagt beklagelig at det tar tid, og vi jobber for å kunne effektivisere denne prosessen. Vi takker for tålmodigheten, og beklager ulempen dette medfører. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Veldig bra med gode tilleggs fordeler som Trygg hverdag og elbilladere er tilpasset når strømmen er billigst! Oversikt i app over bruk og alt hva man kan få i tillegg er svært bra!
Hei Stine, tusen takk for fin tilbakemelding. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med dine tilleggsprodukter, og at disse passer dine behov. Takk igjen for fin omtale. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Forutsigbart, lett å finne opplysninger om forbruk
Hei Monica, tusen takk for din omtale. Det er hyggelig å høre du opplever det som enkelt å finne opplysninger om forbruk. Vi ønsker å gjøre det så oversiktlig og brukervennlig som mulig. Det betyr mye for oss å høre at det fungerer godt hos deg. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
For høyt påslag på Spot pris i forhold til konkurrenter
Hei Joachim, tusen takk for din tilbakemelding. Vi forstår viktigheten av konkurransedyktige priser og jobber kontinuerlig med å sikre at våre priser er rettferdig og konkurransedyktige i markedet. Vi vil fortsette å tilby et godt utvalg av strømavtaler og tjenester som vil imøtekomme våre kunders behov. Gjerne kontakt oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949 hvis du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Svært stressende samtale. Jeg fikk ikke med meg nesten noen ting av det hun snakket om. Trodde først det var en robot.
Hei Terje, tusen takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre du opplevde samtalen stressende. Slik ønsker vi selvsagt ikke at våre kunder skal oppleve en samtale med oss. Beklager så mye for det. Har du spørsmål til samtalen, ikke nøl med å ta kontakt. En av våre dyktige rådgivere vil ta seg tid til å hjelpe deg med det du lurer på. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm