Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Telefonterror

Omtale av  L

De ringer i ett sett, og jeg vil selvfølgelig aldri i verden bruke et selskap som bedriver telefonterror på denne måten.

Svar fra Fortum
14.09.2023 07:13

Det er veldig leit at du opplever uønsket kontakt fra oss. Dersom du ikke ønsker å bli kontaktet av oss kan du reservere telefonnummeret deres via denne linken; https://strom.fortum.no/reservasjon. Det kan ta opp til 30 dager før endringen er registrert, men vi håper dere ikke mottar mer uønsket kommunikasjon fra oss.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Sleipe selgere

Omtale av  Anders

Min far fikk besøk av en selger som forsøkte å lure min far til å bytte strømselskap ved å legge en hånd på skulderen og ba om hans tillit til å bytte til Fortum, som var så mye bedre enn det han hadde. Dette var bare ett eksempel på hva som ble sagt, og det var heller ikke første gang han fikk besøk av Fortums sleipe selgere. Sendte klage til dette til Fortum, og fikk ikke svar.

Svar fra Fortum
12.09.2023 09:36

Hei Anders! Dette var veldig leit å høre om, og vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt og bistå med dette. Det er utfordrende å vite nøyaktig hva som har skjedd her, men dersom dere har mulighet til å sende oss en direkte henvendelse, feks via epost; [email protected], så tar vi gjerne en internsjekk for å oppklare dette, samt rettstille ved behov. Vi hjelper dere gjerne, og vi beklager for denne leie opplevelsen!

Byttet strømleverandør uten samtykke

Omtale av  Trym

Hadde en helt vanlig samtale med en av deres konsulenter igår, var hverken spesielt slitsom eller pågående. Jeg fikk et tilbud, sa tydelig at det noteres ned, og at jeg skal gi beskjed dersom det blir interessant. Våkner opp dagen etter med en mail om at en strømavtale med Fortum har blitt inngått. Fryktelig lite innafor, frekt og uproft. Nei takk

Svar fra Fortum
08.09.2023 09:38

Hei Trym! Dette var leit å høre om, og vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette. Har du mulighet til å kontakte vår kundeservice-avdeling direkte slik at vi kan ta en nærmere titt, og evt rettstille dette? Det skal ikke være slik at man blir overført uten ønske, så dette vil vi gjerne bistå videre med. Vi kan nåes på tlf; 21494949 eller epost; [email protected], så ikke nøl med å kontakte oss slik at vi kan ordne opp i dette! :)

Fyr og fort skiftende tilbud forvirrende!

Omtale av  Rosemary W

Jeg ble overtalt til å skifte til bedrift kunde og det ble ikke noe bedre eller rimeligere tilbud..

Svar fra Fortum
31.08.2023 13:12

Hei Rosemary! Det er veldig leit å høre at du har hatt en opplevelse med oss som dette. Det er viktig for oss å optimalisere løsninger og muligheter for våre kunder, men det er leit å høre at dette har hatt en negativ realitet for deg. Kontakt gjerne vårt kundesenter via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], evt [email protected] for bedriftsbistand, slik at vi kan ta en nærmere titt på omstendighetene i denne saken og forhåpentligvis finne en tilfredsstillende løsning! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Styr unna

Omtale av  Kalle

Elendig opplevelse som kunde, OG som potensiell kunde. Har ikke Fortum nå, men ble ringt opp og fikk tilbud. Jeg er høflig på telefon, men kundebehandler gav seg aldri, selv etter flere forsøk på å si nei takk. Mot slutten ble hen skikkelig irritert og frekk over at jeg ikke ville ha det fantastiske tilbudet deres, før hen la på da jeg var midt i en setning. Makan.

Svar fra Fortum
31.08.2023 13:20

Hei Kalle! Dette var veldig kjedelig å høre om. Slik skal det selvfølgelig ikke være hos oss, og det er viktig for oss at både eksisterende og potensielle brukere av våre tjenester får et godt inntrykk, samt oppriktige svar på spørsmål ol. Vi ønsker gjerne en direkte tilbakemelding av din opplevelse, slik at vi kan benytte denne til å forbedre oss videre, samt hindre at dette oppstår igjen. Kontakt oss gjerne via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], dersom du ønsker at vi tar dette videre. Vi beklager for denne opplevelsen, og vi håper din neste opplevelse med oss er bedre! Tusen takk for din tilbakemelding, og ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fortum ringer meg daglig i ukevis, fra litt ulike nr hver gang slik at det ikke hjelper å blokkere

Omtale av  Kjersti

Jeg er ikke interessert i å bytte strømselskap. Hvis jeg skulle bli det, finner jeg en leverandør selv, det blir ikke Fortum, som driver med noe som ligner telefonterror. (Ja, jeg har bedt dem slette nr mitt fra lista og ikke kontakte meg igjen. Det nytter ikke).

Svar fra Fortum
31.08.2023 13:24

Hei Kjersti! Det er veldig leit at du opplever uønsket kontakt fra oss. Dersom dere ikke ønsker å bli kontaktet av oss kan dere reservere telefonnummeret deres via denne linken; https://strom.fortum.no/reservasjon. Det kan ta opp til 30 dager før endringen er registrert, men vi håper dere ikke mottar mer uønsket kommunikasjon fra oss. Vi håper dette hjelper, og vi har full forståelse for at dette er frustrerende dersom man ikke er interessert i en endring. Vi håper telefonnummeret ditt registreres innen kort tid, slik at du ikke mottar videre uønsket kontakt. Vi beklager dette, og ønsker å oppfordre deg til å kontakte oss direkte ved videre utfordringer med dette. Vi kan nåes på tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Aggressiv selger med

Omtale av  Stian

Har hatt Fortum Strøm som leverandører i litt over to år pga en ok medlemsavtale via Obos. Har vært helt OK fornøyd med Fortum som leverandør i denne perioden og de har en helt OK app, men etter at avtalen med Obos er utgått blir Fortum rett og slett altfor dyre for min del. Bruker ganske lite strøm i min lille leilighet, og da blir 49 kroner i måneden i fastgebyr et ganske høyt påslag per KWh i tillegg til at de har påslag per KWh. Føler da at Fortum Strøm priser seg helt ut av markedet. Nå som medlemsavtalen med Obos er gått ut, byttet jeg fra Fortum til Vibb som strømleverandør. Ble kort tid etterpå oppringt av det jeg opplevde som en svært aggressiv og pushy selger fra Fortum Strøm, som sa at han gjerne ville ha meg tilbake som kunde og som sa at han egentlig ikke får lov til å si det såpass direkte, men at han kunne innrømme til meg at Vibb bare var svindel og lureri og han fikk svært mange kunder tilbake igjen når de forsto hvor dårlig avtalen med Vibb egentlig var. Ifølge selgeren hadde Vibb hadde kun 0 kr påslag og 0 kr i månedsavgift i 3 måneder, og så ble angivelig avtalen betydelig dyrere og jeg kom til å angre på at jeg byttet. Oppfatter dette som ren løgn fra selgeren - da Vibb har garantert 0 kr påslag og 0 kr månedsavgift i 36 måneder. Selgeren skulle ringe meg opp igjen etter et par dager samt sende meg et skriftlig tilbud, men fikk aldri noe skriftlig tilbud og han ringte meg heller ikke opp igjen. Tipper jeg ikke hører noe mer fra ham. Alt i alt; Fortum Strøm fremstår som dyrt og de priser seg ut av markedet. Appen deres er helt OK, men gir meg ikke veldig mye nytte som er verdt prisen man betaler ekstra. Selgeren som ringte meg var aggressiv og pushy, og kom med påstander som jeg oppfatter som usanne og ganske drøye ang. Vibb. Kan ikke anbefale noen å bytte til Fortum Strøm; er vel bare å se på ratingen som Fortum Strøm har vs. ratingen Vibb har...

Svar fra Fortum
31.08.2023 13:37

Hei Stian! Takk for denne tilbakemeldingen! Det er veldig leit å høre om denne ufine opplevelsen med en av våre selgere. Det er viktig for oss å motta tilbakemeldinger som dette, da det er den beste måten for oss å ta tak i situasjoner som dette, samt hindre at de oppstår igjen. Hos oss har vi mange forskjellige avtaler, deriblandt flere uten påslag, som er gode alternativer for OBOS medlemsstrøm som ble avviklet tidligere i år. Det er derfor gode muligheter for å finne en tilsvarende avtale, selv om den ikke vil bli helt lik, men dersom dette ikke er ønsket står man selvfølgelig fri til å endre avtalen bindingsfritt slik man ønsker. Send oss gjerne en henvendelse, feks via epost; [email protected], slik at vi kan ta dette videre internt og hindre at en tilsvarende opplevelse oppstår igjen. Vi på kundesenteret hjelper deg gjerne videre! Ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR