Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Opplevde at strømpriser gikk opp MASSE, etter 3 mnd. Lureri. ALDRI mer kunde der.
Ble kontaktet av selger på telefon som ville tilby meg og mitt ENK en bedriftsavtale som skulle være kjempebra. Når jeg mottar fakturaen blir jeg belastet for følgende: -Grønt valg -Donasjoner til regnskogfondet -Opprinnelsesgarantier fornybar strøm -Prisfrys -Papirfakturagebyr Dette er tjenester jeg IKKE ble gjort oppmerksom på over telefon, og jeg har aldri hatt en så stor strømregning noen gang. Mildt sagt jævlig skuffa, og forbannet. Styr unna.
Jeg ble over telefon overtalt til å tillate kartlegging av strømforbruk for å få et skreddersydd tilbud. På SMS viste det seg at dette var en bestilling av abonnement. Jeg vil ikke bestille abonnement og føler meg lurt. Jeg sendte umiddelbart e-post til Fortum om dette. Jeg fikk registreringsnummer på sak, men har ellers ikke hørt noe. Ellers gjør jeg aldri bindende avtaler over telefon og ser alvorlig på at et strømselskap går frem på denne måten. -Frode
Veldig fornøyd med at min avtale er blant de beste i markedet for spotavtaler
Her ble jeg rundlurt. Som jeg sa til dem, har jeg aldri i mitt liv har så høye strømregninger, som hos dem Fortum. Og da ble jeg lovet på tro og ære det stikk motsatte. De har flere ganger direkte løyet, fått meg til å tro annet fordi de vrei på sannheten OG unnlatt å fortelle om tilleggs kostnader. Fastbeløpet de skrøt over som er kun på 50,-, fikk de meg til å tro var fast nettleie. Og alle tilleggene som grønt valg og donasjone, sa de var en del fra strømbeløpet, og ikke TILLEGG til forbruket. De nevnte heller ikke papirfaktura gebyr på kr 99,-. OG de visste også at jeg ikke er momspliktig, og likevel ble det pålagt mva på fakturaene, det nevnte de heller ikke. På under 3 mnd har jeg betalt mer i strømregning til Fortum enn jeg gjorde til Fjordkraft på 1 helt år, hvorpå de bedyret at det ville bli billigere for meg å bytte til dem. Så STYR UNNA !!
En pågående selger mente at jeg ville spare mye på å bytte, jeg oppgå at jeg betalte 42 øre pr kwh, hvor hun sier at det er altfor mye, og at de kunne tilby en mye gunstigere avtale. Jeg byttet og resultatet ble at jeg betalte etter bytte ikke 42 øre men 74 øre pr kwh. Regningen fra Fortum kom da på kr 9400,- for feb mnd. I ettertid skjønner jeg at hun snakket om påslag og ikke total strømpris. Dette er en ufin måte å lure en kunde på, hun skjønte godt at jeg ikke snakket om påslag på 42 øre, det finnes nemlig ikke. Selger sier at jeg misforsto det som ble sagt, jeg sier dette er svindel. Aldri mer Fortun!
Har sendt e-post og sagt fra i telefonen om at jeg ikke ønsker å bli ringt opp av deres selgere. De respekterer ikke dette, og prøver til og med å spøke om det i telefonen. Så tør de faktisk å anbefale at man registrerer seg i Brønnøysundregisteret mot telefonsalg, som om det er noe nytt. Via e-post sier de at det tar hele 4 uker å få reservert meg, men det forklarer ikke hvorfor jeg 5 uker senere blir oppringt igjen.