Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De tilbyr/sier en ting pr. tlf. men du får faktura på noe helt annet en hva avtalen var, andre gang de har klart å lure meg nå :( Avtalte fastpris på kr. 400 pr. mnd. da jeg hadde avtale med A-kraft på 599,- fastbeløp i mnd. Spurte ekstra om det kom noen tillegg på dette, noe han bekreftet det ikke gjorde. Sa ja til dette tilbudet, så klarer de å sende meg en faktura på ca. 2500, dog inkl. nettleien, og sier vi aldri har tilbudt en avtale på 400,- og at det er bindingstid i minimum 6 mnd. eller så kommer et bruddgebyr i tillegg. Makan til frekkhet. Har bedt om å få høre lydfila, mellom selger og meg, men dette får jeg ikke. De hadde vist sendt en sms jeg hadde bekreftet ok på, og denne hadde inneholdt en annen avtale en hva som ble sagt på tlf. men jeg var nok litt for godtroende og skrev bare ok på den, uten å lese hele, trodde jo de var mere seiøse enn å lure folk på denne måten. STYR LANGT UNNA - DETTE ER SVINDEL !!!
Hei Tom. Dette var uheldig. Vi har pr. i dag ingen fastpris avtaler å tilby noen kunder. Vi går stadig igjennom salgsrutinene våre, og forsikrer oss om at selgerne våre ikke tilbyr avtaler vi ikke har. Vi kan bare beklage, så kan kundesenteret vårt hjelpe deg videre om du ønsker det.
Vært kunder hos Fortum etter vi flyttet til Østfold for 5,5 år siden. Veldig kjekt at man får strøm og nettleie på en faktura og full oversikt på dine sider. De sender også god informasjon om hva som gjelder i avtalen. Forsøkte meg på et annet selskap, men gått tilbake igjen til Fortum :)
Hei Marlene. Så hyggelig tilbakemelding, og velkommen tilbake til Fortum. Med ønsker om en fin dag videre Fra Lise Moeskau-Paulsrud
Dårlig kundebehandling. Sender purring ikke faktura.
STYR UNNA!!! Disse gateselgerene er det bare å holde seg langt unna. meget masete og ufine
Har man vært kunde hos Fortum, og valgt å bytte leverandør, kan man vente seg at de ringer deg om og om og om igjen, i årevis etterpå. Jeg er så utrolig lei av å bli ringt opp av Fortum, til alle døgnets tider, mandag til søndag. Helt umulig å få dem til å slutte, uansett hva man forteller dem, og de ringer fra så mange forskjellige numre at det ikke hjelper å blokkere. Grunnen til at jeg sluttet å bruke Fortum, var da min mor begynte å jobbe hos dem, og fikk et innblikk i den utrolig sleipe måten de driver business. De har virkellg ikke kunden i fokus, og har null skrupler når det kommer til å være uærlig.
Hei Yngve. Det er utrolig trist å høre at du har denne opplevelsen med Fortum. Vi bestreber oss på å være en attraktiv strømleverandør og ønsker i så stor grad som mulig å være aller best med kundene våre. Det betyr så klart at vi må prøve å kjempe dere hjem igjen når dere velger å gå bort fra oss, men ikke til den prisen du her forklarer - så klart. Jeg beklager så mye, og håper du kan sende meg, pr e-post, ditt nav og kontakt info. Slik skal vi få slettet deg fra våre kontaktlister, som beklageligvis skulle vært gjort for lenge siden. For øvrig setter vi pris på tilbakemeldinger -og tar disse til etterretning. Med ønsker om en god dag videre.
Hyggelig kundeservice, raske og enkle løsninger om noe står på.
Skrev under på avtale etter å bli presset av pågående selger. Sendte angreskjema dagen etterpå men har nå fått beskjed om at det er brudd gebyr på avtalen på 900,- kr hvis jeg ikke inngår avtale med dem.
Hei Stein. Vi bestreber oss på å møte kundene våre på en god måte og holde det vi lover. På generell basis kan jeg si at når man skriver under på en avtale får man angreskjema, og har du sendt dette til oss innen 14 dager etter inngått avtale, skal det ikke være noe problem å angre. Det kan være vanskelig å si noe om din spesielle sak uten å vite fakta. Kan du ikke sende meg kunde nr. (ev. personalia) så skal jeg sjekke opp saken din og gi deg en tilbakemelding. Med ønsker om en god dag videre Fra Lise M-Paulsrud