Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk et tilbud og i forbindelse med flytting og takket ja. Fortum skulle levere strøm til meg fra 15. Oktober. 1. November får jeg sms om at strømavtalen var i gang. Jeg ringte de dagen etter og forklarte situasjonen og hvor jeg tenkte misforståelsen kunne ha oppstått. Dette har de tilsynelatende ikke klart å rette opp, selv om jeg utallige ganger har ringt og purret på de. Kort fortalt har det aldri vært så stressende noen gang å kjøpe strøm. Etter jeg byttet leverandør, registrerte de meg som kunde igjen, uten mitt samtykke. Da jeg gjorde de oppmerksom på dette, slettet de meg som kunde, slik at jeg måtte innom Tensio som leverandør, før selskapet jeg egentlig har valgt, kunne ta meg tilbake igjen. Til tross for at jeg har gitt ettertrykkelig beskjed om at jeg aldri kommer til å bli kunde hos de igjen, at jeg kun ønsker fakturaen min og bli ferdig - ringer de meg hver dag. Jeg har heller ikke mottatt faktura eller noe av den informasjonen de har lovet meg på mail. STYR UNNA FORTUM OM DU VIL HA ET LETTERE LIV!
Vil si Fortum Energi er svindel. Dyreste strømselskapet jeg har hatt. Lover billig strøm, men ender opp å betale dobbelt så mye som du får fra andre leverandører. Selv om du bruker lite eller mye strøm får du, i allefall jeg samme beløp på de 3 månedene jeg hadde Fortum. Sier du opp får du med en gang faktura på dobbelte av hva du vanligvis fikk. Alt er bedre enn Fortum.
Fikk oppringing av en representant fra selskapet som lovet gull og grønne skoger. Gratis strøm i en mnd. Alt var feil. Når firma har 1.8 stjerner i snitt, bør noen i selskapet forstå at en ikke kan drive et firma som har som målsetting å lure kundene. På sikt går det som det har gått. Dårlig.
Ble lokket inn som kunde på en ganske aggressiv kampanje. Viste seg å være dyrere enn min gamle leverandør. Slengte på noen tøvete ekstraposter som Grønn energi og Regnskogfondet. Noe jeg aldri aksepterte. Svarte ikke på henvendelser og hadde et underlig regime med fakturaer.
Dette var jeg veldig skeptisk til, men jeg testet det likevel. var en prøve periode på 30 dager. Strålende fornøyd
bestilte tilbud fra flere leverandører, og Fortum ringer. Litt pushy selger - lar meg ikke fullføre setningen før hun begynner neste. greit nok. tilbyr meg så bra tilbud og 3 måneder gratis prøveperiode etc. jeg spør om å få tilbud på papir/mail - det kan de ikke gjøre, men det hun foreslo, var at jeg skulle bare akseptere det de kom med, og så kunne jeg bytte til noen andre om jeg ikke var fornøyd. Hvilket firma sender ikke tilbud til potensielle kunder????
De første regningene jeg fikk var med purregebyr og videre sendt til et inkassobyrå. Ringte de og sa ifra. De hadde ingen feil. Mange telefoner for å ordne opp. Har sakt opp nå. Mitt råd er styr unna disse er ikke helt på nett 😡😡