Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter to år med dette selskapet har vi innsett at de har svindlet oss. Da vi bestilte tjenestene i 2021 via telefon, sendte de oss en SMS som vi måtte svare "Ja" på hvis vi ønsket tjenestene vi hadde avtalt med selgeren. Overraskelsen var at i denne SMS-en la de til alle ekstra tjenester de ønsket (inkludert lading av bil, selv om vi ikke har bil). Med et enkelt "Ja" ble alt dette bestilt, og vi trodde at alt var i orden etter å ha snakket på telefonen, så vi skrev "Ja." Kort sagt: vi har betalt nesten 10.000 NOK ekstra enn det vi hadde avtalt på telefonen. Da vi nå oppdaget dette og klaget, sa de at vi hadde akseptert med et enkelt "Ja." Vi ba om opptaket av samtalen, og de sier at de ikke har det... 0 tillit. Vi føler oss svindlet.
Hei Cristo, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi ønsker å understreke at vi aldri ønsker å svindle våre kunder for penger og at ingen tjenester blir lagt til uten din uttrykkelige aksept. Vi verdsetter våre kunder, og det er helt grunnleggende for oss at alle avtaler og tjenester er tydelige. For å få en bedre forståelse av saken, oppfordrer vi deg til å kontakte oss direkte på [email protected]. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Det bare fungerer som det alltid har gjort. Alt på en faktura gir en utmerket oversikt.
Hei Asbjørn, Tusen takk for omtalen. Så hyggelig å høre du er fornøyd med oppsettet av faktura. Vi ønsker å gi alle kunder en god forståelse på hva størmmen går til. Vi setter derfor stor pris på din tilbakemelding vedrørende dette. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Masse informasjon jeg ikke forstår noe av. Jeg ønsker bare strøm så billig som mulig
Hei Ole, Tusen takk for tilbakemeldingen. Dette ønsker vi å hjelpe deg med! Gjerne kontakt vårt kundesenter på [email protected] eller 21494949, da kan en av våre dyktige kunderågivere hjelpe deg med spørsmål du har rundt din avtale. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Fortum innførte påslag uten mitt samtykke. Den kontrakten jeg hadde med Norgesenergi var uten påslag, når Fortum kjøpte opp Norgesenergi, endret de kontraktene og innførte påslag. Kontraktbrudd kaller jeg det. Fortum er et selskap ingen kan stole på!
Hei Jørgen, Tusen takk for din tilbakemelding. Avtalen du hadde med Norgesenergi ble overført til oss uten noen endringer. Du skal med andre ord ha akkurat samme avtale som du hadde hos Norgesenergi. Vi ønsker gjerne å se nærmere på saken. Kontakt oss direkte på [email protected]. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Ringer med forskjellige nummere flere ganger om dagen. Ekstremt uprofesjonelt.
Hei Kristine, Vi beklager på det sterkeste for den negative opplevelsen du har hatt med å bli ringt av våre selgere. Vi forstår at hyppige telefonsamtaler kan være frustrerende. Du kan enkelt reservere deg mot telefonsalg her: https://strom.fortum.no/reservasjon Dette vil sikre at du ikke mottar flere henvendelser fra våre selgere på telefon. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Hyggelige og meget kompetente mennesker det, stort pluss for kundeservice
Hei Arild, Tusen takk for hyggelig omtale. Hyggelig å høre du er fornøyd med vår kundeservice. Det er vår prioritet å sikre at alle våre kunder føler seg godt ivaretatt og er fornøyde. Det er derfor en stor motivasjon for oss å høre at du er fornøye. Din tilfredshet er vår fremste motivasjon! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Tilfredsstillende så langt. Er ny kunde etter overgang fra Norges Energi.
Hei Hamre, Tusen takk for omtalen. Det gleder oss å høre du er fornøyd med overgangen fra Norgesenergi til Fortum. Målet var å gjøre overgangen behagelig for tidligere Norgesenergi-kunder. Vi gleder oss til å betjene deg på best mulig måte. Tusen takk igjen for hyggelig tilbakemelding. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm