Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Sa opp abonnementet innen angrefristen på 14 dager, men dette ble tydeligvis aldri registeret og plutselig var jeg kunde uten at jeg ville. Så da måtte jeg ha Fortum en stund før jeg byttet tilbake til min tidligere strømleverandør. Fikk tilsendt regninger i digipost og ikke noe på mail eller i posten første gang, synes dette bare var mye rot og unødvendig hodebry for å rydde opp. Frarådes
Hei Linn. Leit å høre dette og vi forsøker alltid å være proaktiv på dette feltet for å gi en best mulig service, og minst mulig bry for kunder. Dette fordi vi ønsker å gi våre kunder, selv om noen av dere angrer på avtalen, et godt inntrykk av både Fortum og vår kundeservice i tilfelle du skulle komme over oss ved en senere anledning. Skulle det være noe feil på din faktura for den lille perioden du var hos oss, så ønsker vi selvfølgelig at du tar kontakt med oss. Ønsker deg og dine en riktig fin jul. Mvh Trond Fortum Kundeservice
Jeg har vært kunde hos Fortum i over 2 år, men byttet strømavtale i august. Tenkte da ikke noe over at det kunne være bindingstid, og ble heller ikke informert om dette ved endring. Da jeg valgte å gå over til en annen strømleverandør i november la de til et bruddgebyr på 900,- kroner på sluttfakturaen. Da var jo halve bindingstiden på 6 måneder gått, men det var ikke mulig å komme i dialog med Fortum om å justere bruddgebyret ned på grunn av. Eneste muligheten til å unngå bruddgebyret var å bli kunde igjen, og da med nye 6 måneders bindingstid. Enden på visa er at jeg aldri blir kunde hos Fortum igjen, og jeg vil også advare andre mot bindingstiden de har og evt. "brudd" på denne.
Hei Sigrid J. Her høres det ut som at du har fått tilbud om vår aller beste avtale, Strømdeal i tilsammen 9 måneder helt uten noe som helst påslag, og det er jo igrunn en ganske god deal for deg som kunde. Når våre kunder bytter strømavtale skal det alltid sendes en ordrebekreftelse med mer informasjon om avtalen, men om det ikke er gjort det så beklager vi det. Det skal også sendes deg en SMS med påminnelse om avtaletid før du formelt sett har byttet strømleverandør, slik at du kunne utsette bytte av leverandør til din avtaletid var ute hos oss. Vi ønsker iallefall å takke deg for ditt to år lange kundeforhold hos oss og ønsker deg og dine en fin juletid. Mvh Fortum Kundeservice
God pris, appen kunne vært bedre, god kundeservice, alt på en faktura.
Utrolig dårlig hjemmesider og app. Ingen hjelp å få da jeg kontaktet kundesenter. Brikken min fungerer ikke, og det finnes ingen hjelp å få. Jeg har gitt opp, og bruker nå kun Grønt Punkt
Hei Anne S. Kjedelig at din ladebrikke for elbil ikke fungerer. På denne siden svarer vi stort sett det som gjelder hjemmestrøm, da det som gjelder ladebrikke, ladestasjoner m.m har en egen avdeling i Fortum og kalles Fortum Charge & Drive. Om du har noen forslag til forbedring av vår hjemmeside eller annet tar vi uansett imot forbedringsforslag og melder det videre, men vi fra vår side får dessverre ikke hjulpet deg med ladebrikken, utenom å henvise deg til https://www.fortum.no/privat/lade-elbil/ladebrikke-elbil-rfid hvis du ønsker å undersøke dette ytterligere selv. Ønsker deg en fin helg.
Jeg ble tatt til side av en effektiv selger på den lokale matvarebutikken. Hun lurte på om jeg var kunde hos Haugaland kraft. Noe jeg bekreftet. Da kunne hun videre fortelle meg at firmaet hun jobbet i (Fortum) hadde et tett samarbeid med nettopp Haugaland kraft og at hun hadde et godt tilbud til meg. Den eneste forandringen jeg kom til å merke var billigere strøm. Jeg understreket at jeg kun ønsket en faktura noe selger bekreftet at kom til å skje. I ettertid viser det seg at de verken har samarbeid eller at det er mulig med en faktura. Ja jeg var dum som ikke leste alt med liten skrift, og var dum nok til å stole på en freidig selger i noe jeg trodde var et seriøst firma. Har ingen positivt å si om Fortum. Kommer til å melde ovegang så snart bindingstiden er ute og kommer ALDRI til å handle med Fortum igjen. Jeg vil heller ikke anbefale dere videre til andre.
Hei Elin Y. Dette er ikke noe hyggelig å høre og vi kan forsikre deg om at vi hver dag jobber for å forbedre oss i alle kanaler. Det er slik at vi har en avtale om gjennomfakturering av nettleie med de aller fleste kraftleverandører, men det finnes unntak og de skal vi vite om, spesielt når våre selgere er i et område hvor vi faktisk ikke har det med den lokale kraftleverandøren. Et tips for å få det beste ut av avtalen du uansett skrev under på, er å opprette eFaktura\AvtaleGiro med både oss og Haugaland Kraft - da vil det ikke være noen prisforskjell kontra det å ha gjennomfakturering for nett via oss. Vi håper at dersom du er i kontakt med oss igjen vedrørende andre spørsmål, at du vil få en bedre opplevelse med oss. Ønsker deg en fin helg. Mvh Trond Fortum Kundeservice
Byttet fra fjordkraft til fortum i januar aldri fått så lave er er regninger kjempe fornøyd. Og appen er kjempe praktisk for oversikt av regninger
Hei Marianne :D Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det blir vi veldig glade for å høre! :D Skulle du ha noen spørsmål en gang i tiden så ta gjerne kontakt med oss! Ønsker deg en fin helg! Mvh Fortum Kundeservice
Må betale 900,- i gebyr når man oppdager at de ikke er de billigste likevel, noe de påsto da vi inngikk avtalen...
Hei Lillian. Vi kan ikke love at vi er billigst, men at vi er en av de billigste kan vi stå inne for. Vi synes selvsagt det er litt dumt om du er lovet noe annet, men vi sender også all informasjon om avtalen du skrev under på mail eller post i ettertid og i god tid før angrefrist skulle utgå. På den måten er vi sikker på at kommende kunder alltid vil få all informasjon og selv har valget om å gå fra avtalen ved bruk av angrefrist. Hvis du ikke har mottatt informasjon om angrefrist med mer, så tar vi gjerne en sjekk hos oss da alle utsendinger blir loggført. Ta da kontakt på [email protected] om merk henvendelsen 'Bytt.no - Trond' så skal undertegnede ta en nærmere sjekk. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice