Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fortum hadde en avtale Fortum solid som visstnok skulle gi trygg og forutsigbar strømavtale. Det ble forutsigbart, kr. 5,99 pr kwh, mens snittprisen denne måneden var under 2 kr. Det er jo så dårlig veiledning av kunden som det går an. Og man har lagt inn bestemmelse om at hvis du ikke sier noe, så er prisen akseptert. Så hvis eposten havner feil, eller dine gamle foreldre ikke ser på sms, så vips har de akseptert en svært høy pris. Dette grenser til svindel!
Å kreve 9 kr per kWh oppleves useriøst, og viser tydelig at her er det ikke kunden som er i sentrum. Valget om å skifte leverandør bli enkelt.
Valgte å fryse strømprisen, men angret innenfor fristen. Kundeservice valgte å vente til fristen hadde gått ut før de svarte at fristen hadde gått ut. Styr unna disse kjeltringene!
September 2022 899 øre kWh fastpris. Etter skifte fra Hafslund til Fortum har alle emailer fra Fortum havnet i søppelkassa. Det er m.a.o ikke gitt noe varsel om en kapital endring av vilkår. Noe slikt krever et eksplisitt samtykke og slikt samtykke er ikke unnlatelse av å svare på epost som ikke er mottatt. Dette er eller ligger nær opp til svindel
Ble lover en pris men fikk en mye høyere pris på fakturaen. Di rydder ikke opp eller holder det di sier.
Jeg hadde en avtale som het Trygg. Tryggheten besto i at alle prisendringer skulle varsles 14 dager i forkant. Fakturaen for september kom som et sjokk med priser som til tider hadde vært oppe i 9 kr. Noe varsel ble aldri sendt, og på fakturaen sto det bare at "Trygg" ikke tilbys lenger.
De svindler kundene sine.De gir deg den kjipeste avtalen når du ikke følger med.De skulle analysere strøm forbuket og gi med den beste avtalen. Og no viser det seg jeg har den dårligste avtalen du kan få.Då no tjener de grovt på meg,har dobbelt så store regninger så naboen med samme leilighet.Og faktura går ikke ann og forstå hva du betaler for