Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg ble kunde hos Fortum og fikk tilbud om å gå for fast betaling siden det ville gjøre at jeg ikke hadde noen overaskelser og lik pris hele året. De satt min månedpris alt for lav og da jeg tok opp dette med kundeservice gikk regningen opp 3 ganger fra en måned til en annen! Syntes dette er helt forferdelig og jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde fulgt opp! Jeg har nå byttet leverandør og har ett utestående beløp på 5000kr som må betales. Forstår at jeg skulle ant at min regning var veldig lav, men syntes det er håpløst at jeg som forbruker må sjekke at dette er riktig og ikke selskapet når de setter prisen på regning basert på mitt forbruk. Fikk også en frekk telefon fra Fortum som lurte på hvorfor jeg ville bytte. Da jeg sa det var pga feil pris på fast betaling, spurte han surt hvorfor jeg gikk for fast betaling og ikke flytende regning. Når jeg ble solgt denne avtalen fra en av deres selgere! Kommer adri til å bruke Fortum igjen.
Hei Jannicke og takk for din anmeldelse! Når du har lik betaling så følger du ditt forbruk og pris per måned blir basert på historisk forbruk, det kan blir ført en reberegning hvis månedsprisen er feil i forhold til forbruket ditt over tid. Nå har ikke jeg sett på ditt tilfelle, men jeg vil tro månedssummen er blitt satt for lavt og vi har dermed ført en reberegning slik at du ikke skal sitte igjen med en saldo! Det at det er blitt økt så mye er leit, jeg håper du var i kontakt med oss for å se om vi kunne blitt enige om en sum som passer deg slik at det ikke blir for mye per måned. Vi setter veldig pris på at du gir oss en tilbakemelding rundt dette, vi har en policy om at vi alltid skal ha en hyggelig tone med våre kunder uansett hva det gjelder! Jeg skal melde dette videre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Hadde en selger på døren som sa hun kartla strømforbruket til boligene i nærmiljøet. Etter å ha kartlagt forbruket en måned skulle jeg få tilbakemelding på hva slags strømavtale som ville passe mitt forbruk. Fikk inntrykk av at selger kom fra en offentlig instans, og måtte jo si meg enig i at dette hørtes lurt ut og at hun så klart kunne stille meg noen spørsmål. Da jeg etter hvert begynte å ane at dette var salg og ville avbryte samtalen, fikk jeg krass beskjed om at "du sa jo at du var enig". Opplevde at selger brått gikk fra hyggelig til ubehagelig. Jeg endte ikke opp med å inngå noen avtale, noe jeg er utrolig glad for etter å ha lest brukeromtalene her!
Hei Silje og takk for din anmeldelse! Det er riktig det at vi har en avtale som kartlegger ditt strømforbruk og preferanser, som brukes til å anbefale en tilpasset strømavtale til deg. Men våre selgere skal gjøre det klart at dette gjelder salg og det skal det ikke være noe tvil om! Det er leit at vår selger har framtredd med en krass tone, dette vil vi gjerne ta tak i og jeg håper du også har sendt oss en epost med litt nærmere informasjon vedrørende dette så vi kan melde det videre internt! Vi setter veldig pris på at du gir oss en tilbakemelding på dette! Ønsker deg en riktig god dag videre!
hadde i dag besøk av en av Fortums selgere på døren min. Jeg har akkurat byttet strømleverandør (til Tibber), og sa jeg ikke var interessert. I tillegg til å være nedlatende, og komme med direkte feilinformasjon om mitt nye Tibber-abonnement, så prøvde hun seg på sleipe og ulovlige selgertriks, og la ord og meninger i munnen på meg som jeg ikke hadde. Jeg gav klar beskjed om at jeg ikke var interessert, og hun svarte "ok, men når skal jeg sette deg i gang" - FLERE GANGER. Hadde jeg ikke vært på vakt, hadde jeg gått rett i fella, som jeg ser flere andre her dessverre har gjort.
Hei Kristian og takk for din anmeldelse! Dette er veldig leit å lese og absolutt ikke sånn våre selgere skal være eller fremtre ovenfor kunder, jeg håper du har sendt oss en epost med hvor og når dette skjedde. Slik at vi får sett på dette og gjort noe med det, da vi ikke ønsker at det skal være slik! Vi takker for at du tar deg tid informere oss om dette! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Fikk tilbud om gratis strøm i en måned og det abbonemanget som ble billigst for meg etterpå. Eg gav beskjed om at eg hadde 9,- i fast gebyr og 0 ære i påslag i dag. På telefonen lovet hun at dette skulle bli bedre. Eg fikk 39,- i fast gebyr og mange ører i påslag. Er det mulig å ta så mye for strøm, dette er svindel.
Hei Idar og takk for din anmeldelse! Dette er ikke godt å høre, jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice slik at vi får sett på saken her! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Aggressiv og pågående selger i dag. Ga inntrykk av å ha avtaler med eksisterende selskap noe som bare er tull. Styr unna!!!
Hei Lars og takk for din anmeldelse! Dette er ikke bra å lese, jeg håper du har tatt kontakt med oss vedrørende dette slik at vi får meldt dette videre! Det er ikke sånn våre selgere skal fremtre eller være! Vi takker for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding på dette! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Ble spurt om jeg ville la dem måle strømforbruket mitt en måned, jeg skulle så få et tilbud fra fortum. Plutselig hadde jeg byttet leverandør fra dag en og de begynte å ringe i tide og utide for å selge inn andre produkter i tillegg. Jeg bytter tilbake ferdig jeg føler meg grundig lurt.
Hei Gro og takk for din anmeldelse! Vår avtale skredderstrøm går ut på at ditt forbruk og preferanser blir analysert gjennom en måned, gjennom denne perioden så blir du kunde hos oss. Du betaler da samme innkjøpspris som vi kjøper strømmen for. Deretter får du en anbefaling av den avtalen som er best tilpasset deg! Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt, vi har med hensikt om å gi deg en god avtale! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Jeg fikk en fortvila telefon fra min gamle far dom har hatt drypp. Han hadde besøk fra en utrolig frekk selger fra dere. Først kom hun for to dager siden og han svarte at han var ikke interessert og er midt i middagen. Dagen etter så han hun kom gående opp bakken og han løp å låste døra. Hun ringte på flere ganger og gikk. En time etter kom hun igjen!! Ringte på og han hadde ikke sett ho, åpner døra og der er hun så påtrengende. Han sier han har hatt drypp (hjerneslag) og sliter med å prate. Hun sier det er ingen problem og tar telefonen hans!!! Og plutselig er han blitt kunde mot sin vilje. Pappa fikk ikke sove om natta. Var helt i fra seg og følte seg så lurt. Dette kommer vi til å gå ut i avisa med å advare. For makan til oppførsel!!!
Hei Ragnhild og takk for din anmeldelse! Dette er absolutt ikke greit å lese og ikke sånn våre selgere skal fremtre ovenfor potensielle kunder! Vi er veldig opptatt av at kunder skal være fornøyde, særlig i kontakt med våre selgere, uavhengig om det er et salg eller ikke! Så slike tilbakemeldinger setter vi veldig pris på! Kan du sende oss en epost eller melding per facebook med informasjon om når og hvor dette skjedde. Slik at vi får tatt dette videre og angret avtale om det ønskes! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice