Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

På kanten til ulovlig svindel

Omtale av  Idar

Fikk tilbud om gratis strøm i en måned og det abbonemanget som ble billigst for meg etterpå. Eg gav beskjed om at eg hadde 9,- i fast gebyr og 0 ære i påslag i dag. På telefonen lovet hun at dette skulle bli bedre. Eg fikk 39,- i fast gebyr og mange ører i påslag. Er det mulig å ta så mye for strøm, dette er svindel.

Svar fra Fortum
18.02.2021 08:45

Hei Idar og takk for din anmeldelse! Dette er ikke godt å høre, jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice slik at vi får sett på saken her! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Selgere går for langt.

Omtale av  Lars

Aggressiv og pågående selger i dag. Ga inntrykk av å ha avtaler med eksisterende selskap noe som bare er tull. Styr unna!!!

Svar fra Fortum
18.02.2021 08:45

Hei Lars og takk for din anmeldelse! Dette er ikke bra å lese, jeg håper du har tatt kontakt med oss vedrørende dette slik at vi får meldt dette videre! Det er ikke sånn våre selgere skal fremtre eller være! Vi takker for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding på dette! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Pågående selger

Omtale av  Gro B

Ble spurt om jeg ville la dem måle strømforbruket mitt en måned, jeg skulle så få et tilbud fra fortum. Plutselig hadde jeg byttet leverandør fra dag en og de begynte å ringe i tide og utide for å selge inn andre produkter i tillegg. Jeg bytter tilbake ferdig jeg føler meg grundig lurt.

Svar fra Fortum
27.11.2020 15:19

Hei Gro og takk for din anmeldelse! Vår avtale skredderstrøm går ut på at ditt forbruk og preferanser blir analysert gjennom en måned, gjennom denne perioden så blir du kunde hos oss. Du betaler da samme innkjøpspris som vi kjøper strømmen for. Deretter får du en anbefaling av den avtalen som er best tilpasset deg! Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt, vi har med hensikt om å gi deg en god avtale! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Pågående selger

Omtale av  Ragnhild V. B. T

Jeg fikk en fortvila telefon fra min gamle far dom har hatt drypp. Han hadde besøk fra en utrolig frekk selger fra dere. Først kom hun for to dager siden og han svarte at han var ikke interessert og er midt i middagen. Dagen etter så han hun kom gående opp bakken og han løp å låste døra. Hun ringte på flere ganger og gikk. En time etter kom hun igjen!! Ringte på og han hadde ikke sett ho, åpner døra og der er hun så påtrengende. Han sier han har hatt drypp (hjerneslag) og sliter med å prate. Hun sier det er ingen problem og tar telefonen hans!!! Og plutselig er han blitt kunde mot sin vilje. Pappa fikk ikke sove om natta. Var helt i fra seg og følte seg så lurt. Dette kommer vi til å gå ut i avisa med å advare. For makan til oppførsel!!!

Svar fra Fortum
11.11.2020 08:24

Hei Ragnhild og takk for din anmeldelse! Dette er absolutt ikke greit å lese og ikke sånn våre selgere skal fremtre ovenfor potensielle kunder! Vi er veldig opptatt av at kunder skal være fornøyde, særlig i kontakt med våre selgere, uavhengig om det er et salg eller ikke! Så slike tilbakemeldinger setter vi veldig pris på! Kan du sende oss en epost eller melding per facebook med informasjon om når og hvor dette skjedde. Slik at vi får tatt dette videre og angret avtale om det ønskes! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Altfor pågående selger

Omtale av  Christian

Selgeren mistet meg etter 20 sekunder, på grunn av at han var altfor pågående. Som selger, skal man huske at man har 2 ører og 1 munn -av en grunn.

Svar fra Fortum
11.11.2020 08:23

Hei Christian og takk for din anmeldelse! Jeg er helt enig i deg, det skal være toveis kommunikasjon og det er viktig å huske at kunden er først :) Det er veldig leit å lese at du opplevde det slik, du må gjerne sende oss en epost eller en melding per facebook med litt informasjon om når du ble kontaktet så vi kan melde det videre her! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tvilsomt salg

Omtale av  Johan E

Selger på døra sa de drev med kartlegging av strømforbruk og gav inntrykk av å være fra en eller annen offentlig instans. Ble så vagt forklart at jeg kunne velge pakken som passet meg best, etter å ha blitt kartlagt i tre uker. Svarte "ok" på sms, og var da blitt kunde hos Fortum. Satt igjen med en dårlig følelse og googlet dem etterpå. Benyttet meg av angrefristen etter å ha lest her i to minutter. Tydelig at Fortum har satset knallhardt på kursing i hurtigsalg. Blir heller ikke overrasket om det brukes 100% provisjonslønn, for her brukes alle triks i boka for å lande salg! :D Takket være Internett og en god angrefristlov kan jeg le av denne parodien av et luresalg. Men det må være frustrerende å bli bondefanget av denne gjengen.

Svar fra Fortum
11.11.2020 08:21

Hei Johan og takk for din anmeldelse! Det er veldig leit å høre at du føler det sånn. Nå vet jeg ikke hva som har blitt sagt av selger i samtale, men alle våre selgere skal være tydelig på hva det går utpå og det skal ikke være noe tvil om det :) Vi er veldig opptatt av at våre kunder skal være fornøyde så om man ikke ønsker prøveperiode så er det enkelt å bytte. Jeg hadde satt veldig pris på om du kunne sendt oss en privatmelding per facebook eller epost, med litt info om hvordan og når du var i kontakt med selger så vi får tatt dette videre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Jeg var kunde, men selgeren til Fortum fikk meg til å bytte!

Omtale av  Jef W

Jeg inngikk avtale med Fortum gjennom nettsiden deres tidligere denne sommeren med tilbud fra OBOS. Var raskt og sette opp, men tok en del tid å få bekreftet bytte fra Fortum sin side. Det går helt fint. Hvorfor jeg går vekk fra Fortum skyldes det frekkeste møte min samboeren hadde med selger jeg har noen sinne hørt. Det hele begynner med en telefon fra Fortum til min samboer, hvor vedkommende utgir seg for å være fra kundeservice hos Fortum. Han spør om vi er fornøyd så langt og vil bare gå igjennom et par ting med henne angående avtalen vår. Samboeren ber han pent ringe meg i stedet og gir han nummeret mitt. Jeg er den som tar meg av strømavtaler. Selgeren er helt uinteressert i å ringe meg, og sier at det er hun han har ringt og bare hun han vil snakke med. Så samboeren min fortsetter å høre på hva selgeren sier. Selgeren utnytter hardt at samboeren min ikke vet så mye om strømavtaler og prakker på henne alle slags tillegg og forsikringer, alt i påskudd av at det er gratis. Gratis i 30 dager kanskje, men åpenbart dyrere for oss når prøvetiden er over. Frustrende at Fortum sender selgerene sine på oss som allerede er blitt kunder. Takk og forvell til dere. Jeg er blitt meget fornøyd med min nye strømleverandør.

Svar fra Fortum
07.10.2020 11:18

Hei Jef og takk for din anmeldelse! Dette er ikke hyggelig å lese, det er ikke slikt selgere skal opptre ovenfor nye kunder. Må beklage så mye for at din samboer fikk lite forståelse, dere ble kontaktet angående fordelsprodukter og hvis det ikke er av interesse så skal det være en enkel sak. Vi takker så mye for din tilbakemelding, jeg håper du kan sende oss en epost eller privat melding per facebook med litt nærmere detaljer om når du ble kontaktet og fra hvilket nummer. Slik at vi kan melde det videre og sjekke opp dette! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR