Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg fikk flott service da jeg telefonisk avbestilte Grønt valg, som jeg fra Aftenposten har forstått ikke er særlig "grønt" i virkeligheten.
Hei Arne, Tusen takk for omtalen. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med vår kundeservice. Grønt Valg er en tilleggstjeneste for de som er ekstra opptatt av å ta bærekraftige valg. Tjenesten Grønt valg består av tre deler. Hovedelementet er opprinnelsesgarantier tilsvarende ditt strømforbruk, som vi kjøper inn for deg på det åpne markedet. I tillegg får Grønt valg-kundene én time profesjonell energirådgivning per år og for hver Grønt valg-kunde vi har gir Fortum et årlig bidrag på 100 kr til Regnskogfondet. Du er med på å beskytte hele 24 000 km2 regnskog hvert år, et område som tilsvarer arealet til Akershus, Buskerud og Østfold – gamle Viken fylke. Opprinnelsesgarantier er en europeisk merkeordning som beviser at en viss mengde strøm produseres fra fornybare energi kilder. Ingen strømselskap kan garantere hvilken strøm som kommer i kundens stikkontakt, men med opprinnelsesgarantier sikrer strømleverandøren at det produseres like mye strøm som kunden forbruker fra fornybare energikilder. Har du flere spørsmål er det bare å kontakte oss direkte på telefon eller epost. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Veldig dyrt. Det er 1000kr i forskjell fra sist juni til juni 2024
Hei Ramona, Tusen takk for din omtale angående våre priser. Prisen på strøm er det kraftbørsen Nord Pool som bestemmer og ikke noe vi som strømleverandør kan påvirke direkte. Som strømleverandør er vi forpliktet til å kjøpe strøm på kraftbørsen til gjeldende priser. Du som kunde har direkte innkjøpspris fra kraftbørsen Nord Pool. Prisen du ender opp med på fakturaen er spotpris basert på ditt forbruk opp mot Nord Pools timesverdier, tillagt mva. Vi vil gjerne se nærmere på din nåværende strømavtale og finne en løsning som passer for dine behov. Gjerne ta kontakt med vår kundeservice på [email protected] eller 21494949. Så kan vi finne en løsning. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Et godt alternativ og aktuelt om ikke mitt tidligere
Hei Brita, Tusen takk for omtalen! Det er hyggelig å høre du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Dere er avhenge av ar kundebehandlerne er kunnskapsrike og ivaretar kundens interesse og retter feil samt sender bekreftelse på rettelsen. Dette er uaksptabelt
Hei Jon, Tusen takk for din tilbakemelding. Jeg beklager å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, da det gir oss mulighet til å forbedre oss. Vi tar dine kommentarer på alvor og ønsker en mer detaljert oversikt over hva som har skjedd. Vi oppfordrer deg til å kontakte oss direkte på [email protected]. Da kan vi undersøke saken nærmere. Beklager for ulempen dette medfører, og jeg håper vi kan få mulighet til å rette opp i situasjonen. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Oversiktlig og greit, sikkert bra kundeservice. Pris på strøm er for høy i Norge, men det kan vel ikke Fortum noe for, vet jeg.
Hei Liv, Tusen takk for omtalen. Vi setter pris på deg som kunde, og er glad for at du valgte Fortum som din strømleverandør. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
En selger ringte meg og ville ha meg tilbake som kunde og lovet at jeg skulle få de samme betingelsene som jeg hadde fra før. Dvs. 39 kr. i påslag pr.mnd. Men når jeg sjekker betingelsene så viser det seg at jeg har fått 3,9 øre pr.kwt i påslag i tillegg til de 39 kronene. Ringer for å rette opp i dette men får da beskjed om at det er umulig å endre dette.
Hei Freddy, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager du har opplevd at et løfte gitt av en av våre selgere ikke har blitt infridd. Dette er ikke tråd med våre standarder, og vi forstår frustrasjonen. For å kunne løse saken på best mulig måte, ønsker vi å få en bedre oversikt over hva som ble lovet. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på 21494949 eller [email protected]. Vi ser frem til å høre fra deg! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Fortum sin app fungerer ikke, vi har pr nå ingen oversikt over vår strømavtale. Bytter leverandør, noe som er synd da vi har hatt norgesenergi i mange mange år!
Hei Line, Det er leit å høre appen ikke fungerer som den skal. Dette er noe vi selvsagt kan hjelpe deg med. Vi oppfordrer deg til å kontakte oss på [email protected] med skjermbilde av hva som ikke fungerer, og hvilken innloggingsmetode du bruker. Da kan vi undersøke hvorfor oversikten ikke syntes for deg. Ser frem til å høre fra deg! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm