Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
En selger ringte meg og fikk meg til å bestille en avtale hos de. Angret meg dagen etter og bestilte hos Fjordkraft i stedenfor. Tenkte ikke noe mer på det da jeg fikk bekreftelse fra Fjordkraft på at en eventuell annen avtale på den måleren ville bli kansellert når jeg hadde oppretter hos de. Jeg gav i tillegg beskjed til Fortum om at jeg ville benytte angreretten via kontaktskjema på nettsiden (som jeg aldri fikk svar på). Plutselig fikk jeg melding fra Fortum 14.07 og BKK 15.07 om at jeg har en ny strømavtale hos Fortum i en bolig jeg ikke kjenner til. Jeg har vært i kontakt med de tre ganger nå (2 ganger på telefon og en gang skriftlig) for å få det fikset, men ingenting har skjedd. Hvis du ikke vil ende opp å betale for noen andre sin strøm, så er det bare å legge på når du ringer og aldri ha noe med de å gjøre. Hvis de får navn og nummer måtte gudene vite hva de ender opp å gjøre med det.
Pågående selgarar og sleipe salgstriks. Ville gje tilbod, men kunne ikkje senda det skriftleg..
"Scam" Prøvde å selge strøm til meg over tlf men kunne ikke sende hva som gjeldt i avtalen på mail. Da jeg sa at jeg måtte ha den på mail så måtte jeg først bli kunde og binde meg til selskapet. Sa at jeg kan ikke si ja til en avtale uten å se det skriftlig selv. Endte med at telefon selgeren la på.
Syns det blefor dyrt når jeg kan spare over 4000kr i året på å bytte.
Lureri fra ende til annen. Ulovlige strømavtaler som veldig raskt går til inkasso. Styr unna!
De har opptrådt som om de ville gi god kundeservice, med resultatet at jeg opplevde det som svindel. Jeg kan ikke komme på en god grunn for å bli kunde i Fortum. De har solgt uhensiktsmessig dyr strømavtale, av en grunn - at de skulle tjene ekstra penger. Det er ingen annen grunn. I kontakt med bedriften har jeg støtt på en person som var villig til å hjelpe og å være en god kundekonsulent. Kort og godt: styr unna. Terningkast 2 av 6.
Ble oppringt etter jeg meldte meg på en konkurranse hos Fortum. De snakket til meg som om jeg hadde vunnet førstepremie, men etterhvert viste det seg at de kun kunne tilby meg en supergod avtale i stedet. Jeg takket ja til tilbudet, som de lovte skulle være billigere enn det jeg hadde fra før. Det var det ikke. Jeg byttet tilbake til mitt gamle strømselskap etter 2 mnd, og da ringte de meg og lurte på hvorfor jeg byttet tilbake og ville ha en god forklaring. Jeg sa bare at jeg ønsket å bruke mitt gamle strømselskap, og da la han jeg snakket med bare på røret uten å avslutte samtalen. Makan til frekkhet.