Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 137 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 137 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 88 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 136 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
372
161
81
68
454
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 136 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veit ikkje forskjell på pluss og minus

Omtale av  Halvorr

Starta opp abonnementer 14 dager før avtalt tid. Vart lova kr 500 i "tabbekompensasjon", men oppdaga seinare at det i staden var lagt til kr 500! Hadde 3 mndr binding, så derfor avslutta eg abonnementer 13 dagar før opprinnelig avtale. Dermed fekk eg nye kr 500 i "avbrotsgebyr". Det tok 6 månader og 15 e-poster før eg endeleg fekk dette retta opp! Finn ein leverandør som veit forskjell på pluss og minus!

Svar fra Fortum
05.12.2019 14:16

Hei Halvor og takk for din anmeldelse! Dette er veldig beklagelig å lese og det ikke sånn vi ønsker at det skal være! Vedrørende kompensasjonen du skulle få så må det ha skjedd en menneskelig feil, dette tar vi til oss og retter raskt opp i når sånt oppdages slik at det ikke skjer igjen! På en annen side så er det godt at du fikk rettet opp i dette, selv om dette gikk over flere måneder! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uprofft firma som lurer kundene sine

Omtale av  Carina

Anbefaler alle å styre unna Fortum. De lyver for å selge tjenestene sine. De lurte meg til å velge den "GENIALE" tjenesten lik betaling. Jeg spurte x-antall spørsmål til selgeren på telefonen, som forsikret meg om både det ene og det andre. Etter mye rot fra Fortum sin side, rant det over for meg da de øket lik betaling-prisen, så da byttet jeg strømleverandør. Da fikk jeg en gedigen regning på "restanse tidligere faktura". Da skulle jeg plutselig betale mye mer de tidligere månedene, enn det jeg var litt lovet. Så nå sitter jeg her med en svær regning som Fortum ikke tar noe som helst ansvar for, til tross for at de driver med villedende informasjon ut mot kundene sine, og rett å slett lurer kundene sine. Er på grense til svindel dette! Ser også at mange andre har hatt akkurat samme problemet med Fortum også, så det virker som de har tenkt å fortsette å lure kundene sine. STYR UNNA!

Svar fra Fortum
21.10.2019 13:34

Hei Carina! Det er veldig leit at du opplever det slik og vi beklager for dette! Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende. Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe høyere. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar. Dette forklarer også hvorfor du mottar en høyere sluttfaktura da summen du har betalt på lik betaling har vært lavere enn dine reelle fakturaer. Dette er noe som ville bli dekket inn med det høyere beløpet som ble satt, men grunnet du byttet leverandør, så fikk du dette som en sluttfaktura istedenfor. Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice

Litt surr, men gode avtaler for miljø og enkelt person

Omtale av  Mikkel

Litt surr, men genuint gode avtaler både for enkelt personen og miljøet. Anbefales.

På grensen til svindel..

Omtale av  Frank

Har hatt fortum i et par år og alltid hatt efaktura avtale. Plutselig begynner de å legge inn 59 kr i mnd gebyr for "manglende avtalegiro" på regningene mine. Klaget og fikk til svar at man alltid må ha "alle muligheter åpne" i nettbanken selv om de ikke benyttes, og de som har avtalegiro får også tilsvarende gebyr for "manglende efakturaavtale". Byttet selvsagt leverandør samme dag...

Svar fra Fortum
21.10.2019 13:34

Hei Frank! Vi beklager så mye for at du opplever dette sånn. Nå har ikke jeg sett på ditt kundeforhold, så jeg vet ikke hvilken avtale du har hatt hos oss. Men hvis jeg forstår riktig, så har du en av våre lavpris avtaler som har som vilkår at man må benytte både e-faktura og avtalegiro for å unngå gebyr. Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører. Om du ikke er fortrolig med dette, så har vi andre avtaler hvor du ikke får gebyr på manglende e-faktura eller avtalegiro. Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice

Rimelig og enkelt

Omtale av  Gustav

Jeg har vært kunde lenge hos Fjordkraft, men fikk en hyggelig telefon om at en god og rimelig avtale. Sjelden jeg legger inn omtaler, men her sto alt til forventingene!

Svar fra Fortum
21.10.2019 13:34

Hei Gustav! Tusen takk for en hyggelig omtale! Dette tar vi til oss med all vemodighet! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forbanna drittfirma

Omtale av  Kurt A. L

Inkluder gjerne hva som er bra: absolutt ingenting. Mye surr, mangler tilbakebetaling av tvunget depositum, lang ventetid på telefon(Veldig lang).

Svar fra Fortum
21.10.2019 13:31

Hei Kurt! Vi beklager så mye for dette og at du opplever mye surr. Vi har ingen tvunget depositum hos oss. Om du fortsatt har et innestående beløp som skal utbetales, og det ikke har blitt utbetalt enda. Så vil jeg anbefale at du tar kontakt med oss slik at vi kan rydde opp i det. Vi har hatt en overgangsperiode med mye pågang og dette er vi veldig lei oss for, da kunder har måtte vente lenger enn vi forventer at svartiden skal være for våre kunder. Dette har vi ryddet opp i og det skal ikke være noe problem å komme i kontakt med oss nå. Vil anbefale at du enten sender oss en epost henvendelse eller ringer vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan! Telefon; 21 49 69 10 E-post; [email protected] Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice

Litt uklart

Omtale av  Petar

Tenkte en stund om jeg skulle skrive en omtale eller ikke... Til slutt hadde jeg ikke noe annet valg.... Først og fremst kundeservice (det er lettere å få tak i God enn dem), særlig når du trenger forklaring om fakturaer :) Andre ting... skal påpeke at forklaringene dems var ikke gode nok. Dette her handler om avtalen "lik betaling". Kort fortalt ble jeg ubehagelig overrasket med hver eneste mottatt faktura så langt :) Regningen/summen var over den som var avtalt i kontrakten. Via telefon ble det bekreftet (2 GANGER! forresten, brukte litt tid på det /siden jeg var på "sommer" ferie hehehe) at jeg kommer til å få neste faktura med riktig summen (den som var avtalt i kontrakten). BLE IKKE DET. Da bestemte jeg å bytte :) Tipper at jeg ikke kommer til å få overskudd (på de overbetalte fakturaene) tilbake hehehe :)

Svar fra Fortum
21.10.2019 13:32

Hei Petar! Det har vært en kort periode hvor vi har hatt mye pågang og en del kø, dette forstår vi er frustrerende for våre kunder. Vi beklager så mye for din opplevelse og kan forsikre deg om at vi har tatt hånd om det, slik at det ikke skal være noe problem å komme i kontakt med oss! Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende. Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe lavere eller høyere, avhengig av hvilken årstid det er. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar. Om det er slik at du har betalt for mye enn det reelle forbruket ditt og du kansellerer ditt abonnement, så vil du få tilbake eventuelt innestående du har hos Fortum. Om du fortsatt ikke har fått en god forklaring rundt dine fakturaer, så vil jeg anbefale at du enten forsøker å ta kontakt med oss per telefon eller tar kontakt med oss på mail, slik at vi kan redegjøre for dine fakturaer og kundeforhold. telefon; 21 49 69 10 e-post; [email protected] Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice

Fortum har 1 136 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR