Kilden Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Skal ut av denne så fort som mulig. Månedfaktura blir høy selv i måneder hvor prisen har i perioder vært lav.
Vi er en liten bedrift som driver bakeriutsalg. Vi har betalt forskudd til GNP og dette ønsket vi og avslutte. Vi hadde kr. 90 544.- kr til gode. Dette fikk vi en avregning på. Disse pengene skulle være betalt den 06.10.2022. Jeg har ringt hver uke nå i 4 uker. De lover hver gang at disse skal betales inn. Skylder på at dette er en manuell behandling. De har ikke betalt ennå. Hvis dette hadde vært penger vi skyldte hadde vi sikkert hatt inkassokrav etter en uke. Vurderer nå og kontakte VG.
I 2021 betalte jeg under 2000 kr pr måned så nær som i februar. Fornøyd med det. Kammeraten min hadde nokså lik betaling pr måned i 2021 i et annet selskap. Han fikk heller ikke sjokkbetaling i 2022, men det fikk jeg selv om jeg i år har vært ekstra forsiktig med bruk av strøm og har fyrt mye med ved. 24. januar 2022 betalte jeg kr. 3780,07. Februar kr. 3752,15. Mars kr. 6729,21. Den 15. september gikk jeg over til et annet selskap og nå har jeg betalt bare litt over 1000 kroner for halvannen måned, altså fra 15/9 til 1/11. Men nå har jeg fått melding fra GNP Energy om å betale kr. 12134,52 som forskudd for oktober. De truer også med innkasso. Jeg har betalt alle tidligere krav fra Gnp selskapet og skylder ingenting. så dette må være rot i Gnp Energy, men for meg føles det nesten som svindel.
Fikk en strømregning på 4800,-. Hvordan i er det mulig? Alle naboene ligger på rundt 1900,-. Opplever dette som s v i n d e l.
Fikk regning for august den 1.november. Da var den på 6604 kr inkl gebyr på 600kr. Veldig mye mer enn de forrige regningene. Aldri mer GNP
Faktura som er umulig å forstå. Ingen fortalte at jeg måtte forskutt betale en mnd. App som ikke virker.
God service hyggelig ansatte. Rimelig pris. Vet ikke virket selskap di vil bruke hopper det er dere.
Jeg inngikk en avtale; Folkepakken som viser seg å vGET dårlig; strømpris tre-fiære MEre ganger spotprisen de siste 5 månedene. Vi har sovet i timen selv, MEN jeg mener at dette er så grovt overpriset at dere burde meldt i fra. Tilliten til dette markedet er dårlig fra før, nå føler vi oss rett og slett lurt. Dette er uetisk forretnings førsel Mvh Gunnar B.
Det har ikke vært annet en trøbbel med avtaler og prissikring med dette selskapet. Stor sett hver eneste faktura måtte krediteres da de "glemte" pristaket. Hver gang:-( Purringer går glatt ut fra selskapet, men å svare på henvendelser kommer langt ned på prioriteringslisten. En stor takk til forbrukertilsynet og Elklagenemnda for bistand
Lite brukervennlig med forskuddsbetaling. Det er ikke alltid at det er mulig å betale to måneder i forkant.
Ja, samme her. Fikk gebyr for 4 månter og kwh-pris 467,46 øre. Var prisen 1.8 så høy og skal ikke staten støtte automatisk ?
Min forrige avtale hos Tinde ble «overført i sin helhet», men det har jeg vanskelig for å tro ettersom regninga for august (som forresten ikke kom før den siste dagen i oktober) var over dobbelt så høy som snittet av de andre sommermånedene, og nesten 25% mer enn hva jeg har betalt for oktober (med panelovner på!) med Tibber. Utrolig useriøst selskap, er mitt inntrykk.
Min demente mor hadde i mange år Norgesenergi som sin leverandør. Etter hun ble syk, så hadde hun blitt kapret av Tinde Energi, som ble kjøpt opp av GNP Energy. Når hun ble overført til GNP i august 2022, så var eiendommen fraflyttet, med minimalt forbruk. Første regning, forhåndsbetalt med estimert forbruk, var på 15 000 kroner, med 76 kroner i regning fra Lede, på separat faktura. September-regningen var på 10 00 på forhånd. Vi skyndte oss å skifte til Fjordkraft i begynnelsen av september, og fikk refundert 300 kroner etter strømstøtten var trukket fra. Det er nå 26 oktober, og fortsatt ikke noe er refundert fra GNP. Det er trukket 25 000 for to måneder, på en eiendom hvor nesten all strøm er slått av, etter den første regningen slo vi faktisk av hovedsikringen i 3 uker. Styr unna, de operer på en uetisk måte.
Jeg var tidligere abonnent hos Tinde energi. I august fikk jeg beskjed om at selskapet er overtatt av GNP energy. Og helt uten mitt samtykke har jeg blitt tvangsinnført i et abonnement som kalles "Folkepakka", som er på 498 øre per kWh, til stor forskjell fra Tnde, hvor jeg hadde vanlig spotpris og regninger på ca 800 kroner frem til GNP overtok. I august og september 2022, har jeg fått regninger på hh.v. 1.700 og 2.200 kroner fra dem! Hva pokker er det som foregår!!??? Jeg finner ikke ut på "Min side" hos GNP hva slags abonnement jeg er tvangsinnført på. Jeg har heller ikke samtykket i at Tinde kunne overføre meg til annet selskap (GNP) uten mitt samtykke.
Gnp sender faktura m svindel beløp og krever 2 mnd forskudds betaling så jeg avtalte m kundeservice at jeg måtte ha sluttoppgjør faktura i august pga bytte av strømlev, jeg betalte siste sluttoppgjør faktura som avtalt men nå 3mnd etter får jeg fortsatt tilsendt nye strøm faktura truer m inkassso
Hun forsto mitt problem ogvar lyttende ogveldig hjelpsom i dette tilfellet Takk !