Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gudbrandsdal Energi er det mest useriøse kraftselskapet jeg har vært borte i. De svarer ikke på mail, og vil ikke forholde seg til forbrukerlovgivningen, men iverksetter kraftavtaler selv om de er avbestilt. Går ikke an å opptre slik overfor en kunde! Dette innlegget blir slettet, antagelig, de ønsker vel ikke at potensielle kunder skal få vite hva slags elendig kundebehandling de har. Men jeg håper noen ihverfall rekker å bli advart.
Hei, som vi har svart på alle dine kommentarer på Facebooksiden vår: vi jobber hardt for å besvare alle innkommende e-poster i løpet av 24 timer. Den siste tiden har det vært ekstra mye å ta tak i så det er mulig vi har gått noe over dette, men alt som kommer inn av kundehenvendelser blir besvart. Til info; du har fått e-post fra oss 28.08.2018 som bekrefter dette, så jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Angrefrister overholder vi selvsagt og setter ikke i gang avtaler dersom angrefrist er benyttet eller netteier avslår overgangen! Vi sletter ikke innlegg i våre kanaler, og her på Bytt.no har vi heller ikke anledning til å gjøre det.
Jeg har fått fakturagebyr på min siste regning fra Gudbrandsdal Energi AS. Da jeg opprettet strømavtalen mener jeg at et av valgene var eFaktura noe som jeg opprettet med en gang i min nettbank. Jeg har aldri fått faktura i posten på papir og synes dette er en tilsnikelse for å øke inntektene.
Hei, vi har som vilkår på våre rimeligste avtaler at kunden oppretter Avtalegiro kombinert med eFaktura eller e-postfakutra. Dette informeres om før bestilling (på nettsiden vår), under bestilling (i bestillingsskjemaet) og i e-post etter bestilling. Mangler én eller begge disse vil et fakturagebyr tilkomme. Vi mener vi har opplyst meget godt om dette ifm. bestillingsprosessen og dersom du har fått et gebyr er det nok fordi Avtalegiro og/eller eFaktura mangler. Dersom dette beror på en glipp/missforstelse fra din side er vi selvsagt ikke vanskelige på å kreditere gebyret du har fått. Ta kontakt med kundesenteret vårt så ordner det seg: https://www.ge.no/no/kontakt-oss.
En god stund siden jeg hadde Gudbrandsdal Energi, men verdt å kommentere tidligere erfaring. GE bytter deg automatisk fra en god avtale til en skikkelig dårlig. Stakkars den som ikke følger med. Når du sier opp blir du plaget på telefon. Jeg prøvde en gang, klok av skade, å be om bindingstid. Altså at GE bandt seg til å gi meg vilkårene i avtalen i noen år. Det var ikke aktuelt selvsagt, han kunne ikke en gang garantere noen kort tidsperiode hvor avtalt pris ville gjelde. Oppfordring til eventuelle nye kunder: få definert en lang garantert avtaleperiode hvor vilkårene er ensidig oppsigbare fra kundens side eller styr unna hele selskapet.
Gudbrandsdal Energi er en av få strømleverandører som har avtaler til innkjøpspris uten månedsavgift og sågar uten påslag. Jeg har forsøkt meg på flere andre, men vender alltid tilbake til GE.
Stabilt bra priser over tid, sunne verdier og en god ambassadør for bransjen. God kundebehandlig de få gangene man måtte ha spørsmål. Veldig fornøyd :-)
Jeg ringte de med det samme jeg så regningen og fikk beskjed om at det varme været var grunnen til høy regning. Mnd før var det 500 kr så 1800. Pratet med folk i går om strøm regning og de skrøytet av regninger på 300-500 kr pga det fine været. Så kommer til å bytte på flekken!
Hei, Det høres ikke fornuftig ut at du den ene måneden får en faktura på kr. 500,- og den neste på kr. 1800. Prisene i sommer har vært høye, men de har ikke variert mye. Forbruket til kundene har vært lave i sommer grunnet varmt vær. Det er riktig, og fakturasummene har ikke vært høye. Her må det være en annen årsak som har med forbruk å gjøre, stipulering av forbruk fra netteier etter bytte av måler eller lignende. Fint om du kontakter oss så finner vi ut av dette. Med hilsen Jan Jansrud Daglig leder
GEBYR på vår jobb!! Slutt på Gudbrandsdal Energi!