Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har avtalegiro med GE, men har allikevel betalt faktureringsgebyr på kr. 49,- per måned i ett år fant jeg nettopp ut...! Opplysningene om at det ikke er nok med avtalegiro er SVÆRT godt skjult på GE sine sider. Dessuten ble jeg oppringt utallige ganger etter at jeg byttet leverandør. Jeg forklarte hver gang at dette var fordi vi har solceller og et annet kompani betalte oss en god pris for strømmen vi produserte.
Hei, dette står i avtalevilkårene rett over kjøpsknappen når kunden bestiller: #Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr, pt. henholdsvis kr. 49 for manglende epostfaktura og kr. 39 for manglende avtalegiro. Fakturagebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.# Er det noe vi legger stor vekt på er det og ikke skjule noe som helst for kunden og vi rydder opp hvis noe er uklart. Det er ikke noe problem for oss å fjerne noen fakturagebyr hvis kunden har oversett noe. Det er bare å ta kontakt. Vi setter imidlertid stor pris på at man oppgir sitt fulle navn når man skriver denne type innlegg. Ha en fin dag videre. Med hilsen Jan Jansrud Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi krever fakturaragebyr på kr. 1056,- pr. år uten å avtale på forhånd og uten å gjøre skikkelig oppmerksom på det. Gebyret blir pakket inn på baksiden av fakturaen så man må være spesielt observant for å oppdage dette. Tilbyder kan kun kreve fakturagebyr hvis dette er avtalt med kunden på forhånd. Kunden har derfor anledning til å unnlate å betale fakturagebyret hvis det ikke foreligger skikkelig forhåndsavtale. I §37 i forbrukerkjøpsloven heter det: "Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen".
Hei, i "les mer" tekstene til produktene på nettsiden vår og i vilkårene kunden ser i forbindelse med bestilling av kraftavtale står det: "xxxxxx (avtalenavn) faktureres månedlig etterskuddsvis, og forutsetter at kunden oppretter Avtalegiro og eFaktura eller epostfaktura. Gebyr vil tilkomme dersom disse mangler." Dette står også i e-post sendt til kunden etter bestilling. Vi mener dette bør komme godt nok frem. Dersom du mener noe annet, er du velkommen til å sende en e-post til [email protected] og vi tar en kikk på ditt forhold.
Har vært kunde i 2 år og har positiv erfaring. Får lett kontakt på telefon om det er nødvendig. Gode priser men kunne vært litt færre tariffer og velge i. Med så mange valg kan det lett bli uoversiktlig.
De hare 15!!! strømprodukter, det er umulig å se forksjellen på de ulike produktene. Dette gjør de bare for å forvirre kundene.
Jeg kan kun uttale meg om fastprisene. Jeg har vanligvis valgt 3- eller 12-måneders avtale, og har opplevd gunstige priser. Prisoversikten er å stole på! Jeg bruker i liten grad elektronisk kommunikasjon, og er derfor avhengig av telefonen. Kort responstid, og effektiv saksbehandling. Med andre ord: Jeg er fornøyd!
Har hatt spotpris siden april og er veldig fornøyd. Nettsidene er flotte og gir en enkel og god oversikt over tidligere forbruk og estimert forbruk ut året. Mot vinteren kommer jeg derimot muligens til å bytte, da GE ikke har like gode priser på fastpris som andre.
Svært dårlig kunde service. Får ikke svar på mailen med spørsmål som blir sendt. Får heller ikke svar på tilbakemelding som er sendt dem. 1 måned etterpå så blir jeg oppringt med spørsmål om årsaken til at jeg byttet. Servicen svarte jeg. De har ikke engang fått med seg mine henvendelser på mail. Heller ikke har de fulgt meg opp på skjeamet om hvorfor jeg valgte å bytte leverandør da jeg sa opp. I tillegg så har jeg måttet betale kr 69,- kr i avtale girogebyr til tross for at jeg hadde efaktura. Tekst i faktura samsvarer heller ikke med abonnement. Der er også forvirrende med beløp går i + og - i. Jeg som kunde har ingen mulighet til å følge med om prisen de sier dem skal levere faktisk stemmer overens med det som faktureres.
Vi har byttet databaser i denne tidsperioden og det har vært svært hektisk for oss. Vi er nå ikke langt unna normalen på nivå med slik det var før databaseskifte. Vi ser at det er en epost vi ikke har besvart. Selv om du skifter leverandør refunderer vi to gebyrer på tilsammen kr 78 på din sluttfaktura. Håper du blir fornøyd med det. Med hilsen Jan Jansrud Daglig Leder