Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gudbrandsdal Energi krever fakturaragebyr på kr. 1056,- pr. år uten å avtale på forhånd og uten å gjøre skikkelig oppmerksom på det. Gebyret blir pakket inn på baksiden av fakturaen så man må være spesielt observant for å oppdage dette. Tilbyder kan kun kreve fakturagebyr hvis dette er avtalt med kunden på forhånd. Kunden har derfor anledning til å unnlate å betale fakturagebyret hvis det ikke foreligger skikkelig forhåndsavtale. I §37 i forbrukerkjøpsloven heter det: "Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen".
Hei, i "les mer" tekstene til produktene på nettsiden vår og i vilkårene kunden ser i forbindelse med bestilling av kraftavtale står det: "xxxxxx (avtalenavn) faktureres månedlig etterskuddsvis, og forutsetter at kunden oppretter Avtalegiro og eFaktura eller epostfaktura. Gebyr vil tilkomme dersom disse mangler." Dette står også i e-post sendt til kunden etter bestilling. Vi mener dette bør komme godt nok frem. Dersom du mener noe annet, er du velkommen til å sende en e-post til [email protected] og vi tar en kikk på ditt forhold.
Har vært kunde i 2 år og har positiv erfaring. Får lett kontakt på telefon om det er nødvendig. Gode priser men kunne vært litt færre tariffer og velge i. Med så mange valg kan det lett bli uoversiktlig.
De hare 15!!! strømprodukter, det er umulig å se forksjellen på de ulike produktene. Dette gjør de bare for å forvirre kundene.
Jeg kan kun uttale meg om fastprisene. Jeg har vanligvis valgt 3- eller 12-måneders avtale, og har opplevd gunstige priser. Prisoversikten er å stole på! Jeg bruker i liten grad elektronisk kommunikasjon, og er derfor avhengig av telefonen. Kort responstid, og effektiv saksbehandling. Med andre ord: Jeg er fornøyd!
Har hatt spotpris siden april og er veldig fornøyd. Nettsidene er flotte og gir en enkel og god oversikt over tidligere forbruk og estimert forbruk ut året. Mot vinteren kommer jeg derimot muligens til å bytte, da GE ikke har like gode priser på fastpris som andre.
Svært dårlig kunde service. Får ikke svar på mailen med spørsmål som blir sendt. Får heller ikke svar på tilbakemelding som er sendt dem. 1 måned etterpå så blir jeg oppringt med spørsmål om årsaken til at jeg byttet. Servicen svarte jeg. De har ikke engang fått med seg mine henvendelser på mail. Heller ikke har de fulgt meg opp på skjeamet om hvorfor jeg valgte å bytte leverandør da jeg sa opp. I tillegg så har jeg måttet betale kr 69,- kr i avtale girogebyr til tross for at jeg hadde efaktura. Tekst i faktura samsvarer heller ikke med abonnement. Der er også forvirrende med beløp går i + og - i. Jeg som kunde har ingen mulighet til å følge med om prisen de sier dem skal levere faktisk stemmer overens med det som faktureres.
Vi har byttet databaser i denne tidsperioden og det har vært svært hektisk for oss. Vi er nå ikke langt unna normalen på nivå med slik det var før databaseskifte. Vi ser at det er en epost vi ikke har besvart. Selv om du skifter leverandør refunderer vi to gebyrer på tilsammen kr 78 på din sluttfaktura. Håper du blir fornøyd med det. Med hilsen Jan Jansrud Daglig Leder
Innpåsliten telefonselger som ikke tok et nei for et nei. Han klarte ikke godta at jeg hadde en billigere strømavtale. Driver fortsatt og sender melding hver dag med spørsmål om å godta avtalen.
Hei, slik skal det ikke være og det er ikke slik vi som selskap ønsker å fremstå. Jeg hadde satt pris på om du kunne sende meg en epost (til: [email protected]) med ditt fulle navn, adresse og telefonnummer slik at vi får slettet deg fra ringelistene til det aktuelle selskapet. Beklager så mye de negative opplevelsene, jeg skal gjøre det jeg kan for å rydde opp!