Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Veldig godt fornøyd med GE. God service, brukbare priser god service og oppfølging.
Har hatt en avtale med Gudbrandsdal energi siden 2014 eller 15 og det var ganske rimelig det første året eller to. Så har prisen steget kraftig. Min egen sløvhet at jeg ikke har fulgt med, men ser nå at jeg nok har hatt noe av det dyreste som eksisterer og har nok hatt det en stund. De kunne ha gitt varsel om slike endringer, i stedet for å snike det inn over tid.
Svaret under om produkter med minuspåslag er ikke helt relevant i forhold til dette innlegget men jeg sender det inn allikevel for å beskrive litt hvordan strømmarkedet har utviklet seg. Det med minuspåslag er en ting, men vi har også fått økende kostnader med myndighetspålagte elsertifikater som har økt på år for år. Dette har bidratt til økte påslag på strømregningene. Utover det må strømleverandørene ta høyde for alminnelig prisstigning i markedet. Det som er positivt med ordningen er at ordningen har gitt mye ny fornybar kraft inn i markedet. Ref. NVE om elsertifikater: https://www.nve.no/energiforsyning/elsertifikater/ Produkter med minuspåslag Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske.
Har vært kunde hos Gudbrandsdal energi for siste gang. Grunnen er ganske enkel. Du ser at de ligger blant de billigste, og velger dem. Kort tid etter er den avtalen som ble gjort med dem blitt dyrere. Og så er det blitt opprettet ny avtale for å lokke til seg nye kunder. Jeg har intet ønske om å være kunde i et selskap som holder på slik. Er man ikke årvåken ovenfor dette, kan det falle seg veldig dyrt for kunden i det lange løp.
Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske. https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2019/
Praksisen med fakturagebyr på e-faktura sier alt. Jeg forventer at Forbrukerrådet tar tak i dette ettersom praksisen medfører at strømprisen som blir gjenngitt i bytt.no ikke bli reell.
Hei, det medfører ikke riktighet at Gudbrandsdal Energi tar fakturagebyr på e-faktura, men det er en del avtaler hvor det er krav om E-faktura og Avtalegiro (automatisk trekk). Dette er en vanlig betalingsmåte i Norge. Men som sagt hvis noen skulle overse dette er det bare å ta kontakt så fikser vi det meste. Med vennlig hilsen Jan Jansrud
Gode lokketilbud, som fort går ut på dato. Grei nettside. Ok kundeservice. NB. DE HAR FAKTURAGEBYR PÅ EFAKTURA... grunn nok til å styre unna.
Etter første regning er det bare å finne en annen leverandør. Sjekket først hos en nettside som ga tips om billigste leverandør der jeg bor. Bløff
Jeg hadde vinterspot som var den billigste strømavtalen den perioden. Men ble ringt og fikk «bedre tilbud» sa de og at markedskraft i 3 mnd vil være billigere en den avtale jeg har. Ble overrasket da jeg fikk faktura Og pris per kwh var nesten dobbelt så mye som den forrige avtalen min. Fikk ingen info om det påforhånd. Det sto heler ikke på avtalen som ble sendt på epost.