⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
757 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
757 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 757 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
447
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi har 757 verifiserte omtaler på Bytt.no

Sleipt gebyr om man ikke tegner avtalegiro

Omtale av  Kim

Oppdaget akkruat at de trekker 49 kroner om man ikke har avtalegiro. Kan forstå at de tar gebyr for å sende papirfaktura, men at de gjør dette for en elektronisk faktura er sleipt.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.09.2018 21:00

Hei, du mangler høyst sannsynligvis avtalegiro - automatisk trekk på forfallsdato ved etterskuddsvis fakturering. En del av våre produkter har krav til efaktura og avtalegiro- et tilbud bankene har hatt i mange år. Ordningen gir oss som selskap mindre betalingsoppfølging hvis kundene glemmer å gå inn i nettbanken å kvittere ut fakturaen. Du kan neppe ha vært i kontakt med vårt kundesenter før dette innlegget ble skrevet. VI er fleksible og fjerner lett et gebyr eller to hvis kundene har oversett noe i bestillingsprosessen.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyr strøm

Omtale av  Anne G

Fakturaer på 700,- MER PR måned for en liten og ny, godt isolert hytte på 50 kvm, enn for stor enebolig (hvor vi bruker LYSE) på 220kvm.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.09.2018 19:35

Hei Anne G. Dette har nok ikke noe med strømprisen "vår" å gjøre (husk, innkjøpsprisen på strøm er lik for alle leverandørene), men om du kontakter oss så tar vi en kikk på hva årsaken kan være. Ring oss på 61294700 eller send en e-post til [email protected] så tar vi en kikk.

De svarer ikke på mail, respekterer ikke angrefristen

Omtale av  Kjell

Gudbrandsdal Energi er det mest useriøse kraftselskapet jeg har vært borte i. De svarer ikke på mail, og vil ikke forholde seg til forbrukerlovgivningen, men iverksetter kraftavtaler selv om de er avbestilt. Går ikke an å opptre slik overfor en kunde! Dette innlegget blir slettet, antagelig, de ønsker vel ikke at potensielle kunder skal få vite hva slags elendig kundebehandling de har. Men jeg håper noen ihverfall rekker å bli advart.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
06.09.2018 11:23

Hei, som vi har svart på alle dine kommentarer på Facebooksiden vår: vi jobber hardt for å besvare alle innkommende e-poster i løpet av 24 timer. Den siste tiden har det vært ekstra mye å ta tak i så det er mulig vi har gått noe over dette, men alt som kommer inn av kundehenvendelser blir besvart. Til info; du har fått e-post fra oss 28.08.2018 som bekrefter dette, så jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Angrefrister overholder vi selvsagt og setter ikke i gang avtaler dersom angrefrist er benyttet eller netteier avslår overgangen! Vi sletter ikke innlegg i våre kanaler, og her på Bytt.no har vi heller ikke anledning til å gjøre det.

Fakturagebyr

Omtale av  Reiras

Jeg har fått fakturagebyr på min siste regning fra Gudbrandsdal Energi AS. Da jeg opprettet strømavtalen mener jeg at et av valgene var eFaktura noe som jeg opprettet med en gang i min nettbank. Jeg har aldri fått faktura i posten på papir og synes dette er en tilsnikelse for å øke inntektene.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
29.08.2018 15:40

Hei, vi har som vilkår på våre rimeligste avtaler at kunden oppretter Avtalegiro kombinert med eFaktura eller e-postfakutra. Dette informeres om før bestilling (på nettsiden vår), under bestilling (i bestillingsskjemaet) og i e-post etter bestilling. Mangler én eller begge disse vil et fakturagebyr tilkomme. Vi mener vi har opplyst meget godt om dette ifm. bestillingsprosessen og dersom du har fått et gebyr er det nok fordi Avtalegiro og/eller eFaktura mangler. Dersom dette beror på en glipp/missforstelse fra din side er vi selvsagt ikke vanskelige på å kreditere gebyret du har fått. Ta kontakt med kundesenteret vårt så ordner det seg: https://www.ge.no/no/kontakt-oss.

Det første tilbudet (luretilbudet) høres bra ut.

Omtale av  T

En god stund siden jeg hadde Gudbrandsdal Energi, men verdt å kommentere tidligere erfaring. GE bytter deg automatisk fra en god avtale til en skikkelig dårlig. Stakkars den som ikke følger med. Når du sier opp blir du plaget på telefon. Jeg prøvde en gang, klok av skade, å be om bindingstid. Altså at GE bandt seg til å gi meg vilkårene i avtalen i noen år. Det var ikke aktuelt selvsagt, han kunne ikke en gang garantere noen kort tidsperiode hvor avtalt pris ville gjelde. Oppfordring til eventuelle nye kunder: få definert en lang garantert avtaleperiode hvor vilkårene er ensidig oppsigbare fra kundens side eller styr unna hele selskapet.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Spotpris uten månedsavgift

Omtale av  Jankph

Gudbrandsdal Energi er en av få strømleverandører som har avtaler til innkjøpspris uten månedsavgift og sågar uten påslag. Jeg har forsøkt meg på flere andre, men vender alltid tilbake til GE.

Trygt, stabilt og god service

Omtale av  Stefan

Stabilt bra priser over tid, sunne verdier og en god ambassadør for bransjen. God kundebehandlig de få gangene man måtte ha spørsmål. Veldig fornøyd :-)

Gudbrandsdal Energi har 757 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gudbrandsdal Energi mener

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR