Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Styr unna, prøver sleipe triks på å utnytte kundene sine. Fakturagebyr manglende efakturagebyr manglende avtalegiro gebyr. Gebyr gebyr gebyr. Vær obs om de skal kreve inn gebyr for å sende faktura SKAL dette gebyret ikke være høyere en faktiske kostnader. Her prøver de seg på 100kr i gebyr om du mangler avtalegiro og efaktura. Mens faktiske kostnader er 0kr (får faktura på epost) ingen papir, ingen konvelutt, ingen porto. Utrolig forbrukerfiendlig og rett og slett svindel av kundene. Sjekk fakturaen din under annet. Ikke la deg lure. ! Kommer med svada svar og ingen dokumentasjon på lovligheten, nekter å slette gebyrene. Forliksrådet neste ?
Når vi leser dette innlegget kjenner vi oss ikke igjen, og vi opplever det som trist at man ikke kan fremstå med navn og tilkjenne hvem man er når man er så kritisk. Du kan være en konkurrent.Vi har ingen sjanse til å forsvare oss ved urimeligheter. Det stemmer at det er gebyr ved manglende e-faktura og avtalegiro for en del produkter. Det er helt normalt i dagens samfunn og noe bankene tilbyr som betalings-løsninger. Men, hvis kunder skulle ha oversett noe i betingelsene ved bestilling så kommer vi kundene i møte og vi har ingen problemer med å slette noen gebyrer. Vi tror ikke du har ringt vårt kundesenter. Vi opptrer ikke slik. Ber om at du sender epost til undertegnede så avklarer vi denne saken. [email protected]. Hører jeg fra deg?
Skjønte at firmaet tar betalt for å sende faktura. Derfor er jeg rask med å bestille avtalegiro. Man skulle tro dette var nok? Men nei - firmaet trekker 49kr for manglende avtalegiro og nye 49kr oppå dette for papirgiro. Dårlig informert, jeg var svært bevvist på dette på forhånd, men klarte allikevel "gå i fella".
Hei, vi fakturerer ikke gebyr på første faktura for at kundene skal få god tid til å få etablert efaktura og avtalegiro i nettbanken. Hadde du tatt kontakt med kundesenteret før du skriver dette innlegget, hadde det gitt oss mulighet til å sjekke hva som har skjedd, og vi hadde fjernet gebyret. Med hilsen Jan Jansrud Daglig leder.
Jeg har hatt spotpris fra GE i mange år. Regningene har alltid vært lave, og hver gang jeg sjekker er abonnementet mitt blant de billigste i landet. Ingen plutselige gebyrer eller andre ting som plutselig dukker opp. Har heller ikke blitt oppringt av selgere om vil ha meg over på andre produkter. Det har hendt at jeg midlertidig har vært innom andre selskaper (pga. spesialtilbud o.l.) men havner alltid tilbake til GE.
Jeg hadde denne strømleverandøren i 1 år, og har aldri opplevd å ha så kontroll på strømmen. På nettsidene har man innsyn i det meste, prisen var også relativt lav gjennom hele det året. Jeg hadde ingen problemer og derfor ingen kontakt med kundeservice.
Jeg bestilte strøm på skjema på websiden. Etter venting uten reaksjon skriv jeg til kundesenter, at jeg fikk ingen informasjon, om jeg er kunde eller ikke. Derfor ville jeg kansellere en eventuell avtale, fordi jeg vil ikke har det på den måte. Jeg fikk bare svare at jeg er kunde siden 3 uker. Ingenting om oppsigelse, som jeg ønsket, ingenting om mails, som jeg har forventet å få. So skrev jeg at jeg ikke har fatt e-mail, eller angreskjema. Jeg fikk svare, at flere email som ble send til meg, kanskje kom in i spam. Jeg få veldig liten spam og derfor kan jeg se alle spammails fra hele tiden, siden jeg bestillte: ingen mail! Hva skal jeg sier? Jeg er er sjokkert!
Skjønner ikke meg på de andre som klager her, ser mye av det som går igjen er ting som er glemt fra kunden sin side og uoppmerksomhet iht. betingelser osv. Kjempefornøyd her. Billig, enkelt og med en god app for total kontroll på strømforbruket/regnskapet :)
Oppdaget akkruat at de trekker 49 kroner om man ikke har avtalegiro. Kan forstå at de tar gebyr for å sende papirfaktura, men at de gjør dette for en elektronisk faktura er sleipt.
Hei, du mangler høyst sannsynligvis avtalegiro - automatisk trekk på forfallsdato ved etterskuddsvis fakturering. En del av våre produkter har krav til efaktura og avtalegiro- et tilbud bankene har hatt i mange år. Ordningen gir oss som selskap mindre betalingsoppfølging hvis kundene glemmer å gå inn i nettbanken å kvittere ut fakturaen. Du kan neppe ha vært i kontakt med vårt kundesenter før dette innlegget ble skrevet. VI er fleksible og fjerner lett et gebyr eller to hvis kundene har oversett noe i bestillingsprosessen.