Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Skjønte at firmaet tar betalt for å sende faktura. Derfor er jeg rask med å bestille avtalegiro. Man skulle tro dette var nok? Men nei - firmaet trekker 49kr for manglende avtalegiro og nye 49kr oppå dette for papirgiro. Dårlig informert, jeg var svært bevvist på dette på forhånd, men klarte allikevel "gå i fella".
Hei, vi fakturerer ikke gebyr på første faktura for at kundene skal få god tid til å få etablert efaktura og avtalegiro i nettbanken. Hadde du tatt kontakt med kundesenteret før du skriver dette innlegget, hadde det gitt oss mulighet til å sjekke hva som har skjedd, og vi hadde fjernet gebyret. Med hilsen Jan Jansrud Daglig leder.
Jeg har hatt spotpris fra GE i mange år. Regningene har alltid vært lave, og hver gang jeg sjekker er abonnementet mitt blant de billigste i landet. Ingen plutselige gebyrer eller andre ting som plutselig dukker opp. Har heller ikke blitt oppringt av selgere om vil ha meg over på andre produkter. Det har hendt at jeg midlertidig har vært innom andre selskaper (pga. spesialtilbud o.l.) men havner alltid tilbake til GE.
Jeg hadde denne strømleverandøren i 1 år, og har aldri opplevd å ha så kontroll på strømmen. På nettsidene har man innsyn i det meste, prisen var også relativt lav gjennom hele det året. Jeg hadde ingen problemer og derfor ingen kontakt med kundeservice.
Jeg bestilte strøm på skjema på websiden. Etter venting uten reaksjon skriv jeg til kundesenter, at jeg fikk ingen informasjon, om jeg er kunde eller ikke. Derfor ville jeg kansellere en eventuell avtale, fordi jeg vil ikke har det på den måte. Jeg fikk bare svare at jeg er kunde siden 3 uker. Ingenting om oppsigelse, som jeg ønsket, ingenting om mails, som jeg har forventet å få. So skrev jeg at jeg ikke har fatt e-mail, eller angreskjema. Jeg fikk svare, at flere email som ble send til meg, kanskje kom in i spam. Jeg få veldig liten spam og derfor kan jeg se alle spammails fra hele tiden, siden jeg bestillte: ingen mail! Hva skal jeg sier? Jeg er er sjokkert!
Skjønner ikke meg på de andre som klager her, ser mye av det som går igjen er ting som er glemt fra kunden sin side og uoppmerksomhet iht. betingelser osv. Kjempefornøyd her. Billig, enkelt og med en god app for total kontroll på strømforbruket/regnskapet :)
Oppdaget akkruat at de trekker 49 kroner om man ikke har avtalegiro. Kan forstå at de tar gebyr for å sende papirfaktura, men at de gjør dette for en elektronisk faktura er sleipt.
Hei, du mangler høyst sannsynligvis avtalegiro - automatisk trekk på forfallsdato ved etterskuddsvis fakturering. En del av våre produkter har krav til efaktura og avtalegiro- et tilbud bankene har hatt i mange år. Ordningen gir oss som selskap mindre betalingsoppfølging hvis kundene glemmer å gå inn i nettbanken å kvittere ut fakturaen. Du kan neppe ha vært i kontakt med vårt kundesenter før dette innlegget ble skrevet. VI er fleksible og fjerner lett et gebyr eller to hvis kundene har oversett noe i bestillingsprosessen.
Fakturaer på 700,- MER PR måned for en liten og ny, godt isolert hytte på 50 kvm, enn for stor enebolig (hvor vi bruker LYSE) på 220kvm.
Hei Anne G. Dette har nok ikke noe med strømprisen "vår" å gjøre (husk, innkjøpsprisen på strøm er lik for alle leverandørene), men om du kontakter oss så tar vi en kikk på hva årsaken kan være. Ring oss på 61294700 eller send en e-post til [email protected] så tar vi en kikk.