Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Som kunde i flere år sjekket jeg før jul min strømavtale med GE. Fant ut at de hadde blitt for dyre og byttet til annen leverandør. Etter noen dager er GE på tråden og spør om de kan gi meg et bedre tilbud. Jeg sa meg åpen for dette da jeg har vært fornøyd som kunde. En selger kom da med lovnader som hørtes ok ut, og jeg ville ha alt i klartekst. Så jeg stilte en masse spørsmål. Om pris og fakturagebyr osv, og var fornøyd med svarene. Opprettet en ny avtale, og i tillegg to mobilabonnementer. Alt som jeg ble fortalt å gjøre ble gjort i min bank angående avtalegiro osv. Første regning gebyr. Andre regning gebyr. Mye dyrere strøm enn min avtale tilsier. Useriøs leverandør. Bytter en av de nærmeste dager, etter grundig undersøkelse.
Startet med en gunstig avtale. Når jeg sjekker etter en tid så sitter jeg med en svært dårlig avtale.
Trodde jeg virkelig jeg hadde valgt en god strømleverandør, men så feil kan jeg ta. Brukte GE for mange år siden og da var de helt i toppen, men de har desverre nå gått over til å svindle kundene sine. Bestilte 2 strømleveranser fra selskapet og ser nå at jeg har havnet i samme gebyrsvindelen som flere andre her. 49 kr i e-faktura gebyr på begge avtalene. Gebyr for å sende ut en faktura til nettbanken. Fantastisk av ett selskap i 2020! Totalt sett 15% av fakturaene er gebyr! Rent svindel. Kommer til å bytte leverandør og kommer virkelig aldri til å anbefale dette selskapet til noen. Synd.
Ryddig fakturering, god app med utmerket oversikt over kostnader, informative e-poster. Ingenting å klage på - og prisen skårer best (bortsett fra de 4 superbillige som får dårlig omtale) hos Elskling.
Ble forsikret om at det ikke var gebyr på fastpris vinter hvis man hadde e-faktura. GE har til tross for sine forsikringer belastet gebyrer for manglende avtalegiro. Ser GE i flere innlegg avviser at de belaster gebyrer for manglende avtalegiro dersom man har e-faktura. Samtidig begrunner han kravet om avtalegiro med at "enkelte kunder glemmer å godkjenne faktura i nettbank", i andre innlegg. Man får heller ikke svar på gjentatte henvendelser til kundeservice. Lurer på hva som har skjedd med GE, som gjør at de svindler kundene på denne måten. Har aldri hatt problemer med GE tidligere.
Svært skuffet over selskapet. Umulig å få tak i på kundeservice. Trodde jeg hadde gebyrfri faktura, men nei da! Jeg hadde efaktura og det gjaldt ikke. Så jeg har betalt 49 kr i gebyr hver måned i årevis. Takk for meg!
Har vært kunde i flere år og var veldig fornøyd. De hadde veldig god kundeservice og var enkle å komme i kontakt med på e-post og svarte raskt. Alltid løsningsorientert og problemfritt. Nå har de blitt grådige og kundeservice er blitt mer eller mindre fraværende og elendig. De har en robot som kan si hei og hadet. Du måtte som hos så mange andre begynne å betale gebyr for papirfaktura, med hensikt å få kundene over på e-faktura. Plutselig fant jeg ut at jeg ble fakturert gebyr for at jeg hadde e-faktura, eller mer presist, manglende avtalegiro. Det får være grenser! Makan. Velg noen andre.