Helgeland Kraft Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Mottar inkasso på inkasso som stammer fra år tilbake, renter i tusen, på regninger dem aldri har sendt ut (?) Har vært i dialog med hk ørten ganger, dem lover å rydde opp med kredinor for jeg nekter å bet renter på noe dem ikke har sendt regning på, men dem holder ikke ord. jeg har vært kunde oss hk i sikkert 20 år og fått noen uforutsette overraskelser oppigjennom årene som kommer fra rot i systemet. kollegaer på jobb forteller hårreisende historier om inkassokrav på over 100.000,-, regninger som forfalt 8 år tilbake (!?) foreldelsesfrist er 3 år, så er det helt hårreisende at dem prøver seg. Det er hyggelige mennesker man treffer på kundeservice i HK, men jeg føler meg utrygg og tør derav ikke være kunde lengere. takk for meg!
Helgeland kraft leverer det de skal, har en grei app for forbruk og har opplegg for å ha flere anlegg på regningen på en oversiktlig måte.
Etter gjetatte forsøk på å tegne ny avtale (har hatt fastpris på 54 øre) er Helgeland Kraft ikke interessert i å svare på forespørsel.
God service,opprettholder avtaler,meget fornøyd. Super god pris,enkelt og forholde seg til samt att.
1 år etter skifte til Tibbere, pga rot med regninger, dobbelt fakturering, feil fakturering ,manglende faktura , skit kundeservice, lovede feil rettinger som ikke er blitt gjort, feil reg inkasso på feil beløp reg hos kredinor, som nå et år etter oppsigelse kommer igjen som spøkelse med trusler .og ringe helvet begynner igjen, må sitte i timer med å prøve få dem til å rette opp feilene. Ender vel i at jeg må politianmelde dem for svindel. STYR UNNA. TIBBER ANBEFALES, mine regninger falt til femtedelen etter skifte, og null problemer.
Styr unna! Mer tull rundt fakturaer har jeg nesten ikke opplevd. Det som trekker opp til to stjerner, er at kundeservice er hyggelige å snakke med, og lett å få tak i. Oppsettet som viser hva du betaler for er elendig, ingen spesifiseringer om forbruk bl.a. det står enkelt og greit "Forbruk: Strøm. Totalsum xxx kr". De gangene de ikke har med øreavrundingsjusteringer for alle de 5 siste fakturaene i tillegg da. Der de uten å ha det i kronologisk rekkefølge, først setter opp alle beløpene du har betalt i minus, og så kommer alle beløpene, da med ørejusteringen i pluss, i tillegg til den betalingen du faktisk skal gjøre for innerverende fakturamånde "mars-500 +mars502 +april400". Og hvis du er sikkelig heldig så får du ikke faktura på tre måneder, for så og måtte betale for tre måneder samtidig. Og hvis du tror du er ferdig med dem etter å ha byttet selskap, så tro om igjen. For etter 5-6 måneder får du plutselig ny faktura fra dem fordi de oppdager at det har blitt noe tull med faktureringene deres (sjokk, med så godt oppsett som de har på fakturaene sine..) og de har oppdaget at du har blitt trukket noe ekstra rabatt på en faktura på høsten, som egentlig allerede var trukket på våren. Kort oppsummert, styr unna for din egen del..
Selskapet virker ikke å ha noe kontroll. Sender ikke regninger. Må selv purre dem opp. Lager avtale, og betaler ned. De sender likevel uoppdaterte regninger via Kredinor. Må ringe begge selskaper hver måned, og forklare at jeg er ajour. Dokumenterer at alt er betalt, likevel fortsetter rotet. Ligg unna dette selskapet.
Det at Helgeland Kraft i det hele tatt tilbyr en strømavtale til sine kunder som Forbrukerrådet fraråder både fordi den er overpriset og uoversiktlig er mer enn nok til at jeg gir karakteren dårlig. Som kunde over tid burde HK ha tilbydt meg andre avtaler som hadde vært mer gunstig for meg enn å la meg leve uvitende med en strømavtale som til nå har belastet meg 8-9000 kroner mer i året enn jeg ellers kunne ha fått.
Selgere fra dette selskapet feilinformerer om påslag (gjelder espot avtalen), og de oppgir priser til forbrukere uten mva. Dette er ikke særlig bra som forbruker å få greie på etter at avtale er inngått.
Jeg ble oppringt av Helgeland kraft, og fikk en kjempe god strøm avtale. Er så fornøyd med avtalen. Svært god service og oppfølging, kan virkelig anbefale dette selskapet. Det beste firma jeg har brukt på strøm avtale.
Hadde 100% fornybar strøm avtalen, når den bikket 70øre byttet jeg til spot. Men når jeg fikk faktura for desember så har de beregnet hele forbruket for 70 øre kwt... Noe som skurrer når jeg hadde 50 øre kwt i en periode i desember..... 100% fornybar strøm der de reklamerer for at du får "ren strøm" og ikke fra kull osv. Det er bare tull da de produserer kraften lokalt og inn i strømnettet til byen. Og prøver å lure deg over på "ren kraft" noe alle allerede har uansett leverandør. Hvordan kan de tilby en sånn avtale som er fysisk umulig.
Grei app for å se forbruk og pris. Kunne hatt sum per tidsenhet (dag, mnd, år)
Dyr kraft, og lite råd å få om forbedring av kraftavtalen. Oppfølging av tekniske problemer har delvis vært bra. Installasjonen av "smart måler" fungerte riktignok dårlig. Burde i det minste gitt kompensasjon for jeg selv må melde inn målerstanden.
Flyttet nylig inn i nytt hus og bestilte da strøm hos Tibber. Tidligere eier hadde nok Helgeland Kraft (HK). Første dag i nytt hus fikk jeg beskjed om at HK hadde opprettet strømavtale på meg. Jeg ringte og sa at dette var feil. De beklaget feilen og slettet avtalen. En uke senere får jeg melding om at det IGJEN er opprettet en avtale med HK. Jeg ser da at Helgeland Kraft, uten at jeg har bedt om det eller bestilt strømavtale hos dem, har kansellert strømavtalen hos strømleverandøren vår (Tibber). Utrolig dårlig og det virker som de forsøker å svindle til seg kunder på uredelig vis. Ekstremt misfornøyd. Styr unna!
Prisen er ok, sett bort fra nord pool sine priser. Litt misfornøyd med oversikt på forbruk, og dagens/timens strømpris
Heilt greit selskap, billig strøm første mnd så steig den veldig, så skifter npok snart vil eg tro. Skal gi dei en sjanse til. 1 mnd