Ishavskraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Nyinnflyttet nabo meldte inn endring på strømmåleren min og betalte i en lengre periode for min strøm. Fikk aldri noe varsel om at avtalen min var avsluttet. Og merket dessverre ikke at jeg ikke lenger fikk autogiro fra Ishavskraft i banken. Etterhvert fikk jeg en regning på akkumulerte utgifter til strøm. Fikk nedbetale over tid, men de fikk ikke laget autogiro på avdragene. Ble mye styr for min del. Og en situasjon som kunne vært oppdaget med en gang dersom jeg fikk varsel når strømmåleren min ble "kidnappet". Det burde koste lite å lage en løsning som informerer kunder et varsel om opphør av avtale. Ikke fornøyd!
Hei Margrethe, slik skal det ikke være. Vi har per i dag en løsning som sender beskjed når en avtale blir avsluttet på grunn av overtakelse, så det var rart at du ikke har fått dette varselet, ta gjerne kontakt med oss på kundeservice så kan vi sjekke om det er en grunn til at du ikke har fått det.
Har ingen dårlig erfaring med Ishavskraft. Alt ok så langt
Hei, og tusen takk for god omtale og langvarig kundeforhold :-)
Så lenge de har konkurransedyktige vilkår, så forblir jeg kunde. Lokalt er bra for næringslivet.👍🎅🎅
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er lokale og konkurransedyktige, og glade for at du er fornøyd med dette. 😀
Ble ringt opp av en selger som skulle gi meg varmepumpe som jeg kunne betale månedlig gjennom strømfakturaen. I tillegg garanterte selgeren meg at jeg kom til å betale like mye som jeg gjør for tibber avtalen jeg hadde på det tidspunktet. Nå 3 mnd. Senere er det enda ikke kommet en eneste varmepumpe i hus. Jeg har snakket med selger flere ganger som har sagt at de kommer snart, de kommer snart…. Å nå har selger sluttet å svare meg og ignorerer både mailer og telefoner. Og som om ikke det var nokk så er strømrekninga jeg betaler nå vesentlig dyrere en hva jeg betalte med tibber. Ja strøm prisene har gått kraftig opp, men avtalen er blitt dyrere uansett hvis du tar det med i betrakning! Sak er meldt til forbrukerrådet da jeg har mye av dette skriftelig. Skal aldri tilbake, å fraråder alle til å styre unna!
Hei Sebastian. Først og fremst vil vi beklage at du opplever det slik. Nå har det dessverre vært slik at det har vært forsinkelse i levering av varmepumper i det siste, samtidig har det vært et veldig populært produkt, så installatørene har vært veldig opptatte. Når det gjelder størrelsen på regningen har strømprisen økt dramatisk for alle i det siste. Vi kjøper strømmen fra samme børs som alle andre kraftselskap, så det skal ikke være så store forskjeller. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice via e-post dersom du ønsker vi skal se nærmere på saken.
Ble oppringt av en selger, sa jeg kunne vurdere å prøve i en kort periode. Fant noe annet jeg heller ville prøve, da mottok jeg bruddgebyr. Sa til selgeren at jeg kun ønsket å prøve i kort tid. Sendte Mail til kundeservice også, men fikk aldri svar.
Takk for tilbakemelding Mathias. I alle våre salg opereres det med skriftlig og muntlig aksept hvor det klart fremgår hvis en avtale er bindende. I tillegg sender vi varsel på sms hvis det er aktuelt med et bruddgebyr for å gjøre kunder ekstra oppmerksomme på dette. Sikker på at du ikke forveksler oss med en annen aktør? Ta uansett kontakt med oss hvis det er noe vi ikke har svart på i saken, så følger vi opp. Alle e-poster til [email protected] blir besvart, selv om det av og til kan ta noen dager.
Jeg har hatt Ishavskraft i nesten 30 år unntatt 3 mnd. med Agva, et lureselskap, var snar å bytte tilbake. Nå fikk jeg tilbud om seniorstrøm som jeg takket ja til. Jeg er meget godt fornøyd med Ishavskraft, det eneste lille kritiske jeg har å bemerke er at man sender papirfaktura som standard hvis man ikke sjøl velger epostfakuktura, og da får man det hersens miljøgebyret. Det burde være unødvendig i den digitale verden vi lever i nå. Når man har epostadressen kan man vel anvende denne for faktura.
Hei Torbjørn. Takk for en fin tilbakemelding, det er godt å høre at du er fornøyd. Det setter vi pris på å få høre :-) Det er ikke alle som bruker e-post like aktivt som deg, men vi har vært inne på tanken. Vi skal ta tilbakemeldingen din videre og se på muligheter for hvordan vi kan finne en løsning for dette i framtiden. Ha en fin dag :-)
Manglet forutsigbarhet da ingen garanti var gitt at Ishavskraft ikke ville komme med påslag/heving av pris når som helst.
Har verken positive eller negative erfaringer. Funker ok.
Hei Bjørn H. Takk for din tilbakemelding. Dersom du har noen spørsmål eller om det skulle være noe vi kan hjelpe deg med er det bare å kontakte oss på [email protected] eller telefon 776 12 000. Ha en fin dag :-)
Har mottatt 4 fakturaer merket Opphør på samme måler. Byttet til annen leverandør. Mere rot har jeg aldri sett. Hilsen Morten
Hei Morten. Det var svært leit å høre om dette tilfellet. Her har det tydeligvis skjedd en feil som ikke skal skje. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] eller telefon 776 12 000 om du ønsker å se nærmere på saken sammen med oss.
De kunne sikkert ha oppgradert, informert meg mere på tlf eller e-post
Hei Eirik, og takk for tilbakemelding. Vi kan alltid bli bedre på informasjon og kommunikasjon, dette er noe vi jobber kontinuerlig med. Hvis du ikke har prøvd appen vår ennå anbefaler vi deg å teste den ut. I den finner du god informasjon om både strømpriser og kostnader, samt forbrukshistorikk og fakturaoversikt: https://www.ishavskraft.no/privat/app/ Her jobber vi også med å få på plass mulighet for varslinger ved for eksempel høye timepriser på strøm. Ta gjerne kontakt med oss på 776 12 000 eller [email protected] hvis du har andre innspill eller kommentarer.
Ved å flytte til Ishavskraft ble antydet fra konsulentselskap å skulle spare årlig kr 4-5000. Ser ennå ingen umiddelbar gevinst fra å ha byttet fra Norgesenergi. Uholdbar og usosial profil på nasjonal strømpris. Nord og Sør Norge må kunne linkes bedre sammens med felles strømforsyning,pris og regulering. Nok kabler ut av landet....!!!
Heisann. Takk for at du kom med tilbakemelding om din opplevelse hos oss. Vi ønsker jo selvsagt å etterleve det du har blitt lovet. Om du føler at du er misfornøyd eller ønsker å ta opp kontakten i henhold til avtalen setter vi pris på om du gir oss et lite vink på [email protected] eller telefon 776 12 000.
Fornøyd så langt, dog litt lite brukervennlig app. Skulle gjerne hatt pushvarsler om når strømprisen er lavest.
Tusen takk for god tilbakemelding Gro, og at du tok deg tid til å kommentere på appen vår. Den ble lansert tidligere i år og er egenutviklet, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger vi får på den. Vi tar innspillet om pushvarslene videre internt, og ser om vi får til noe lurt her.
Jeg overførte fra Hafslund etter elendig kundebehandling der og trodde jeg inngikk en spotprisavtale med Ishavskraft og en god avtale. To ganger i vinter sendte jeg epost med spørsmål etter svært høye strømregninger i en 70kvm leilighet. Det viser seg nå etter seg ar dette var en innkjøpsavtale som var langt dyrere enn spotpris. Jeg har regelrett blitt ført bak lyset og ikke anbefalt å bytte tross spørsmål. Svært skuffet og anbefaler ikke dette selskapet.
Hei. Det var svært leit å høre om din opplevelse. Vi vil gjerne se nærmere på saken sammen med deg for å eventuelt rette opp det som har blitt feil. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected]
Har god erfaring med Ishavkraft, veldig oversiktlige faktura og pålitelige. Ettersom strømmen har blitt dyr, får jeg tilbud om billigere strømavtaler fra andre leverandører. Håper Ishavkraft kan matche dette
Hei, vi håper å kunne ha en så god avtale at du fortsatt ønsker å være kunde hos oss.
Svindel. Styr unna. De rotet med fakturaen. Sendte fakturaen til meg for sent. Så kom det purre gebyr for den fakturaen som de sendte for sent, på neste fakturaen jeg motokk. Jeg ringte og forklarte situasjonen, det gikk bra. Men én mnd senere kom det inkassovarsel på purre gebyret. Og når jeg byttet kraftselskap, så gikk regningene betraktelig ned, uten at strømforbruket sank tilsvarende.
Hei Ola, dette var leit å høre. Så lenge vi har lovet deg å ordne opp i en sak så skal vi stå for det. Hvis du ikke har fått ordnet opp i det inkassovarselet ennå er det fint hvis du kontakter oss på [email protected] slik at vi får sjekket dette.
Det er det mest seriøse selskap jeg har hatt. Jeg har ikke mer og si.Mvh Knut S.
Hei, og takk for gode ord. Vi skal være seriøse og behandle våre kunder ordentlig, og vi er glade for å høre at du har gode erfaringer med oss.