Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Motkraft
4.4
443 verifiserte omtaler

Motkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Motkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

4.4
Bra
443 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#2
Utmerket
Motkraft er rangert
#2 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Motkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 443 omtaler om Motkraft

FILTRER OMTALER
286
40
24
28
65
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Motkraft
Motkraft har 443 verifiserte omtaler på Bytt.no

Å bytte til Motkaft er for meg å ta et standpunkt.

Omtale av  Ask

Jeg synes det er trist at ikke forbrukertilsynet eller andre statlige organ tar et oppgjør med strømselskapene. At gründerne bak motkraft har sett dette er fantastisk og jeg ønsker å støtte de i dette arbeidet. Og om jeg sparer penger mens jeg gjør dette synes jeg det er fantastisk. Mitt håp er at svakrestillte skal slippe å bli svindlet av strømselskaper og at Norge skal bli er bedre sted. Ved å bytte til non-profit selskapet Motkraft håper jeg å bidra til det.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Motkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Får ikke kontakt

Omtale av  Karin

Kundeservicen er nødt til å bli bedre! Jeg har meldt meg på to ganger, begynte i fjor høst, men har fortsatt ikke mottatt faktura eller melding om overgang. Jeg har sendt mail, men ikke fått svar. Har Motkraft problemer med å behandle søknadene, så de må de i det minste informere om dette på hjemmesiden sin. Det synes jeg vi som har meldt vår interesse har krav på.

Overtakelse

Omtale av  Marit

Hei Motkraft! Har fått beskjed at dere skulle overta måleren min, men ingenting er skjedd. Hvordan skrive en mail til dere, adresse? Nå har jeg fått en lenke tilsendt fra Fjordkraft for å bekrefte avtale med dem. Hva gjør jeg? Mvh Marit

Vil bare ha 110% sikrere betalere

Omtale av  Steve R

Fikk først et tilbud etter å ha sett de på Frokost TV på TV2 og kontaktet de. De gjorde så en kredittsjekk av oss og vi fikk avslag p.g.a dårlig kredittscore ikke annmerking siden vi betaler alle regninger punktlig, men ikke rik nok..... Så fikk vi en ny mail om at de beklaget så mye at de ikke ville bruke kredittscore som grunnlag, men at du faktisk er en god betaler..... og lurte på om vi fortsatt var interessert noe vi var. Så gikk det en stund til..... Så fikk vi et nytt avslag.... LOL Jeg skjønner at de er et nytt selskap og trenger erfaring og trygghet, men dette ble litt for mye tull. Men ser at samfunnet bruker kredittscore mer og mer og vi med minst penger ikke får ta del i de godene som kan gjøre vår hverdag billigere p.g.a en kredittscore og ikke evenen til faktiske være gode betalere. Så 2 stjerner for at de faktisk prøver å gjøre det billigere for de med mest penger... Motkraft er i navnet deres :-D

Vanskelig å kontakte.

Omtale av  Andreas

Vanskelig å kontakte, så innklusiv kWh du bruker, så tjener di gode penger, kommer til å bytte igjen.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Endelig en non profitt selskap,

Omtale av  Per A

Veldig bra oversikt, føler meg trygg på at det ikke kommer alskens påslag. Kunderådgiving er bra.

Svar fra Motkraft
30.12.2021 14:49

Hei Per! Tusen takk for hyggelig omtale :D Vi er superglad for å ha deg som kunde, og gleder oss til et langt og godt kundeforhold! Ha en strålende dag videre!

Man betaler i frustrasjon

Omtale av  Jojo

En veldig rettferdig strømavtale, med maks 1 øre påslag og kun 19 kr i måneden utover dette. Men jeg ville heller gått for Tibber, da de har bedre App og kundeservice. Ideen bak Motkraft er bra, men de har ikke kommet så langt med noe mer en selve ideen. Motkraft sin app er under utvikling, og er akkurat nå nærmest ubrukelig. Kundeservicemedarbeiderne deres har lite kunnskap om industrien, deres eget selskap sine vilkår og teknologien bak appen deres. Derfor er det eneste en kan forvente fra dem raske standardsvar som ikke er særlig hjelpsomme. Vi har hatt problemer med at måleren vår ikke sender data, noe Elvia jobber med å fikse. I mellomtiden tenkte vi at Motkraft da ville være rettferdige og da vente med å fakturere oss til de hadde riktig data. De ønsker ikke dette, og vil heller ta betalt for over 3 ganger så mange Kw/t kun fordi de kan. Lite samarbeidsvillige og ikke løsningsorientert i det hele tatt. Alt i alt går vinningen opp i spinningen, ved at en betaler mindre men i retur også får et vesentlig dårligere tilbud enn ved andre leverandører med lignende tilbud.

Svar fra Motkraft
30.12.2021 14:56

Hei Jojo! Det er leit å høre at du har opplevd dette. Om det har skjedd noen feil i sammenheng med din faktura, så vil du selvfølgelig bli tilbakebetalt det. Vårt mål har aldri vært å tjene penger på våre kunder og det betyr også at våre fakturaer skal være rettferdige og i tråd med prisene vi oppgir. Appen er i full utvikling og vil inneholde bedre grafikk og mer, nyttig, informasjon i løpet av januar allerede! Det tar har tatt lengre tid enn antatt og det beklager vi. Tilbakemeldingen din til kundeservice skal jeg selvfølgelig ta med videre. Vi jobber på spreng for å svare på alle henvendelser, som det har vært svært mye av den siste tiden. I stedet for å stenge chaten ved høyt trykk, som flere av våre konkurrenter har gjort, så har vi valgt å svare som best vi kan! Dette har tydelig ikke vært bra nok, og det må vi også beklage på det sterkeste. Vi ønsker deg hjertelig tilbake som kunde og håper du får en fin tid (uten skjulte kostnader og lang bindingstid) hos en annen leverandør :)

Motkraft har 443 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Motkraft mener
Har tilegnet profilen
Motkraft deltar på Bytt.no

Motkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Motkraft besvarer omtaler

Motkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Motkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Motkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR