⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Forferdelig dårlig kundeservice

Omtale av  Odd

Dessverre er jeg nødt til å gå så langt og si at det jobber inkompetente mennesker på kundeservice som hverken lytter en svarer på spørsmål. I mitt tilfelle hadde jeg tegnet to abonnement via deres hjemmeside. Unnvikende svar når jeg spør om prismatch og ber om at jeg legger dette inn via min side. Får ingen bekreftelse. Ingen Chat tilgjengelig via min side og heller ingen av mine 3 e-poster besvart siste 3 ukene. Et selskap man bør styre langt unna med mindre du absolutt ikke har noen spørsmål og er glad i og bli oppringt av en Norges Energi selger som skal bekrefte dine opplysninger, men selge deg inn en masse unødvendige dyre tilleggstjenester

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Odd! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med kontakt med vårt kundesenter. Vi jobber hver dag for å yte den beste servicen, men dessverre er realiteten at kapasiteten på kundesenteret har vært sprengt i vinter og svartiden i våre kanaler har vært mye lenger enn vi ønsker å tilby. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80 dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med nå. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (3)

Feil og lite informasjon

Omtale av  Christoffer

Blei lovet lav strømpris, men etter 14 dager når avtalen startet opp var prisen meir enn doblet seg, uten noe beskjed om dette.

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Christoffer! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen hos oss. Dersom man har en variabel strømavtale kan strømprisen bli endret med 14 dagers varsel, og varselet går ut til kundene som har en aktiv strømavtale. Dersom man blir kunde etter prisvarselet er sendt ut er nye priser oppgitt på vår hjemmeside og det vil ikke bli sendt ut per epost på nytt. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80 dersom du har flere spørsmål. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (3)

Fornøyd kunde

Omtale av  Hans O

Fornøyd med pris på strøm,får go informasjon ang strømpriser.generelt fornøyd som kunde hos norgesenergi

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Hans O! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi stor pris på. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (0)

Kundevennlig

Omtale av  Jan T

Hyggelig og rask tilbakemelding, vennlig og relevant veiledning.

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Jan, Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med avtalen din hos NorgesEnergi! Kontakt gjerne vårt kundesenter om det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Avtalebrudd

Omtale av  Inger

14. desember fikk vi tilbud om fastpris i januar og februar til 189,99 øre. (Pr. sms, ingenting med liten skrift) Vi takket ja til dette, men noen dager etter fikk vi sms om at prisen ville øke til 368,99 øre. Har de lov til dette? Det er da et avtalebrudd?

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Inger, Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Dersom du har takket ja til fastpris gjennom produktet Prissikring innen tidsfristen skal du få fastpris som avtalt i perioden. Dersom du har en variabel strømavtale hos oss vil du likevel fremdeles motta varslinger om prisendring i grunnavtalen din. Dersom du har fastpris i perioden kan du da se bort i fra prisvarselet. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom noe fremdeles er uklart. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Veldig fornøyd

Omtale av  Maria

Veldig fornøyd. Eneste er at appen er vanskelig og bruke, og ofte ikke fungerer. Så det hadde vært fint og fått ordnet på.

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Maria! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med avtalen din hos NorgesEnergi! Vi vil lansere ny app i nærmeste fremtid og håper du blir fornøyd med denne når den lanseres. Kontakt gjerne vårt kundesenter om det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Dette er svindel!!

Omtale av  Joachim

De kaller avtalen for : "gul elkjøpspot" Men dette er ikke en spotprisavtale som de andre spotprisavtalene der ute, selv om du skulle tro det av navnet. De har ikke timespot som er vanlig ved spotprisavtaler. Så når jeg lader bilen om natten så får jeg ikke rimeligere pris pr. kwt. som Nordpool selger til Norgesenergi på det tidspunktet. Jeg gikk fra å betale ca. 2500 kr for 1 måned til ca. 1000 kr for 5 dager

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Joachim! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Avtalen Gul Elkjøpspot har fastbeløp kr 29,- samt et påslag på 5,99 øre/kwh. Ut over dette får du strøm til innkjøpspris. Dersom du har et timesmålt anlegg (AMS), faktureres du for ditt eksakte forbruk den enkelte time gjennom alle døgnets 24 timer. På din strømfaktura vil dette framkomme som en snittpris for måneden, for å unngå en lang og uoversiktelig faktura . Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom noe er uklart. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (4)

Har ingen klager

Omtale av  Tb

har ikke hatt noen problemer med Norgesenergi. De har en oversiktlig nettside.

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Tb, Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Så flott å høre at du er fornøyd med avtalen din hos oss, og nettsiden vår. Kontakt gjerne kuindesenteret dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

god service

Omtale av  Tom F

Effektiv og ryddig i kommunikasjon og med oppfølging av avtaler

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Tom! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med avtalen din hos NorgesEnergi! Kontakt gjerne vårt kundesenter om det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Ryddig strømselskap og oversiktlig, ok priser.

Omtale av  Bjørn

Oversiktlige avtaler, ok priser. Hyggelig kundeservice og de er til å stole på.

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:14

Hei Bjørn! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med din strømavtale hos NorgesEnergi! Kontakt gjerne vårt kundesenter om det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

NorgesDårligsteEnergi

Omtale av  Steinar

En sleip selger greide å registrere meg som kunde uten at jeg hadde lagt inn en bestilling selv. Byttet fort tilbake til spotpris avtale fra Hafslund.

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:13

Hei Steinar, Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Det er beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi som din strømleverandør. Vi ønsker gjerne å undersøke saken din, og håper du har mulighet til å kontakte oss igjen. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (4)

Ikke standard med opprinnelsesgaranti

Omtale av  Knut

Det er bare strøm med opprinnelsesgaranti som garantert kommer fra fornybare kilder. Det gjør den i prinsippet ikke dersom slikt sertifikat er solgt til f.eks Tyskland, mens selve kraften blir solgt i Norge. Fra NorgesEnergi må det kjøpes en tilleggsavtale pr forbrukssted, med et fast gebyr pr måned. Det burde vært inkludert, eller med et lavt tillegg pr kWh (ikke måned).

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:13

Hei Knut! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Vi takker for din tilbakemelding angående produktet 100% fornybar energi og tar tilbakemeldingen din videre. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

God service

Omtale av  Torbjørn B. L. A. D

Enkelt å ha oversikt og kontroll. Relativt gode priser

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:13

Hei Torbjørn! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med strømavtalen din hos NorgesEnergi, vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å legge igjen en tilbakemelding. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Elendig kundeservice - svarer inne

Omtale av  Steinar R

De fungerer fint helt til du får et problem og må kontakte kundesenteret, dom ikke svarer.

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:13

Hei Steinar, Jeg beklager at du har opplevd lang behandlingstid hos oss. Kundesenteret opplever for tiden stor pågang og har av den grunn dessverre lengre behandlingstid enn vi ønsker. Vi ønsker gjerne å undersøke saken din, og håper du har mulighet til å kontakte oss igjen. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Drit elendig

Omtale av  Ole

Skjult bruddgebyr, selvom du angrer deg innenfor angrefristen. Bytte rask tilbake til Gudbrandsdalen energi

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:13

Hei Ole! Jeg beklager at du har opplevd lang behandlingstid hos oss. Kundesenteret opplever for tiden stor pågang og har av den grunn dessverre lengre behandlingstid enn vi ønsker. Dersom man har inngått strømavtale med avtaleperiode skal dette alltid informeres om ved avtaleinngåelse. Man har også alltid 14 dagers angrerett så lenge avtalen ikke er inngått på fast utsalgssted. Vi ønsker derfor gjerne å undersøke saken din, og håper du har mulighet til å kontakte oss igjen. Kontakt oss gjerne per telefon: 38 10 00 80. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (3)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Hjelpsom kundeservice

Omtale av  Wenche N

Kunderevice ringte raskt opp igjen etter at jeg be om å bli oppringt. Hjelpsom kundebehandler som ga god veiledning

Svar fra NorgesEnergi
23.02.2022 16:13

Hei Wenche! Beklager sen tilbakemelding. På grunn av mange spørsmål knyttet til vinterens høye strømpriser, ny nettleiemodell og kompensasjonsordning har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det har dessverre ført til at vi ikke har fått svart tilbakemeldinger på bytt.no som vi ønsker. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med avtalen din hos NorgesEnergi! Kontakt gjerne vårt kundesenter igjen om det skulle være noe mer vi kan hjelpe deg med. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR