NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Selger la til en skjult "forsikring" kalt for sparepakken. Denne pakken ble aldri nevnt over telefon når jeg tegnet strømabonnement og heller ikke i mailen de sendte med tilbudet. Denne pakken blir også skjult fra første faktura med bakgrunn i at du får den første måneden "gratis". Veldig kjekt å gi et produkt bort gratis når man ikke er klar over at man har kjøpt dette. Sa i fra til kundeservice over telefon når sparepakken ble oppdaget at jeg aldri sa ja til dette i første omgang, men de mente at dette var et produkt jeg hadde etterspurt. Vanskelig å etterspørre produkter jeg ikke vet om. Hold dere unna dette selskapet. En grunn til at de ligger på 98 plass av 101 strømselskaper i Norge.
Hei P. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Dersom Sparepakken er en del av avtalen er det viktig at selger opplyser om dette. Informasjon om Sparepakken skal også være med på avtalebekreftelsen som sendes kort tid etter og vi har dobbeltsjekket at dette gjelder alle våre utsendelser. Sparepakken er valgfri og kan når som helst fjernes. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan få litt mer informasjon om hvor og når dette gjelder og sjekke opp i saken på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi
Selgerne hos Elkjøp er trent i å selge strømavtale uten å opplyse priser eller vilkår. Disse står dessverre på de små nettbrettene man signerer på, men man har ingen sjans til å få med seg disse siden selgeren pusher og man bare ønsker å betale og komme seg ut av butikken. Dårlig praksis.
Hei Christian. Det er viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av strømavtale med oss og dette er ikke en praksis som vi stiller oss bak. Vi har full forståelse for at handelen kan føles travel både for selger og kunde, men det er likevel viktig at kunden får den informasjonen han ønsker ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal føle seg presset til å bli kunde hos oss. Takk for din tilbakemelding, den hjelper oss til å bli bedre. Det er kjempefint om du kunne kontaktet vårt kundesenter slik at vi kan få litt mer informasjon om når og hvor dette gjelder og kan sjekke opp i saken. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg sa opp avtale med norgesenergi på hytta 1 april og hjemme 1 mai. Hver mnd i ettertid sendte de inn efaktura. Siste jeg snakka på tlf sa de at betalte jeg den siste fakturaen som lød på ca 850 kr så skulle jeg ikke høre mer. La på 50 kr for å være sikker men så presterer de likevel å sende meg en ny på et beløp mindre enn det jeg betalte for mye. Spurte på tlf at jeg slipper vel å høre mer fra dere nå da. Ånei skulle ikke det. Da var jeg forbanna, nå er jeg griseforbanna å har bannlyst de å fjernet de fra avtaler i nettbank. Du blir ALDRI kvitt NorgesEnergi. En venninne ble tilbudt avslag i pris hos elkjøp på et kjøp om hu ville gå til NorgesEnergi Å HOLD DEG LAAAAANGT VEKK FRA DE sa jeg. Du blir aldri kvitt før du går i grava om det hjelper heller.
Hei Torill. Takk for din tilbakemelding. Det skal vanligvis ikke ta så lang tid å få et sluttoppgjør fra oss og vi forstår godt at dette er frustrerende for deg som kunde. Her må vi bare beklage. Dette har likevel ikke utgjort noen ekstra kostnad for deg da du ikke er fakturert for noe strøm etter vi avsluttet din avtale i vår. Vi håper at vi har kommet frem til en tilfredsstillende løsning her og at du vil ta kontakt med oss igjen dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
De ringer og tilbyr vintertrygghet, jeg sier jeg ikke ønsker å bestemme meg og ber de sende en mail på det så skal jeg vurdere det. Svarer aldri på mailen men ser likevel flere måneder etterpå at jeg har blitt belastet for den pakken. Når jeg henvender meg pr. mail ang. dette får jeg bare korte frekke svar og ingen refusjon. HOLD DEG UNNA!
Hei Andrine. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Når man blir kontaktet via telefon i forbindelse med våre fordelsavtaler er det vanlig rutine at man bekrefter på sms dersom man ønsker å inngå avtale. Man skal også kunne være trygg på at det man avtaler med selger overholdes. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og din avtale og sjekke opp i saken igjen. Du kan da kontakte oss på telefon 38100080 eller sende en e-post til [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi
Ikke fornøyd med måten de ringer og lurer folk til å tegne et abonnement. De informerer ikke om bindingstid og moms og du binder deg via en sms melding. Angrer du deg koster det 3000 kr og de har 12 mnd oppsigelsestid. Gjelder ikke angrefristloven her. De selger bedriftstrøm til private forbrukere, er det lov da?? Kommer aldri til å omtale Norges energi på en positiv måte og skal gjøre mitt best for at de ikke skal få lure til seg flere kunder.
Hei Even. Vi ønsker ikke at våre kunder skal føle seg lurt hos oss og vi beklager at du har opplevd å ikke få tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Vanlig rutine ved inngåelse av avtale over telefon er at selger går igjennom avtalevilkårene sammen med kunden på lydbånd og at det deretter sendes en sms hvor man bekrefter tilbake at man ønsker å bli kunde. Fullstendig oversikt over avtalen, samt avtalevilkår sendes så på e-post kort tid etter. Som privatperson kan man ikke ha en bedriftsavtale, men dersom man for eksempel har et enkeltmannsforetak kan man det. Vanligvis er det ikke angrefrist på bedriftsavtaler da angrefristloven ikke gjelder for bedrifter, men i hovedsak er for privatpersoner. For å kunne finne deg og din strømavtale hos oss trenger vi mer informasjon fra deg. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i dette og se på saken på nytt. Vi ønsker å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Norges energi oppjusterte ikke det anbefalte faste beløpet som jeg skulle betale hver måned. Så når jeg gikk inn på min side å sjekket så skyldte jeg over 5000 kr. Jeg har betalt 500 kr over anbefalte beløp hver måned i nesten ett år, og no skylder jeg fremdeles 3000 kr. og det er høst etter en varm sommer. Føler meg lurt siden Norges energi ikke ga beskjed om at jeg betalte for lite, og de tar høye renter på det du skylder de. Jeg har derfor byttet strømselskap.
Hei Helga. Anbefalt beløp å betale til Strømkonto beregnes ut i fra ditt årsforbruk. Vi mottar jevnlig oppdateringer av forbruk fra din netteier for å sikre at beløpet som betales samsvarer med strømkostnadene. Da Strømkonto regner et gjennomsnitt av ditt forbruk hele året er det vanlig at man ligger litt i minus på vinteren, men at man vanligvis går i pluss utover sommeren/tidlig høst. Det skal ikke være slik at man havner såpass mye i minus dersom man har betalt inn anbefalt beløp eller til og med mer som du oppgir å ha gjort her. Vi vil veldig gjerne se på denne saken og sjekke opp i hva som har skjedd her. For å kunne gjøre dette er vi avhengig av at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din strømavtale i vårt system. Du kan da ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller sende oss en e-post til [email protected]. Vi ønsker å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Norges Energi har lurt meg fra dag 1. Var lovd gratis strøm de to første mnd, og har aldri hatt så høye strømregninger noen gang. Også deres politiske polariserende holdninger ved å svarteliste/boikotte konservative medier var dråpen til å ALDRI mer ha noe med Norges Energi å gjøre, anbefaler alle å gjøre det samme.
Hei Kurt. Takk for din tilbakemelding. Vi boikotter ingen. Vi vil aldri kneble ytringsfriheten eller mediemangfoldet og vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Som kunde hos oss skal du kunne være trygg på at avtalen du får er den samme som du har blitt forespeilet i kontakt med oss og vi beklager dersom dette ikke har vært tilfelle. Som lavprisaktør er vi blant de rimeligste i markedet. Det er vanskelig å si hvorfor du har opplevd å få en større faktura fra oss. Dette kan komme av for eksempel forbruk eller innkjøpsprisen i perioden. Innkjøpsprisen er lik hos alle leverandører slik at i perioder med høyere markedspris vil alle leverandører bli påvirket av dette. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov slik at hvilken avtale som lønner seg vil kunne variere fra person til person. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan sjekke opp i disse tingene for deg og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi