NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg ble oppringt i høst av NorgesEnergi som kunne fortelle at jeg hadde vinne 2. premie i en nettkonkurranse noen måneder tidligere. Gevinsten skulle være en 1-årig unik avtale som NorgesEnergi trolig ville tape penger på. Jeg takket ja til dette. Da jeg tre måneder senere tok kontakt og spurte om vilkårene så fikk jeg vite at dette var en helt ordinær avtale uten spesielle rabatter eller andre fordelaktige vilkår. Dette er trolig et straffbart bedrageri. Jeg ba om å bli oppringt av en leder; hvilket fortsatt ikke har skjedd til tross for tre purringer. Basert på min erfaring vil jeg sterkt fraråde noen å tegne strømavtale med NorgesEnergi.
Vanskelig å forstå faktura, plusser på "Sparepakke" uten å spørre, komplett umulig å kontakte på telefon, de skulle ringe tilbake, men etter ca. tre og en halv time ga jeg opp.
I strømavtalen er det lagt til "Sparepakken" og "Vintertrygghet" til Kr 49,- i mnd. per tjeneste. Altså nesten en hundrelapp per måned. Disse tjenestene har jeg ikke bedt om, men de ligger der uansett... Vintertrygghet skal være en tjeneste der man får tilbud om fastpris dersom prisene svinger kraftig om vinteren. Man skal få beskjed dersom man bør ha fastpris en måned eller ei. På tross av den kraftige oppgangen har Norges Energi ikke gitt meg noe tilbud om å bytte til fastpris. Sparepakken er også noe humbug med lovnader om billigere strøm dersom man mister jobben eller hvis man får en strømskade på huset. Utrolig frekt å legge til disse tjenestene uten å informere kunden først!
Ingen tar telefonen. Sender mail, som de ikke svarer, feil på fakturaen som de skulle ordne, men ingen ting skjer.
Jeg bestilte en avtale fra et annet selskap Agva, ble noen dager etter oppringt av Norges Energi, og registrerte, trodde det var Agva jeg snakket med. Var på jobb og oppfattet ikke at det var et nytt selskap.. hvordan de fikk tilgang på mine opplysninger om å bytte leverandør, telefonnummer etc vet jeg ikke.
Fikk nesten sjokk da jeg fikk "velkomst-epost" fra dem uten å ha vært i kontakt med dem i det hele tatt. Det viser seg at en selger har lagt inn bestilling i mitt navn basert på et telefonnummer som ble gitt til dem for at de skulle kunne kontakte meg for å be om samtykke (noe de aldri gjorde). De svarer heller ikke på henvendelser. Unngå for enhver pris - forbrukerrådet neste stopp.
Disse folkene sender ut faktura etter forfallsdato, noen ganger ikke i heletatt. Har opplevd å få inkasso på betalte regninger! samt de pakker på deg ''fornybar energi osv '' avtaler uten ditt samtykke. De sier dem tar opp samtalene når man bestiller, jeg etterspurte å få høre at jeg samtykket til disse extra kostnader, fikk til svar at de ikke tok opp samtaler. I rest my case.