Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

En av mine værste kundeopplevelser.

Omtale av  Ole H

Misvisende og uærlig markedsføring. Vanskelig å få klarhet i de faktiske kundeforholdene og å sammenligne tilbudet med konkurrenter. Tungvindt kundeservice. De lover foreksempel prismatch - men for å få det så må man sende inn en søknad hver måned selv om konkurrenten har den prisen fast. Elkjøp solgte meg inn med bindingstid i 6 måneder. Anbefales svært lite.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 12:01

Hei Ole H Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd hos oss. Gjennom vårt samarbeid med Elkjøp får man en Spotprisavtale. Man får da strømmen til innkjøpspris til en hver tid og innkjøpsprisen er lik hos alle leverandører. Det er derfor det som kommer utenom Innkjøpsprisen/Spotprisen man da sammenligner, i form av fast månedsbeløp/påslag per kwh. Man kan da enkelt sammenligne sin avtale opp mot andre Spotprisavtaler ved å sammenligne kostnaden som kommer utover Spotprisen. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter da vi gjerne vil høre mer om dine erfaringer hos oss og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Elendig kundeservice

Omtale av  Nina

Ringer for å spørre om hva di 49 kronene jeg betaler ekstra i måneden er. Får beskjed om at det er for at jeg skal kunne få binde strømmen i to og to måneder i gangen. Jeg sier at jeg kan ikke huske at jeg har bestilt et slikt avonemang.. Hun sier at det stemmer at jeg aldri har benyttet meg av å binde strømmen, men jeg har fått Mail om det ca 6 ganger i året. Så blir linja brutt. Så får jeg sms om at hun har fjernet det ifra mott abonemang og at jeg ikke vil få slike tilbud noe mere. Uten å få bekreftelse ifra meg om at det er slik jeg vil ha det.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 11:00

Hei Nina Vi beklager at det har vært en misforståelse her. Kundebehandler hos oss har nok da forstått det som at du ikke ønsket denne og har nok fjernet den i beste mening. Dersom du fremdeles ønsker å ha den med på din avtale kan du enkelt registrere den igjen på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080, epost [email protected] eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Fornøyd

Omtale av  Marit

Prøvde å bytte til et "billigere" strømselskap det ble det bare problemer av. Ble kontaktet ganske fort av NorgesEnergi der jeg har vært kunde i mangen år, og nå fikk jeg enda bedre avtaler der, og det er jeg kjempe fornøyd med. Så takk for at dere kontaktet meg igjen😊

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:58

Hei Marit Så hyggelig å høre at du satt pris på å bli kontaktet av oss. Vi er glade for at du ønsket å komme tilbake til oss og håper du blir fornøyd med din nye avtale. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Fornøyd

Omtale av  Frode

Jeg er fornøyd med Norges energi på omtrent alle vis

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:46

Hei Frode Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Det er vi glade for. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Uforståelig strømregning - nesten umulig å få kontakt med Norges Energi

Omtale av  Frustrert G

Har vært kunde hos Norges Energi i mange år. Topp 5 avtale. Har ikke hatt noe å utsette på dem inntil nå..... Tenkt at det er greit at noen gjør jobben for meg og sjekker strømprisen. Topp 5 i Norge må jo være bra. Når strømforbruket går ned og regningene fyker i været, er det noe som skurrer. Å bli klok på nettsiden/faktura/nettleie/strømpriser/strømstøtte krever sin mann! Når du ikke skjønner noe av regningene og regningene begynner å nærme seg en månedslønn.... da prøver du å ta kontakt for å forstå hva som skjer. Ikke noen link til kontakt på min side hos Norges Energi. Ved å google finner jeg en epost/konktaktlink. Får ikke svar på tre henvendelser. Telefon blir det neste. 1 time i telefonkø for å få kontakt!!! Da er jeg så sinna at jeg knapt klarer å si det jeg vil si. De skylder på lite bemanning og at det vil bedre seg. Norges Energi skylder videre tallene fra netteier. (At snitt strømprisen min er nærmere 6 kr kwh sier de ingenting om - sikkert topp 5 i Norge.) Netteier er lett å kontakte - de skylder på Norges Energi. og min dårlige avtale med dem. Jeg er sikkert klin idiot, har vært et lett bytte og må sone min straff for det.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:44

Hei Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Topp 5 garanti er en variabel strømavtale. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Frem til første November var man pliktet til å varsle prisendringer 14 dager i forkant. Etter første November ble dette endret til 30 dager i forkant av prisendringen. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt lavere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Første del av Desember lå variabel pris igjen godt under spotprisen. Når man sammenligner avtaler er det viktig og se over en lenger periode og ikke kun en avgrenset tidsperiode. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen dersom det skulle være noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080, epost [email protected] eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Strømforsikring

Omtale av  Arild

Virker dårlig. Strømselskapet tror og sier en ting. ( som høres fornuftig ut for meg) Forsikringsselskapet som ser på saken har en helt annen mening, og virker vanskelig og bortforklarende.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:31

Hei Arild Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros. Vi beklager at du har opplevd å få motsridende informasjon i kontakt med oss. Det er viktig for oss at informasjonen som gis fra oss er riktig og tilstrekkelig i alle kanaler. Vi tar din tilbakemelding til etterretning og ser på om det er noe vi kan gjøre her. Ønsker deg en fin dag Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Godt samarbeid med Norges Energi

Omtale av  Marit I

Kjempe viktig å ha 1 godt samarbeid med Norges Energi. Det er så lurt av kundene å følge med på sitt eget forbruk. Og ha 1 så lavt forbruk når det gjelder Strøm forbruket som overhode mulig. Jeg følger med foreksempel på Facebook. at mine medmennesker får de skyhøye strøm regningene. Da må de kundene ta kontakt med sin strøm leverandør og finne gode løsninger, så strøm forbruket går ned, eller finne 2 alternativer å for å holde strøm forbruket nede. Norges Energi har mange gode løsninger, spare tips. Jeg leser alt det Norges Energi kommer med, så jeg holder meg informert. Det er så viktig å tenke over hvor mye strøm man bruker i måneden.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:21

Hei Marit I Tusen takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at våre strømsparetips er nyttige. I dagens marked med høyere strømpriser enn normalt er det ekstra viktig å være bevisst strømmen man bruker. Den billigste strømmen er tross alt den man ikke bruker. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Vi er glade for å ha deg som kunde. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR