NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
strømregninger er blitt noe man sammenligner. jeg er fastboende i ett området med mye hytter .og som naturlig nok er samtale emnet og nett deling. nå har vi 4 stk. to hytter , og to fastboende sammenlignet nov måneds regning, fra 4 forskjellige selskap. hvor jeg er den eneste med norges energi. jeg har forøvrig også ei hytte ett annet sted. her kommer poenget: lokalt har jeg lavest kva forbruk totalt gjennom november, som fastboende, og lavere enn hytte beboere, som ikke får strømstøtte. likevel er jeg den som får høyest regning. her snakker vi beskedent 450-500 kva total forbruk. hvor jeg som bruker minst og som fastboende. får regninger 1400 kr dyrere enn ei hytte med større forbruk, pr kva. men den adressen har ett annet selskap. her hvor jeg bor er norges energi tidenes dyreste strøm leverandør.. og en ting til. jeg finner det helt umulig å få kontakt med kundeservise. på tlfn, på mail, og en noe bortgjemt , hvis den finnes som kontakt via pålogging fra "min side".. jeg var lojal i form av att jeg var en langtids kunde.. men det har nok godt over.. kommunikasjon er toveis.
Hei Geir! Vi beklager ventetiden på vårt kundessenter. Vi har veldig mange henvendelser for tiden. Vi er bevisst på situasjonen og ansetter for øyeblikket mange nye flinke kundebehandlere. Med tanke på prisen på fakturaen er det sikkert en god avtale. Send oss gjerne en mail på [email protected] så skal vi gi deg en god forklaring på hvorfor fakturaen ble som den ble. Da kan vi søke deg opp for å se avtalen du har hos oss. I en tid med uforutsgibare priser er det ikke alltid så lett å si hvilken avtale som er mest lønnsomme. Spotprisen styrer det meste og den har vist seg å svinge veldig de siste månedene. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Reagerer på forventninger om skyhøye priser og strøm i perioder som ikke tilsier at kulda har satt inn. Sterke føringer for anbefaling av fastpris skremmer kundene inn på slike avtaler
Hei! Tilfellet med strøm er at prisen for øyeblikket er uforutsigbar. Spotprisen svinger fra time til time og kan endre seg når som helst. Fastpristilbud er for kunder som ønsker forutsigbarhet og bevissthet på pris i en tid der Spotprisen er veldig uforutsigbar. Vi har hele tiden sendt fastpristilbud som oftest har vært lønnsomme. Det er helt valgfritt å binde fastpris. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Får billig innkjøpspris og selger videre til mangedoblet pris. Strømstøtten blir selvfølgelig regnet fra innkjøpsprisen så her sitter du som forbruker igjen med svarteper. Fikk regning på 3500 for ca 650 kw/h, ca 2000 mer enn kollegaen min betalte for samme mengde strøm til et annet selskap. Ville aldri valgt nogesenergi igjen!
Hei Heidi. Da avtalene vi tilbyr ikke har noen bindingstid er det helt valgfritt om man ønsker en avtale som følger innkjøpsprisen/Spotprisen eller om man ønsker å beholde en variabel avtale som mest sannsynlig var tilfellet for deg de siste månedene. Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Mvh Aaron NorgesEnergi
Ringer du norges energi må du vente i ca 1 time for å få svar. Det er noe som heter vi Ringer tilbake
Heisann Arild! Som du sikkert vet så er strøm et veldig populært tema om dagen. Dette er noe som har økt pågangen ekstremt mye og vi jobber så hardt vi bare kan for å gi kundene et svar på diverse spørsmål. Jeg beklager for at ventetiden er såpass lang. Det er et par ting du kan gjøre for å oppnå raskere kontakt med oss. Hvis du ringer oss tidlig så kommer du raskere gjennom, kundesenteret åpner klokken 8. Vi har chat og mail som du kan benytte deg av. Email: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi
Kundekontakt har ikke ordnet opp med mitt problem ang forbruksdata som ikke blir oppgitt når jeg er inne på min side og Ingen tilbake melding mottatt .
Heisann Hans! Grunnet høy trafikk, så har vi hatt noen problemer med siden vår. Dette er noe IT-avdelingen vår jobber hardt med å fikse. Foreløpig så har vi en mulighet. Gjerne send oss en mail og beskriv oversikten du trenger så kan vi sende dette over til deg. Mvh Morten NorgesEnergi
De er ryddige hva gjelder informasjon, strukturerte og leselige faktura. De ønsker innspill til forbedringer slik at de kan forbedre og utvikle organisasjon.
Hei Annema :). Takk for fin tilbakemelding. Din tilbakemelding er viktig for oss og vi synes det er veldig fint å høre at du er fornøyd med disse tingene hos oss, da dette er ting som vi jobber mye med og som er viktig for oss. Vi er glade for å ha deg som kunde og for at du er fornøyd hos. Husk at du kan alltid ta kontakt med oss dersom det skulle være noe. Mvh Monica NorgesEnergi
Ble ringt av Norgesenergi vedrørende omtalene i media om at enkelte av deres strømavtaler er i strid med regelverket i følge forbrukerrådet. Tidligere hadde jeg en fastprisavtale som jeg inngikk pga en påtrengende telefonselger med lovnad om at fastpris var den beste avtalen for meg etter å ha sett på mitt strømforbruk. Da jeg ble ringt for noen uker siden etter byttet til gubrandsdalen energi fikk jeg lovnader om at regningen for November skulle reduseres til spotpris. I tillegg nevnte selgeren at han skulle sende inn en sak internt på dette da det "åpenbart" hadde skjedd en feil i følge han, og selgeren sa at jeg kom til å få tilbake penger pga urimelige høye regninger. Inngikk derfor en ny avtale med Norgesenergi, spotpris. Klagen skulle behandles innen ett par dager og jeg fikk beskjed om at jeg kunne ringe kundeservice om jeg hadde flere spørsmål og saken ville også være synlig for dem. Ringte inn til kundeservice etter en uke da jeg ikke hadde hørt noen ting, viser seg at saken aldri var sendt inn og lovnadene selgeren kom med virket helt ukjent for kundeservice. Useriøst opplegg, avdelinger som ikke snakker sammen, umulig å få tak i dem på salgsavdelingen og dårlig oppfølging. Oser provisjonsbaserte lønninger av salgsavdelingen
Hei Catrine. Det er leit å lese om opplevelsen din, og vi ønsker gjerne å undersøke det. Ta da gjerne kontakt med oss per telefon 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ dersom det er ønskelig å undersøke hva som er hendt. Mvh Ida, Norgesenergi