NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
God informasjon, gode og oversiktlige nettsider, hyggelige og hjelpsomme ved kontakt med kundeservice. Alt i alt svært godt fornøyd!
Hei! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Det setter vi stor pris på. Du er alltid velkommen til å ta kontakt dersom det skulle være noe. Ønsker deg en god dag og en god helg når den tid kommer! Mvh Aaron NorgesEnergi
Dersom du får telefon fra Norgesenergi, med tilbud om bedriftsavtale til deg som er privatperson med organisasjonsnummer, så styr unna! De skal selge deg avtale med 12 måneders oppsigelsestid, så du er rimelig stuck dersom du forsøker å komme deg ut av dette. Praksisen er rett og slett en omgåelse av forbrukerkjøpsloven og du har ingen angrerett dersom du takker ja til dette. Har forsøkt å argumentere med dem (på telefon og e-post), at fremgangsmåten de her benytter er direkte uetisk, men de tar på ingen måte selvkritikk. På toppen av det hele var responstiden på telefon, temmelig nøyaktig 7 timer og svar på e-post tok 9 dager!
Hei Jarle, Vi beklager å høre at du ikke har hatt en god opplevelse hos oss. Det er aldri hensikten at våre kunder skal tegne avtaler de ikke fullt og helt forstår. Jeg ser du referer til en av våre tidsbestemte bedriftsavtaler, stemmer dette? Man får en full oversikt over våre bedriftsavtaler på nettsiden vår https://norgesenergi.no/bedrift/stromavtaler/ Om du skulle ha noen spørsmål angående en spesifikk avtale, så er du hjertelig velkommen til å nå oss på tlf 38 10 00 81 og e-post [email protected]. Mvh Silje, NorgesEnergi
Norges energi er lite kundevennlig.Viktigst er selskapets profitt.Hva kundens må betale for alle endringene er av liten betydning for kundene.Endringene skjer hyppig, og blir ikke til fordel for de som blir berørt.Her må selskapet ta affære.
Heisann Leif! Det er leit å høre at du opplever oss sånn! Her i Norgesenergi prøver vi å være så fair som mulig, vi vil alltid gjøre en vurdering som er ulik for hver enkelt sak. Vi har gjennomført en del endringer i det siste. Disse endringene var nødvendige for å rydde opp i systemene våre. Vi prøver å være så rimelige på pris som bare mulig. Vi tilbyr Spotprisavtale uten påslag av den grunn. Grunnet høy pågang har det vært vanskelig å komme i kontakt med kunder i den siste perioden. Her forbereder vi oss hver dag innen bedriften for å være så effektive som bare mulig. Mvh Morten NorgesEergi
For det første føler jeg meg lurt, akkurat som en hel del andre pga såkalt "variabel" strømpris og en skyhøy faktura for oktober! Dere selger dette inn og beskriver det som en "forutsigbar" avtale, men dette er jo alt annet enn forutsigbart. Hadde dere vært lojale, ville dere informert deres kunder om dette. Kunder som ønsker en forutsigbar strømavtale ville mest sannsynlig valgt fastpris! For å bli oppfattet som seriøse, må dere slutte å lure folk inn i avtaler man ikke skjønner noe av! Jeg har i tillegg kontaktet kundeservice via mail for å endre på avtalen, jeg sendte mail mandag 21.november, idag er det 27. november og jeg har fortsatt ikke fått svar. Dette er elendig kundebehandling.
Hei Nina! Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Beklager lang ventetid på mail! Vi har veldig mange henvendelser for tiden. Merk at dersom du kontakter oss den 21. November angående en produktendring og vi svarer deg noen dager etterpå så vil selve handlingen fortsatt skje fra dagen du kontaktet oss med tilbakevirkende kraft. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Billigste strømselskap jeg har brukt, er super fornøyd med service og med billigere strøm, Hadde Fjordkraft før, ville ALDRI gått tilbake
Hei Morten! Tusen takk for en hyggelig omtale! Det setter vi stor pris på! Vi ønsker å være konkurransedyktige og tilby den beste prisen for våre kunder. I tillegg er vi veldig opptatt av god kundebehandling. Vi er alltid tilgjengelig på telefon, epost, chat og Facebook i hverdagen mellom 08-16 dersom det skulle være noe du lurer på! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Brukervennlig og seriøst har hatt Norges Energi i flere år (Hafslund)
Hei Kari! Tusen takk for en hyggelig omtale! Vi ønsker alltid å være konkurransedyktige og tilby den beste prisen for våre kunder. I tillegg er vi veldig opptatt av god kundebehandling. Vi er alltid tilgjengelig på telefon, epost, chat og Facebook i hverdagen mellom 08-16 dersom det skulle være noe du lurer på! Takk for ditt lange kundeforhold! Vi er stolte av å ha deg som kunde! Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Norges Energi har overført meg fra en nåværende avtale til en dyrere avtale uten å oppgi prisøkningen.
Hei Ivar! Vi overfører aldri en kunde over på en avtale uten å gi forvarsel i god tid. Regner med at du henviser til vår opprydding av gamle kampanjeavtaler. Når strømprisene er høye er det ekstra viktig å ha kontroll over strømforbruk og kostnader. I arbeidet med å gjøre det enklere å være strømkunde i NorgesEnergi, har vi derfor besluttet å redusere antall strømavtaler. Vi har fortsatt noen kunder hos oss som er aktive med gamle kampanjeavtaler. Ved å overføre denne kundegruppen til en felles strømavtale – Strøm til Spotpris. Dersom du ikke er fornøyd med denne avtalen har du alltid mulighet til å bytte til denne: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/ Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi