NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg takket ja til NorgesEnergi i juli. Påpekte da at jeg ikke ønsket annet enn en go pris på strømmen og ikke oppringninger med nye tilbud hele tiden. Har fått 2 tilbud tidligere om at jeg kan betale en hvis sum i måneden for å forsikre meg mot beste strømpriser. Har ikke takket ja til dette, men blir belastet 49,- på regningen. Toppen på begeret kom i dag da de ringte og ville tilby mobilabonnement. Jeg gjentok at jeg hadde takket ja til NorgesEnergi mot at jeg ville slippe alle tilbud via oppringninger. Hun som ringte ble småsur. Så nå bytter jeg selskap. Takk for nesten 2 måneders kundemedlemskap
Hei Oddgeir! Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være. Det høres ut til at du har fått med produktet Strømkonto i din avtale hos oss. Strømkonto er en betalingsmetode som er valgfri og uten binding. Vi skal alltid motta bekreftelse ved avtaleinngåelse for Strømkonto. Jeg håper du har mulighet til å kontakte oss slik at vi kan få sett nærmere på hvordan Strømkonto ble lagt til i din avtale. Det er også svært beklagelig å høre at du har opplevd å bli kontaktet av telefonselger, dersom du har gitt beskjed om at du ikke ønsker dette. Selger skal selvfølgelig også alltid opptre på en høflig måte uavhengig av situasjonen. Jeg håper derfor du også har mulighet til å informere oss om denne samtalen slik at vi kan ta dette videre med salgskanal. Kontakt oss gjerne per telefon 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected] Håper på å høre fra deg! Mvh Nina, NorgesEnergi
NORGES ENERGI - STYR UNNA!!!! Her anskaffer jeg Norges Energi, ber om trekk direkte fra konto slik at jeg ikke skal bli for sein med betaling. Samtidig ber jeg om kopi av regning som forfaller i perioden til fast trekk er ordnet av dem. Jeg mottar 2 ganger kopi av faktura pr mail, med hyggelig tekst; Sender kopi av faktura som avtalt. Imidlertid mottar jeg og vipps fra Norges Energi med forfall ca 3 uker senere....(i Aug) Jeg tenker ok, og betaler denne ved forfall og regner med at alt er i orden. Så kommer vi i September 7, og her dumper et inkassobrev ned i postkassa!!!! Fra Solvenica fra Norges Energi!!! Jeg ringer Norges Energi og ber dem forklare hvorfor jeg har mottatt inkasso fra dem UTEN og ha mottatt PURRING..... og INGEN VARSEL om Inkasso heller FØR faktura er sendt til Inkassoselskapet!!!!!! Svar: Vi har sendt deg 2 ganger faktura via email...... og purring og Inkassovarsel er sendt med post...... Noe jeg IKKE har mottatt!!!! Da jeg viser til at jeg ikke har mottatt noe i posten, fikk jeg mer og mindre beskjed om at de hadde jeg selv kvittet meg med!!! De var sendt ... og basta!! Og Norges Energi hadde gjort MER enn de trengte og vel så det!! Da jeg spurte hvorfor det ikke var sendt en mail med purrevarsel, siden de hadde mailadressa mi.... var svaret igjen, vi har gjort mer en nok!! MED ANDRE ORD, VIL DU HA EN INKASSO I POSTEN ved feil..... trenger du ikke vente p[ noe varsel fra Norges Energi før det skjer!!! Kjempe Kundeservice!!! Her er det ikke snakk om at Norges Energi kan ta feil, eller ha gjort en feil!!!!!!! Og ja..... KUNDESERVICE slenger på røret når du snakker med dem!!!!
Hei Nina! Dersom man oppretter Avtalegiro skal faktura trekkes til forfallsdato, dersom dette ikke har blitt gjort anbefaler jeg deg å kontakte banken for å se på en mulig årsak til dette da dette skal gå automatisk. Det er dessverre vanskelig å se på hva som kan ha skjedd her, da jeg ikke har nok informasjon til å søke opp ditt kundebilde. Jeg håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter så vi kan se nærmere på saken og hjelpe deg på best mulig måte. Du kan kontakte oss per telefon på 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til [email protected] Håper på å høre fra deg! Mvh Nina, NorgesEnergi
Ble oppringt av en selger som var besatt av å skulle få meg inn på en ny strømavtale. Jeg argumenterte vel og lenge på at jeg hadde en bedre avtale, men han sto på sitt. Jeg var rimelig sikker i min sak, og foreslo at han kunne sende meg avtalevilkårene, så kunne jeg vurdere det og heller ringe han tilbake. Svaret jeg fikk var att det ikke var mulig. Etter mer pressing av selgeren, og mer motstand fra min side, gikk han med på ett kompromiss: Han kunne sende meg avtalevilkårene på epost før jeg inngikk avtale (det var visst noe de normalt sett ikke gjorde, men han kunne gjøre ett unntak for meg). Men da måtte han bare registrere meg som kunde først. Alle varsel-lampene lyste hos meg, og jeg ga høflig beskjed om at dersom han ikke kunne sende meg avtalen uten å registrere meg som kunde først, så var ikke jeg intressert. Selgeren råtnet fullstendig, og jeg fikk en relativt uhyggelig avslutning på samtalen. Ser nå att jeg hadde helt rett i å være skeptisk; avtalen var den samme som har fått mange negative omtaler hos andre brukere her. Gå heller for en strømleverandør som ikke reklamerer eller bruker telefonselgere; de har så lave priser at de ikke har råd til å bruke penger på slikt =)
Hei Thomas! Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være. Ønsker gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi sammen kan på hva som har skjedd og hvem du har vært i kontakt med. Du kan gjerne kontakte oss per telefon på 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til [email protected] Mvh Nina, NorgesEnergi
Absolutt ingenting er bra. De sender ut ugyldige fakturaer som allerede er betalt, og nekter å vedkjenne seg feilen selvom det står svart på hvitt. Oppdaget tilfeldigvis bl.a en faktura jeg hadde betalt to ganger, en pr post og en e-faktura, dette måtte jeg gjøre de oppmerksomme på, flere mnd senere. Kjeltringer og inkompetanse, helt enkelt.
Hei Erik! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Dersom vi ikke mottar betaling til forfallsdato, vil det automatisk sendes ut en purring per post. Da det kan ta noen dager før en innbetaling registreres i systemet, kan dessverre faktura som sendes per post sendes ut før vi mottar innbetalingen. Derfor oppgis det på purring at "dersom faktura nylig er betalt, kan du se bort i fra denne fakturaen". Dersom man har betalt en faktura to ganger, vil systemet automatisk oppdage dette etter noe tid og betalingen vil da automatisk tilbakeføres. Dersom du gir beskjed om at du har betalt dobbelt, vil vi selvfølgelig registrere utbetaling så fort som mulig. Kontakt oss gjerne dersom du ønsker at vi skal se nærmere på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle. Du kan kontakte oss per e-post: [email protected] eller kontakte oss per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpningstid man-fre 08-16. Henvis gjerne til dette innlegget, og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi
Ble oppringt av Norgesenergi etter å ha byttet leverandør. Kom med flere tilbud som jeg allerede har fått hos ny leverandør. Når jeg derfor takket høflig nei, fikk jeg et «ciao» fra fyren i telefonen også la han på. Fremstår meget uprofesjonelt.
Hei Ole, Dette høres virkelig ikke greit ut. Har du mulighet for å sende oss en epost til [email protected] slik at vi får rapportert klagen til vår salgsavdeling? Ellers må jeg beklage så mye på vegne av selgeren du har vært i kontakt med! Mvh Rebecca, Norgesenergi.
Dette er et firma du vil og bør holde deg langt unna. De lurer folk på elkjøp til å binde seg opp. Hvor de krever at kun personen som inngikk avtalen kan si opp avtalen. Dette er scam av verste slaget
Hei Paul. Det er leit å høre at du er misfornøyd med avtalen hos oss. Hos Elkjøp må man selv signere for avtale og bindingstiden er så klart informert om. Kontakt oss gjerne på epost: [email protected] eller telefon: 381 00 080 om du har flere tilbakemeldinger. Mvh Rebecca, Norgesenergi!
Jeg er bedriftsleder, småbarnspappa og studerer på si, så har en usedvanlig hektisk hverdag. For å forenkle hverdagen, ligger mye faste utgifter på avtalegiro. Har derfor ikke tenkt mye over strømavtale. Men hadde nå en gjennomgang, der jeg oppdaget at avtalen min har fått unødige tilleggsprodukter: strømkonto med "innvilget" kreditt til 49,- pr mnd (+renter), og en avtale som "sikrer" prisen, som også koster 49,-. Jeg har aldri bestilt eller hatt ønske om de produktene, men har betalt på de siden 2016! Så over årene har beløpet blitt over 5000,- for produkter jeg hverken vil ha, eller har bestilt. Denne "strømkontoen" står i tillegg flere tusen i minus, men når jeg kontaktet de får å spørre hvordan jeg evt skulle justere opp månedlig beløp, fikk jeg som svar at det ikke var mulig, men jeg kunne betale inn ekstra via nettbank om ønskelig. Men det som irriterer meg mest, er hvor uoversiktlig og vanskelig siden er å få oversikt på. Endte opp med å besøke mørenett for å få oversikt på mitt strømforbruk, da dette ikke var lett tilgjengelig på siden til Norges Energi. Jeg velger nødvendigvis ikke den billigste, men den beste leverandøren. Som kan gjøre min hverdag enkel, og som jeg kan stole på. Jeg trodde Norges Energi var en stor og seriøs aktør, noe det viser seg at de ikke er. Så jeg kommer til å bytte leverandør i løpet av dagen!
Hei Rasmus K. S! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Jeg håper du kan ta kontakt med oss slik at vi kan ta en gjennomgang av avtalen din og undersøke om det er en avtale som vil være bedre for deg og ditt forbruk. Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse. Betalingsløsningen Strømkonto er en fleksibel og forutsigbar måte å betale strømregningen på. Med Strømkonto betaler du en lik sum hver måned istedenfor høye faktura om vinteren og lave om sommeren. Om ønskelig kan du velge å betale mer eller mindre enn det anbefalte beløpet på din faktura. Vi kan også øke beløpet for deg i en kort periode dersom det skulle være ønskelig. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi se nærmere på dette. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi