⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

dårlig og arrogant kundeservice

Omtale av  Vicente

selv om jeg hadde efaktura ble belasted for fakturagebyr de belaster deg for mange tilleger

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:21

Hei Vicente, Dersom du har efaktura hos oss, skal du selvfølgelig ikke bli belastet for fakturagebyr. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss, slik at vi får sett nærmere på dette. Dersom du er belastet for fordelsprodukter, skal disse også ha blitt informert om og godkjent ved innsalg. Du må gjerne kontakte oss på tlf 38 10 00 80, vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Ringer med reklame ukentlig

Omtale av  Lise

Inngikk avtale med Norgesenergi for et par uker siden, og de har sendt mange mail og ringt ukentlig for å pushe flere tilleggstjenester og reklame. Den ene som ringte klarte ikke å si hva hun hadde å by på. Det virker som de har et eget selskap som ringer for å selge mer og har ulike lister som man må be om å bli fjernet fra. De har ringt med mer reklame en uke etter jeg ble fjernet fra en av listene. Flere mailer med litt likt og litt ulikt budskap skaper mer forvirring enn å gjøre det enkelt.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:39

Hei Lise, Ønsket vårt er at du som kunde skal være informert om produktene du har krav på som kunde hos oss, jeg beklager likevel dersom du har mottatt mange telefoner fra oss, og kan godt forstå at dette har vært frustrerende. Dersom du ikke ønsker å bli oppringt, kan du logge deg inn på MinSide å oppdatere dine samtykker. Du kan selvfølgelig også gjerne kontakte oss, dersom du ønsker at vi reserverer ditt nummer internt hos oss. Ønsker deg en god jul! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Svindel/lureri

Omtale av  Tommy

Høres veldig fint å flott, men ikke alt som kommer frem med en gang. Kundeservice er helt bånn i bøtta og selger er ENNÅ verre. Frekk og uforskammet. Godt mye av dette kom frem av tv2 hjelper deg.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:38

Hei Tommy, Det er svært beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi. Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd som kunde hos oss! Det stemmer at TV2 hjelper deg har hatt en reportasje angående vår avtale via Elkjøp. Vi er derimot uenige i påstandene. Loven krever at informasjon skal være klar og forståelig, og det er derfor du som kunde for sammendrag av avtale og vilkår presentert skriftlig før avtaleinngåelse. Vi ønsker at alle som inngår strømavtale hos Elkjøp skal være trygg på at de har gjort en god avtale, og derfor styrker vi nå opplæringen hos selgerne og blir enda tydeligere på hvilken informasjon vi vil de skal si muntlig også. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Straffegebyr for ikke-AMS. Med legeattest.

Omtale av  Sissel H

Jeg bestrider gebyr fra nettselskapet på kr 2000 per år, fordi jeg ikke tåler strålingen fra den nye strømmåleren som de har installert hos de aller fleste. Elvia gjennomfakturerer til NorgesEnergi, det vil si at jeg må bestride beløpet på fakturaen fra NorgesEnergi. Dette er en fullt lovlig måte å bestride et beløp man ikke er enig i. Trusler hagler inn, og Solvencia kommer etterhvert på banen og sakene ender i Forliksrådet. Det har så langt vært 4 saker, og alle er henvist til en høyere rettsinstans, noe vi er fullt klar for. Plutselig mener NorgesEnergi at de er "uskyldige" og at vi må ta dette opp med Eliva, det har vi gjort, men eneste måten å ikke betale er å ikke betale på den fakturaen vi har mottatt, altså på NorgesEnergis faktura til oss. NorgesEnergi må ta dete videre med sin underleverandør - Eliva. Men siden de er så "uskyldige", og vi er så "slemme", så har de sagt oss opp som kunder. De GLEMTE å informere oss om det, det fikk jeg tilfeldigvis vite når jeg ringte om en inkassosak. SÅ nå er vi ute etter å finne et strømselskap som ikke driver med gjennomfakturering fra Elvia, slik at vi kan bestride beløpet på Elvias faktura. Sånn kvitter man seg med mangeårige trofaste kunder.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:20

Hei Sissel, Jeg beklager dersom du har fått utilstrekkelig informasjon om opphør av din strømavtale hos oss. Gebyr for manuell måler er det din netteier som fakturerer, og dersom gebyret bestrides må dette tas direkte med netteier. Faktura man mottar fra oss, må dessverre betales i sin helhet men man vil selvfølgelig få tilbakebetalt dersom vi skulle motta korreksjoner fra netteier som tilsier at gebyret ikke skal betales. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (5)

Tilleggspakker, tilleggspakker, også litt strøm

Omtale av  Kristian B

Fikk første regning fra NorgesEnergi i dag. 25% av regningen min var strøm. Ytterligere ca 25% var påslag og fastbeløp. De resterende 50 % var litt underkommuniserte ekstrapakker, som det er vanskelig å skjønne hensikten med, og som, selv om de heter f.eks "sparepakke", bare øker regningen. Alle er nå sagt opp, men dette føles som kynisk lureri av kunder som ikke leser regningen ordentlig, og tåkelegging av reelle påslag.

Svar fra NorgesEnergi
18.12.2020 08:02

Hei Kristian B! Det er leit å høre du ikke er fornøyd med strømavtalen din. Vi jobber hver dag med å gjøre strøm både billig og enkelt. Ønsker gjerne undersøke om det er en avtale som vil være rimeligere for deg og ditt forbruk. Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse. Vi håper du kan ta kontakt med oss så så kan vi se nærmere på hva som har skjedd. Gjerne kontakt oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi se nærmere på dette. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Prismatch, Kundeservice, samlet faktura, avtale med Elkjøp

Omtale av  Klara P

Jeg er en an første kundene til Norges Energi, prøvde å velge andre leverandør Men kommer alltid tilbake for det er så lett å samarbeide med Norges Energi som har mange fordeler for kundene.

Svar fra NorgesEnergi
18.12.2020 08:03

Hei Klara P! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin tilbakemelding. Vi setter pris på at du også oppgir hva du er fornøyd med. Det er verdifullt for oss. Vi ønsker deg en riktig god jul og godt nyttår! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Veldig bra😊

Omtale av  Kari

Veldig god erfaring. Hjelpsomme og flinke til å svare når du trenger det😊

Svar fra NorgesEnergi
18.12.2020 08:08

Hei Kari! Så god å høre! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss at du er fornøyd med servicen du opplever i kontakt med vårt kundesenter. Vi ønsker deg en god jul og godt nyttår! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR