Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Organisert lureri -Velg spot fra annet selskap

Omtale av  Anders

Da jeg kjøpte ny bolig ble jeg narret inn i en topp10 avtale med Norgesenergi en hel måned før jeg fikk oversikt over hvor kritisk man blir narret til å betale overpris. Jeg har aldri hatt høyere strøm pr kwh en måned i differanse til lavest pris noen gang i livet. Etter min mening så er hele strukturen på strømavtaler bygget på en måte som skal få kunden til å betale for mye i en jungel av misinformasjon og liten tekst. Unngå selskapet for enhver pris og let etter en spotpris-avtale fra et selskap som ikke har liten skrift om at de vil flytte deg "til en bedre avtale" kort tid etter. For min del gikk jeg for Tibber som selger spotpris og samtidig gir ekstrem god oversikt i appen og strømbruk og mange smarthusintegrasjoner.

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:14

Hei Anders! Det er veldig leit at du har hatt denne opplevelsen. Spotprisavtale og Variabelavtale som Topp 10 Garanti er to forskjellige typer avtaler som vi tilbyr. Hvilken avtale som lønner seg vil avhenge av blant annet forbruk. Vi er selvfølgelig veldig opptatte av at våre selgere utgir riktig informasjon og det er leit du føler deg narret. Vi ønsker gjerne sjekke hva som har hendt og om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (4)

Oversalg av unødvendige tjenester

Omtale av  Per A. E

Strømpris med påslag er OK priset, men de tilbyr ekstratjenester som aldri vil lønne seg. Jeg har en pendlehybel med rundt 20 kr/måned på det meste i strømutgifter, og ble tilbudt en tjeneste som kostet 49kr/mnd. Tjenesten går ut på å sende ut tilbud om å binde strømpris for en periode. Dette vil aldri lønne seg for meg, og det burde de vite. Det er også vanskelig å finne god informasjon om hva ekstratejenestene innebærer på deres hjemmesider. Dessverre.

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:13

Hei Per! Vi setter stor pris på din tilbakemelding og vi beklager veldig for at denne fordelen er blitt tilbudt til deg. Vi er enig at en slik fordel ikke vil være gunstig med et så lavt strømforbruk. Tjenesten Vintertrygghet er en fordel som gir deg mulighet til å velge en trygg og forutsigbar fastpris i de kalde vintermånedene. På denne måten er du kan du unngå høye pristopper og eventuelle strømkrisen. Vintertrygghet koster 49,-/mnd. Du er velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], om det er noe vi kan gjøre for det. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Norges dyreste strømavtale

Omtale av  Awara

Norges dyreste strømavtale, hold avstand fra Norges energi de svindler deg på en ulovlig måte der de selv gjøre det til lovlig, jeg byttet strømavtale fra Norges energi til et annet selskap da ble jeg oppringt fra Norges energi og fikk høre mye dritt fra selgeren fordi jeg hadde byttet flyttet fra Norges energi! Aldri mer Norges energi dere er ekte svindlere.

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:13

Hei Awara! Vi ønsker ikke at du skal sitte igjen med å føle seg lurt og syns det er leit at du sitter med denne opplevelsen. Vi setter pris på din tilbakemelding og syns ikke det er greit at selger har vært ufin under samtale og ønsker gjerne se nærmere på det. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (4)

Løgn! SMS fra dere, sa jeg var ny kunde!

Omtale av  Britt H. S

Hei! SMS fra dere, sa jeg var ny kunde! Fy! Nei! Er kunde hos Fjordkraft, blir der! Vedkommende som var på min dør i kveld, sa at ikke bandt med til noen avtale. 😒

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:13

Hei Britt! Det er veldig leit å høre at du er blitt kunde dersom du ikke ønsker det. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje og vi starter aldri opp med mindre det foreligger en skriftlig aksept på avtale fra kunden. Jeg ønsker derfor å undersøke nærmere for å sjekke hva som har hendt. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (5)

Norges Energi = Svindlere på det verste!

Omtale av  Espen

Som flere har beskrevet her, driver Norges Energi med lureri og svindel. Jeg var en av ofrene på Elkjøp og skulle kjøpe beskyttelse for mobil skjermen da Elkjøp selgeren kom med et fristende tilbud: bytt til norges energi som er garantert billigst i landet og ikke betal ett rødt øre for ditt kjøp (på 400kr). Etterpå viste han meg en nettside hvor Norges Energi var nominert som norges billigste strøm selskap. I ettertid har jeg skjønt at den nettsiden var fake (sannsynligvis laget av NE for å lure folk). Strøm regningen for meg ble minst 3 ganger dyrere enn før (hadde fjordkraft fra før). Det Elkjøp-selgeren ikke sier til deg er at du har 9 måneders binding og må betale 1000kr for å komme deg ut av dette lureriet. Fy, fyyyy at det går an drive med sånt svindel i Norge.

Svar fra NorgesEnergi
24.02.2020 09:41

Hei Espen! Det er veldig leit å høre du er missfornøyd med avtalen bestilt på Elkjøp. Avtalen man får ved avtaleinngåelse på Elkjøp er en spotprisavtale. Da betaler man innkjøpspris for selve strømmen + et fastbeløp og påslag som dekker lovpålagte avgifter og elsertifikater. Avtalen har en avtaleperiode på 9 måneder. Om avtalen avsluttes før dette så er det et avtalebrudd som kun tilsvarer rabatten du mottok hos Elkjøp. Vi forsøker ikke å være uærlig eller lure noen. Dessverre har ikke vi kunnskap vedrørende noen nettsider som har nominert oss til dette, men vi jobber hver dag for å levere billig strøm til våre kunder. Vi setter stor pris på din tilbakemelding og du er velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg.

Nyttig (4)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Uhøflig selger

Omtale av  Kjetil

Jeg byttet til Fjordkraft i går pga bedre tilbud. I dag ringte en fra NorgesEnergi og ville ha meg tilbake. Da jeg sa at jeg dessverre hadde bestemt meg for å bytte, og han skjønte at han ikke ville klare å overtale meg til å komme tilbake, sa han bare greit og la på uten å engang si ha det. Veldig uhøflig, og det gjør at jeg i hvert fall aldri vil gå tilbake til NorgesEnergi. Har vært fornøyd med NorgesEnergi den tiden jeg har hatt dem, men denne samtalen ødela hele det inntrykket.

Svar fra NorgesEnergi
24.02.2020 09:40

Hei Kjetil! Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Det er veldig leit at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selger og vi ønsker ikke at du skal sitte igjen med denne opplevelsen. Vennligst ta kontakt med oss så kan vi se om det er noe vi kan gjøre for deg. Du kan komme i kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Sleipe

Omtale av  Kristoffer

Hvis du bryr deg om å redusere kostnader bør du nok ikke velge norgesenergi. Selskapet har skjulte kostnader, bindingstid og sleipe telefonselgere som ikke holder det de lover i telefonen. Stay away

Svar fra NorgesEnergi
24.02.2020 09:38

Hei Kristoffer! Det er leit å høre du sitter igjen med den følelsen. Vi er veldig opptatte av at selgerne våre skal utgi riktig informasjon. Dersom du har fått feil eller mangel på informasjon, vil vi gjerne ta dette videre og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (6)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR