NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Solgte 1 januar en bolig. Meldte fra til NorgesEnergi og ny eier bekreftet at han ønsket å være kunde. Dette klarte ikke NorgesEnergi og ordne opp i. Dermed leverte TrønderEnergi pliktstrøm og ny huseier fikk faktura fra TrønderEnergi. Så krever NorgesEnergi betaling for strøm i perioden TrønderEnergi leverte pliktstrøm. Altså kunden skal betale dobbelt. TrønderEnergi har allerede fått betalt og nå vil også NorgesEnergi ha betalt for samme tidsrom. Det har vært mange mailer og telefoner, men ingen i NorgesEnergi tar ansvar. Nye kundebehandlere hele tiden. I dag ble jeg lovet at teamleder skulle ringe meg. Det har ikke skjedd. Dette er kortversjon av historien. Anbefaler overhode ikke Norgesenergi som strømleverandør.
Hei Gunn. Vi synes det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Man skal selvsagt ikke faktureres dobbelt for strømmen, og dersom det skulle skje noe feil knyttet til dette rettes dette alltid opp i. Vi har gode rutiner rundt dette for å sikre at slike ting ikke skjer. Strømleverandører og netteiere bruker en felles datahub, Elhub, for å unngå misforståelser rundt dette. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her. For at vi skal kunne sjekke opp i dette er vi avhengig av at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og din strømavtale hos oss. Du kan ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg slet også her - men jeg må få lov å fremheve (anonymisert) som en usedvanlig ærlig og hyggelig og rakrygget mann. Han ga meg en svært god kundeservice når jeg ønsket å avslutte et bedriftsabonnement. Kan ikke få fremhevet han nok - veldig takknemlig!
Hei Tale N. Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er hyggelig å høre at du har fått god hjelp av kundebehandler hos oss og setter pris på at du tar deg tid til å fortelle oss det. Vi ønsker at kontakten med vårt kundesenter alltid skal oppleves slik. Vi hadde satt pris på om du ville tatt kontakt med vårt kundesenter med tilbakemelding på hva du har opplevd som bra hos oss og hva du har opplevd som mindre bra. Slike tilbakemeldinger er viktige for oss da de hjelper oss å bli bedre. Mvh Monica, NorgesEnergi
Ikke særlig behjelpelig når det kommer til å høre kunden, viser liten evne til å forstå. Dårlig til å kommunisere med andre tjenester for å rette opp i feilinformasjon. Er mest opptatt av å presse på deg avtaler. Anbefales å holde seg langt unna dette selskapet
Hei Runar. Vi synes det er leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss og at du ikke er fornøyd med kundeservicen vår. Kundeservice er viktig for oss og vi ønsker at våre kunder skal oppleve det som hyggelig å ta kontakt med oss og at de får den hjelpen de trenger. For at vi skal kunne sjekke opp i dette er vi avhengig av at du tar kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan finne deg og din strømavtale hos oss. Vi ønsker å se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Byttet til Norgesenergi i juli. De klarte å registrere feil målerstand, noe som resulterte i feilfakturering for juli (for mange kWh). Jeg har brukt ufattelig mye tid på kundeservice for å få dem til å rette opp feilen og sende ut korrekt faktura. Nå er vi i sluttet av September, og ingenting har skjedd. De lover og lover at de skal ordne opp, men det skjer ingenting. Jeg har gått lei av hele greia, og har byttet til annen strømleverandør.
Hei Karl T. Når det gjelder registrering av forbruk og målerstander er det din lokale netteier som er ansvarlig for dette. Da det er de som eier og drifter strømnettet og strømmålerne i ditt område er det de som registrerer forbruket. Som strømleverandør er man pliktet til å forholde seg til tallene som registreres av den lokale netteieren. Vi ønsker likevel å hjelpe etter beste evne for å ordne opp dersom det skulle være noe. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi håper du vil ta kontakt med oss igjen dersom saken enda ikke har fått en tilfredsstillende løsning. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg skiftet over til NorgesEnergi etter at en dørselger overbeviste meg om at dette var en gunstig avtale. Jeg liker ikke å bli pådyttet en sparepakke til kr 49 per mnd som jeg aldri er blitt orientert om eller har behov for å ha. Jeg har sendt en skriftlig henvendelse om saken, men får fortsatt sparepakken inkludert i fakturaen som ankom i går. Jeg har to leiligheter og nylig overtok jeg måleren til utleieleiligheten i en periode. Jammen er der også påført sparepakken som jeg ikke har bedt om. Jeg sonderer nå markedet og kommer til å skifte strømleverandør. Jeg har heller ikke bedt om vintertrygghet som jeg blir belastet for. Jeg kan ikke lese ut fra faktura hvilke strømavtale jeg har så jeg har krysset av for alle tre. De gangene jeg har kontaktet kundeservice, har jeg ikke blitt møtt på en god måte.
Hei Berit. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Dersom Sparepakken er en del av avtalen er det viktig at selger opplyser om dette og vi beklager dersom dette ikke er gjort her. Informasjon om Sparepakken skal også være med på avtalebekreftelsen som sendes kort tid etter. Når man fjerner fordelsavtaler fra strømavtalen vil de vanligvis fjernes fra datoen man tar kontakt om ikke annet er avtalt. Da vi sender fakturaene etterskuddsvis måneden etter strømmen er brukt, vil man vanligvis kunne se fordelsavtalen på fakturaen som sendes måneden etter, men da kun frem til datoen den ble fjernet. Fordelsavtalene er valgfrie og kan når som helst fjernes. Om du likevel opplever å bli fakturert for dem etter at du sa dem opp håper vi du vil ta kontakt med oss igjen da dette ikke skal forekomme. For at vi skal kunne sjekke opp i hva som har skjedd her er vi avhengig av at du tar kontakt med oss slik at vi kan finne deg og din strømavtale hos oss. Vi vil gjerne se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Styr unna. Møkkaselskap. Elendig kundeservice. Jeg har bare møtt en hjelpsom person i dette selskapet, har vært kunde i årevis.
Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er veldig leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss. Vi hadde satt pris på om du ville tatt kontakt med vårt kundesenter slik at vi kunne fått litt mer informasjon om hva du er misfornøyd med hos oss. Vi ønsker at alle våre kunder skal få den hjelpen de trenger og oppleve det som hyggelig å kontakte oss. Slike tilbakemeldinger er derfor viktige for oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Blir oppringt hele tiden av selgere selv om man gir tydelig beskjed flere ganger muntlig og skriftlig at man ikke ønsker dette. Bryr seg ikke og fortsetter å ringe hele tiden. Driver med svindel. Ble oppringt av en selger og ga klar beskjed om at jeg IKKE ønsket å benytte meg av "gratis" tilbudet da dette ikke er gratis etter en tid og man selv er ansvarlig for å si opp tjenesten etter gratis perioden som de fleste glemmer og dermed betaler man for tjenesten man ikke trenger/glemmer å stanse. Noe de selvfølgelig utnytter for å få inn mer penger. Sa TYDELIG at jeg ikke ville ha denne tjenesten aktivert uansett om den var gratis. Hva skjedde? Skulle inn å sjekke noe annet med avtalen og så tilfeldig at tjenesten var blitt aktivert mot min vilje! Sa opp avtalen og kundeforholdet med en gang, noe så useriøse som dette skal du lete lenge etter. Er nå ikke lengre kunde, har ikke noe kunde forhold til dem, har reservert meg mot telefon salg. Fortsatt så ringer de, senest i dag. De klarer ikke engang å følge merkedsføringsloven! Anmeldelse neste! Selger "billig" strøm, tjener penger på svindel og telefon terror
Hei Trond. Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros. Vi beklager at det ikke har blitt tatt hensyn til at du gjentatte ganger har gitt beskjed om at du ikke ønsker at vi ringer deg. Dersom man sier at man ikke er interessert når man kontaktes per telefon er det vanlig rutine at nummeret fjernes fra ringelistene. Dette tar vi selvsagt til oss og vi tar en gjennomgang av våre rutiner i alle kanaler. Når det gjelder Sparepakken er dette en valgfri ordning og dersom man avtaler med selger at denne skal fjernes skal man kunne være sikker på at dette er tilfelle. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Samtidig kan vi fjerne ditt nummer fra våre ringelister. Mvh Monica, NorgesEnergi