NTE har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
NTE har en veldig fancy app som bla. viser prisutvikling, forbruk mm. Appen viser nesten alt, men ikke påslaget. Siden slå spot *ikke* er en spotprisavtale, har den et variabelt påslag. Prisene som vises i appen er *med* påslag, så det er vanskelig å se hvor mye jeg egentlig betaler NTE for strømmen. Når jeg sammenligner hvor mye jeg har betalt de siste 4 månedene med historisk spotpris i mitt nærområde fra NordPool, ligger prisen jeg betaler typisk 50% høyere enn spotpris. Noe av dette er kanskje at jeg bruker mer når prisen er høy, akkurat nå ligger påslaget på ca 30 % av spotpris. Når jeg signerte denne avtalen var det fordi det var en særdeles pågående dørselger som informerte om at dette var en unik avtale, tidligere bare tilgjengelig for bedrifter. Den har negativt påslag, NTE taper faktisk penger på å selge meg strøm, fikk jeg vite. Forklaringen var at de tjener såpass mye på bedriftene at de ønsker å gi noe tilbake til privatkundene sine. Siden avtalen er såpass god, var en bindingstid på 6 mnd rimelig. Når jeg ser på fakturaene stemmer det at de har gitt meg et negativt påslag på rundt 0.01 øre / kWh, men fra fakturaen er det umulig å se at det også er et positivt påslag, og dette påslaget blir større når prisen er høy. Akkurat nå er påslaget 1 kr, eller ti tusen ganger større enn det negative påslaget, og jeg har med dette funnet forklaringen til at strømregningene det siste året har vært vesentlig høyere enn tidligere år. Juks og fanteri, spør du meg.
Hei Ask! Takk for tilbakemeldingen. Det setter vi pris på, for det bidrar mye til vår videre utvikling. I appen vår er det en visning av NordPools spotpris med merverdiavgiften. På NordPools nettsider vises spotprisen slik den er, men uten merverdiavgiften. Det avviker derfor litt fra prisen vi har oppført i appen. Avtalen du omtaler, Slå Spot, er en avtale hvor vi aktivt jobber for å få prisen under spotprisen som er på markedet. På grunn av dette har den et fast påslag på 10,275 øre/kWh. Påslaget på 10,275 øre/kWh er ikke inkludert i den prisen som vises under NordPools spotpris i appen. Faste kostnader som opprinnelsesgaranti vises heller ikke. Det som er sikkert er at du ikke betaler mer enn selve spotprisen samt 10,275 øre/kWh. Denne er ikke variabel. Det som er variabelt er forvaltningen vår, altså hvor bra pris vi får på børsen. Dette "negative påslaget" vil såklart variere. Påslaget 10,275 øre/kWh vil ikke bli større når spotprisen er høy, men den vil følge strømforbruket ditt. Som kunde skal du selvfølgelig ikke betale mer enn spotprisen (pluss 10,275 øre/kWh) dersom vi ikke får forvaltet frem en bedre pris for deg. Det er veldig bra at du følger med på prisen og fakturaen din, det viser at du er bevisst på det og kan ta informerte strømvalg som kan utgjøre en positiv forskjell for miljøet og lommeboka di. :) Bruker du mest strøm når spotprisen er høy, vil dèt, som du skriver, påvirke prisen på fakturaen din. Vi ønsker veldig gjerne å rette opp inntrykket du har av oss, og vil gjerne finne en avtale som kan fungere for deg og ditt forbruk. Om du ønsker det oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss på Facebook, Chat eller tlf. 741 50 200 når du har tid. Vennlig hilsen oss i NTE
Oversiktlig og greit. Går under spotprisen til markedet, som jeg går ut ifra er prisen til strømbørsen nord pool. Etter å ha blitt informert om at denne avtalen klarer seg meget godt til sammenligning med de fleste andre avtaler kan jeg ikke is annet enn at jeg er fornøyd.
Hei Martin :) Takk for fem stjerner, og at du tok deg tid til å gi oss en anmeldelse. Vi setter pris på å høre hva du tenker, og det gleder oss å høre at du har funnet en strømavtale du er fornøyd med. Vi ønsker deg en riktig god helg! Mvh Oss i NTE
Ikke mye å klage på, appen er noe treg og simpel kunne nok ha vært bedre, appen er også treg med å oppdatere siste forbruket
Hei Roger. Våre apputviklere jobber kontinuerlig med å forbedre appen vår, noe som kan føre til at enkelte kunder må oppdatere den for å få siste forbruk ført opp. I det siste har vi også hatt stort fokus på å utvikle vår Fjutt ytterligere - en tjeneste som tilbyr mer informasjon om forbruket ditt enn hva appen vår gir. Dersom NTE-appen oppleves treg kan det i mange tilfeller hjelpe å forsøke å reinstallere den om du ikke allerede har forsøkt det. :-) Ta gjerne kontakt med oss på Kundeservice (via telefon 74150200, chat på nte.no, via Facebook, eller per epost [email protected]) så kan vi bistå deg med å sjekke nærmere om det er noe annet som er årsaken til problemet du opplever. Ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Enkel og grei avtale med god pris. Prisgaranti i 12 måneder. Minus påslag og ingen fast månedspris.
Hei Jostein. Takk for den gode tilbakemeldingen, det er hyggelig å se at du er fornøyd med strømavtalen :) Ha en fin dag videre! Mvh oss i NTE
Jeg har hatt NTE som strømleverandør i noen år, og er godt foenøyd. Jeg liker Mine Sider spesielt godt, der bytter jeg avtaler slik jeg ønsker det selv. Fikk god hjelp av noen på kundeservice da jeg ikke visste om MinSide. (Y)
Hei Karoline, takk for hyggelig tilbakemelding. Det er fint å høre at du synes Mine Sider er nyttig, den utvikler vi kontinuerlig slik at den skal speile kundens behov. Ta gjerne kontakt om du skulle lure på noe. Ønsker deg en fin kveld, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Har prøvd i 4-6 uker å skaffe fiber til min eiendom som nylig ble kjøpt. Ved bestilling fikk jeg beskjed om at rør til fiber lå klart å måtte bare greves inn til husvegg. Det gjore den ikke, noe som er helt greit. Ringte nte og fikk beskjed om at dette er noe de skulle fikse ja!. Tiden gikk og det dukket aldri opp noe plastrør. Etter 3-4 samtaler med kundeservice lovet de bort flere ganger at de skulle komme. Å ukene gikk, tok så kontakt 3-4 ganger om at jeg kan til og med hente røret selv. Da fikk jeg beskjed om at det måtte gå fint og de skulle ta kontakt. 6 uker har gått totalt nå uten noe rør og beskjed om at jeg kan hente. Så blir nok avbestilling og 4g ruter istede. Klarer de ikke levere et plastrør, hvordan skal det bli den dagen jeg må etterlyse om å få montert fiber?
Hei Jonas. Tusen takk for tilbakemeldingen. På grunn av sakens omfang har vi ikke kunnet besvare denne før vi så hvordan utfallet av saken ble. Det er leit å lese at du hadde så dårlige erfaringer med å ta kontakt med oss på kundeservice. Det kan vi bare beklage. Vår kundeserviceavdeling har stort fokus på førsteinntrykk og å gi det lille ekstra, men tilbakemeldinger som dette gir oss anledning til å se på det med nye øyne. Vi er så klart lei oss for denne tilbakemeldingen, for deres tilbakemeldinger er svært viktige for NTE. Vi ønsker å ha et godt forhold til deg og kundene våre, derfor ønsker vi gjerne å snakke med deg om hvordan denne opplevelsen var, slik at vi kan sørge for at det ikke skjer igjen. Det er alltid kjekt å få vite hvordan vi oppfattes av andre. Om du har tid og lyst til å snakke med oss må du gjerne sende oss en direktemelding på Facebook eller kontakte oss per e-post ([email protected]). Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Appen til NTE gir brukere en god oversikt over forbruk
Hei Pål, takk for fem stjerner og god omtale:) Vi jobber kontinuerlig for at appen skal være brukervennlig og oversiktlig. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen, oss i NTE.