Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NTE
3.6
78 verifiserte omtaler

NTE omtaler og erfaringer

Ingen trend

NTE har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.6
Bra
78 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#12
Utmerket
NTE er rangert
#12 av 88 strømselskaper
59%
Middels
59% anbefaler NTE
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 78 omtaler om NTE

FILTRER OMTALER
34
14
4
7
19
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NTE
NTE har 78 verifiserte omtaler på Bytt.no

Alvorlig dårlig kundeservice!

Omtale av  Jonas O

Har prøvd i 4-6 uker å skaffe fiber til min eiendom som nylig ble kjøpt. Ved bestilling fikk jeg beskjed om at rør til fiber lå klart å måtte bare greves inn til husvegg. Det gjore den ikke, noe som er helt greit. Ringte nte og fikk beskjed om at dette er noe de skulle fikse ja!. Tiden gikk og det dukket aldri opp noe plastrør. Etter 3-4 samtaler med kundeservice lovet de bort flere ganger at de skulle komme. Å ukene gikk, tok så kontakt 3-4 ganger om at jeg kan til og med hente røret selv. Da fikk jeg beskjed om at det måtte gå fint og de skulle ta kontakt. 6 uker har gått totalt nå uten noe rør og beskjed om at jeg kan hente. Så blir nok avbestilling og 4g ruter istede. Klarer de ikke levere et plastrør, hvordan skal det bli den dagen jeg må etterlyse om å få montert fiber?

Svar fra NTE
13.10.2021 16:09

Hei Jonas. Tusen takk for tilbakemeldingen. På grunn av sakens omfang har vi ikke kunnet besvare denne før vi så hvordan utfallet av saken ble. Det er leit å lese at du hadde så dårlige erfaringer med å ta kontakt med oss på kundeservice. Det kan vi bare beklage. Vår kundeserviceavdeling har stort fokus på førsteinntrykk og å gi det lille ekstra, men tilbakemeldinger som dette gir oss anledning til å se på det med nye øyne. Vi er så klart lei oss for denne tilbakemeldingen, for deres tilbakemeldinger er svært viktige for NTE. Vi ønsker å ha et godt forhold til deg og kundene våre, derfor ønsker vi gjerne å snakke med deg om hvordan denne opplevelsen var, slik at vi kan sørge for at det ikke skjer igjen. Det er alltid kjekt å få vite hvordan vi oppfattes av andre. Om du har tid og lyst til å snakke med oss må du gjerne sende oss en direktemelding på Facebook eller kontakte oss per e-post ([email protected]). Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NTE?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Oversiktlig avtale

Omtale av  Pål T. P

Appen til NTE gir brukere en god oversikt over forbruk

Svar fra NTE
04.10.2021 17:35

Hei Pål, takk for fem stjerner og god omtale:) Vi jobber kontinuerlig for at appen skal være brukervennlig og oversiktlig. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen, oss i NTE.

Billigste jeg kunne finne på dette tidspunkt

Omtale av  John

Byttet til NTE Spot Web pga. lav maks pris de kommende 12.mnd

Svar fra NTE
30.09.2021 18:32

Hei John, takk for hyggelig omtale. Ikke nøl med å kontakte oss om det skulle være noe. Vi ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.

Helt greit til man bytter bort fra NTE

Omtale av  Joel K

Helt greit så lenge man er kunde, fungerer ok. Men når jeg bytter blir jeg oppringt av salgsperson fra NTE, vedkommende påstår at jeg har bindningstid og bytte av leverandør utløser bruddegebyr og grei som han er skal jeg få et super tilbud (som er dårligere enn det abonnemenentet jeg i utgangspunktet bytte fra hos NTE). Ber vedkommende ringe opp litt seinere, i mellomtiden leser jeg meg opp på avtalevilkårene hvor det viser seg at begge deler ikke stemmer. Når selger ringer igjen konfronterer jeg vedkommende med dette, og hva jeg synes om praksisen (hvor vedkommende i realiteten prøver og lure meg). Vedkommende blir kort i svarene og klekker ur seg at det må være noe galt og ber meg ringe kundeservice for og bekrefte. KS bekrefte selvfølgelig at dette stemmer ikke. Påpeker denne praksisen hos KS, som sier at de vil ta tak i problemet. Har ikke hørt noe siden.

Svar fra NTE
30.09.2021 18:26

Hei Joel, takk for din tilbakemelding. Det er leit å lese om din opplevelse med en av våre selgere. Dessverre har vi sett at det var en misforståelse mellom selgerfirma og NTE. Dette har nå blitt korrigert og salgssjef skal ta en prat med selger for å gå gjennom hendelsesforløpet og sørge for at slike hendelser ikke skjer igjen i fremtiden. Kundene våre må kunne stole på at informasjonen vi og våre selgere utgir er korrekt, og vi beklager at du fikk et annet inntrykk enn det. Det var fint å høre at du fikk riktig informasjon ved å snakke med vår kundeservice, som deretter meldte inn saken på dine vegne. På grunn av sakens omfang har det dessverre tatt tid å finne ut av hva feilen var. Vi ønsker å takke deg for at du har brukt tid på å gi oss en omtale, det setter vi pris på. Det er ved slike tilbakemeldinger at vi får mulighet til å forbedre oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.

Billig avtale og enkel kommunikasjon

Omtale av  Andreas S. P

Billig avtale og enkel kommunikasjon uten bindingstid er akkurat det jeg så etter. Funker bra så langt

Svar fra NTE
10.08.2021 09:20

Hei Andreas. Tusen takk for god tilbakemelding, hyggelig å høre at du har funnet en bra avtale som passer for deg! Med vennlig hilsen oss i NTE.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Slå Spot: Veldig god avtale. Anbefales!!

Omtale av  Alexander

Denne avtalen er veldig bra. Før Slå Spot hadde jeg 42kr måneden og 5 øre kw/t påslag hos Fjordkraft. En hyggelig dørselger kom på døren min og hjalp meg bytt strømavtale til Slå Spot på døren. Jeg skjønner ikke omtalene om at Slå Spot er dårlig. Fakturaene mine gikk ned med minst 20%. Jeg er stor fornøyd og skal fortsette med denne avtalen. Man kan si at jeg har spart rundt 800kr på 3 måneder takk til Slå Spot.

Svar fra NTE
29.06.2021 15:27

Hei, Alexander. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med strømavtalen, og at du har merket en positiv utvikling på strømregningen din. Det at strømregningen har blitt lavere, viser at du har funnet en avtale som passer deg og ditt forbruk godt. Takk for din tilbakemelding og at du tok deg tid til å legge inn en omtale. Med vennlig hilsen oss i NTE.

Unngå "Slå spot"

Omtale av  Henrik

Inngikk "Slå spot" avtale med NTE etter en overbevisende presentasjon av dørselger, som antageligvis ikke forstod avtalen noe bedre enn jeg gjorde der vi stod. Etter snart et år er det tydelig at avtalen har kostet meg mer enn enhver ordinær avtale om spotpris, muligens opp mot et par tusen kroner, men det krevde en grundig kikk på de faktiske fakturaene opp mot vilkårene i andre avtaler for å forstå det. Påslaget per kw/h gjør det antageligvis nærmest umulig å over tid sitte igjen med en lavere pris enn spotpris som forbruker. Oppdaget også at Forbrukerrådet advarer sterkt mot denne typen avtaler.

Svar fra NTE
31.05.2021 20:46

Hei, Henrik. Takk for tilbakemeldingen din. Om slå spotpris er mer lønnsom enn for eksempel vanlig spotpris kommer an på forbruket hos hver enkelt. Det kan derfor bli noen kroner i forskjell, men ikke flere tusen kroner. Da må du ta kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på dette. ([email protected] eller ring oss på 741 50 200). Slå spotpris betaler du spotpris + 10,275 øre/kWh, mens ved vanlig spotpris hos oss betaler du spotpris + 42kr i mnd. og 5,215 øre/kWh som blant annet inneholder kostnad for lovpålagt elsertifikat. Om du føler at selger ikke har oppgitt tilstrekkelig med informasjon, så beklager vi det. Takk for at du tok deg tid til å skrive til oss, vi verdsetter all tilbakemelding. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen oss i NTE.

NTE har 78 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NTE mener
Har tilegnet profilen
NTE deltar på Bytt.no

NTE har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NTE besvarer omtaler

NTE har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
NTE henter ikke inn tilbakemeldinger

NTE benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR