Saga Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Endelig strømregninger som er lette å forså, ikke noe tull som jeg ikke har bestilt som havner på den. Vært i kontakt med kundeservice et par ganger å fått svar med en gang hver gang, anbefales videre!
Sjelden jeg blir misfornøyd med strøm, bytter som regel pga pris, men her opplevde jeg at mitt forbruk var helt likt som den gjennomsnittlige strømprisen. Har aldri skjedd med annen leverandør, da jeg prøver å bruke strømmen da den er billigst i døgnet. Flere mnd etter hverandre kan ikke være tilfeldig. Den spot-timesprisen som var lovet skulle legges til hver time på fakturaen, så jeg heller ikke noe til. Lettvint app var også fraværende. Nei, Nei, Nei...Styr unna. Sitter igjen med uggen følelse !!!
Kommer på døren din i værste strømkrisa. Kommer med feilaktige opplysninger om forventet regning. Alt på samme regning, medregnet strømstøtte. Nettleien Kommer fra netteier. Minner om svindel med fast pris i 13 mnd. Dette er å skremme folk! Regningen på strøm er 3 ganger høyere her på fastpris avtale. Enn hva som er sammenlignbart med naboer som bruker andre leverandører. Unngå!
Pålitelig, meget bra kundeservice og i forkant om det er problemer! Meget fornøyd kunde på år nr.2 😁🙏🏻
Får ikke frem oversikt over strømforbruk på min mobil, ei heller dradd faktura til lesbar størrelse.
Saga Energi spekulerer i at kunder ikke følger med. Etter endt avtale blir kunder automatisk flyttet over på en utrolig ugunstig avtale som er 3 ganger dyrere enn spotpris. I januar 2023 var gjennomsnittlig spotpris rundt 1,60 kr per kwt. Saga lavpris variabel har pris 4,98 kr per kwt. Snakk om å flå kundene. Selskapet framstiller avtalen som en god avtale i tillegg. Kopierer teksten fra nettsidene deres: "Alle LAVPRIS-kunder har samme, gode pris". Dette er verken lav eller god pris. Kunder bør ikke benytte dette selskapet med mindre de greier å følge med og endre avtaler i tide eller bytte selskap.
Dyr strømleverandør. Ca 20 øre dyrere per kWh enn gjennomsnittspris i området. Sa opp etter en mnd.
Så lang, virker Saga Energi sin avtale der selskapet binder seg til å innrømme minus 5.1/kW i 12 mnd., som troverdig, så langt. OMKOSTNINGER: Avtalen "koster" kr 39.- per mnd, men med moderat forbruk i kW/t er denne utgift kjapt tjent inn igjen, nøyaktig ved 764,7 kW i forbruk. Etter denne passering er det bare "+" i besparelse, -5.1 per kW. Etter passert de 765 kW i forbruk og opp til la oss si 1400kW/mnd., utgjør dette ca. 32.30 kr i forbrukeren sitt favør, eller 388 kr/år ved snittforbruk 1400 kW/mnd. Svært enkel innlogging til "Min side". Enkel oversikt over dag for dag forbruk, men man kan også se effekt toppene, der nettleien og kW/time er høy. Denne oversikten gir en pekepinn på hvor man kan spare inn penger på strømregningen, med å legge om forbruket sitt. Selskapet har IKKE gjennomfakturering, men har du husket å gi din netteierselskap din bankkonto (dersom strømstøtten gir deg penger tilbake), at du har opprettet en AvtaleGiro er ikke akkurat DET noe problem. Saga Energi kunne ha opprettet "Min side" tilgjengelig også til bruk for mobiltelefon, slik App finnes per i dag ikke. På "Min side" kunne selskapet også ha gjengitt strømprisen/kW levert til deg akkurat NÅ. Her må du selv klikke deg inn på Norpool sine sider, en URL-adresse er opplyst. Svært mange folk i sosiale medier påstår at denne form for spotprisavtale IKKE er det. At avtalen IKKE er en "ren" spotpris avtale, selv om ordet spotpris er med i avtalenavnet. Jeg har til NÅ (8. des.22) til gode å kunne selve SE med hvilken bakgrunn folket mener at dette IKKE er en spotprisavtale. Frem til nå har jeg ikke lykkes i søket etter slike meningsløse og løse påstander!
Svært oversiktlig og grei "Min side" på web, med detaljerte oversikter over forbruk. Har også "prøvefaktura" som gir en god pekepinn på hva kommende faktura blir. Ikke gjennomfakturering av nettleie, men det er heller ikke nødvendig for voksne, oppegående folk som forstår at nettleie kommer på egen faktura fra nettselskapet. Ingen kundebinding ("fordeler") som mobilabb, halv pris på Narvesen-kaffe eller andre ting du ikke trenger.
Tusen takk for informativ og god vurdering! Ha en god helg. Mvh Saga Energi - Kundeservice
Veldig god strømavtale, enkelt og melde seg inn hos dem. Oversiktlig mine sider system.
Hei og tusen takk for din vurdering! Ha en fortsatt fin dag. Mvh Saga Energi - Kundeservice
er kunde her i dag. Bestilte på nett uten problemer. Ingen bindingstid og ingen skjulte kostnader. Hadde noen spm etter bestilling og snakket med en kjempe hyggelig dame på kundeservice som svarte på mine spm:) har anbefalt Saga til venner og familie og alle er godt fornøyde. Kan anbefales på det varmeste :)
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og at du anbefaler oss videre! Ha en fortsatt fin dag. Mvh Saga Energi - Kundeservice
Kjempe bra kundeservice, blide, hyggelige og hjelpsomme😊
Hei og tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Flott at du er fornøyd med oss! Mvh Saga Energi - Kundeservice
uten bindingstid viste seg å være 12 mnd bindingstid løy meg rett opp i ansiktet
Hei. Vi har ingen tidligere kunder som heter "Øystein M" og har heller ikke mottatt noen e-post eller andre henvendelser til kundeservice som er signert dette navnet. Saga Energi har ingen nåværende eller tidligere avtaler med 12 mnd. binding (foruten ettårige fastprisavtaler der dette fremkommer klinkende klart). Sett i lys av at navnet ditt er ukjent for oss, og at vi ikke har avtaler som matcher din kritikk, antar vi at du i beste fall blander oss med et annet selskap. Saga Energi er et lite selskap med god kundeservice, konstruktiv kritikk er nyttig, men denne anmeldelsen skulle vi gjerne vært foruten. Mvh Saga Energi - Kundeservice