SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg undersøker for tiden bedre tilbud på strøm. Det jeg fikk presentert i telefonen med selger var direkte villedende etter markedsføringsloven. Han ville sågar få oss til å signere/bekrefte en avtale før jeg fikk mail på tilbud. Pga mye jobb i det siste har jeg ikke prioritert denne saken, men det har telefonselgeren. Har 10 til 12 ubesvarte anrop. Når jeg nå i dag (etter at julefreden har fått senket seg) hadde tid for å sjekke saken er jeg sååå glad at vi ikke ble lurt av en aggressiv telefonselger som kun er ute etter egen profitt ved hjelp av tilbakeholdelse av viktig informasjon slik at forbruker kan gjøre en riktig vurdering ut fra informasjonen som gis. Ser i dette forum at jeg dessverre ikke er alene om disse selsome opplevelser.
Hei Viggo. Takk for tilbakemeldingen din. Det er leit at du ikke har hatt en god opplevelse etter å ha vært i kontakt med en av våre selgere. Strømavtalene vi tilbyr er blant landets aller beste - uten å være lokketilbud. Vi er også opptatt av å gi god informasjon og selvsagt skal vi holde oss innenfor gjeldende lover og regler. Jeg beklager at din opplevelse ikke levde opp til dine forventninger. Vårt mål er å gi gode opplevelser i all kundekontakt. Det hadde vært hyggelig om vi fikk mulighet til å rette opp inntrykket ditt. Du er hjertelig velkommen som kunde hos oss ved en senere anledning. Vi skal jobbe hardt for at du blir fornøyd. :) Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Jeg var så dum at jeg byttet til SkandiaEnergi fra Fjorkraft. Jeg skulle få mye lavere strømregninger - garantert! Hva hjelper vel med rimeligere kw pris når regningen hver måned både gjelder for måneden som har gått og estimert forbruk for neste måned. Jo, jo jeg ser jo at det blir trukket fra på neste regning, men like fullt estimeres det for en ny måned. Denne forsuddsbetalingen er utrolig irritetende. Strømselskapet låner penger av forbrukerne gratis på denne måten. Alt i alt betaler jeg mye mer hver måned enn jeg gjorde hos Fjordkraft. Nå har jeg byttet tilbake til Fjordkraft. Jeg betaler meg ut av denne håpløse avtalen med et bruddgebyr! Jeg kommer aldri tilbake.
Hei Mariann. Takk for tilbakemeldingen din. Det er leit at du ikke har en god opplevelse etter å ha vært kunde hos oss i SkandiaEnergi. Vi er opptatt av å tilby billige strømavtaler - uten lokketilbud. Avtalene vi tilbyr er blant landets aller billigste. Det er riktig at den første strømregningen du mottar kan inneholde en litt lengre periode, men deretter vil regningen kun inneholde strømkostnad for en måned, samt nettleie for de av våre kunder som får dette med på samme regning. Dermed skal ingen av våre kunder oppleve at strømregningen øker etter at man har byttet til oss. Tvert i mot. Jeg takker likevel for innspillet ditt, vi tar dette med oss i vårt videre arbeid. Det hadde vært veldig hyggelig om du ville komme tilbake til oss ved en passende anledning. Vi skal jobbe hardt for at inntrykket ditt blir langt bedre og at du blir fornøyd. :) Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Lover billigast straum og så ender det med å bli dobble prisen av det vi har hatt
Jeg ventet på strømregningen i november den kom ikke, da ringte jeg å etterlyste den vi var da kommet til den 28/11, jeg forstod ingen ting, hun jeg snakket med sa den HV litt sent ute, dagen etter fikk jeg altså den 29/11 satt meg ned på nettbanken å betalte den, å alt hva bra, så for jeg mld om at jeg ikke hadde dekning til å betale den, men det hadde jeg, regningen hva på nesten 1500kr å det betalte jeg, jeg ringer ikke på gøy å etterlyser strømregningen min, hvist jeg ikke hadde dekning, å hvor er mine 1500kr blitt av, dem må nå finne dette ut, det er en skam når jeg vet at jeg har betalt den, håper dette åpner seg, blir så lei meg, samboeren min satt å så når jeg betalte den, fortvilet strømkunde
Hei Gunn. Takk for tilbakemeldingen din. Det er leit å lese at du er oppgitt, og det er fult forståelig at du er lei deg for at betalingen din ikke er blitt registrert. Her synes det som at det kan skjedd en feil når strømregningen din ble betalt. Som din strømleverandør har vi ikke innsikt i konto og dekning, eller kan se transaksjoner. Jeg vil derfor anbefale at du tar kontakt med banken din for å se om det her har blitt registrert noe feil. Jeg håper dette løser seg. Gi beskjed dersom det er noe vi kan hjelpe med. :) Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Telefonselgeren hadde en veldig uproffesjonell oppførsel og språk. Rotet mye med hvilken pris som var aktuell og prøvde å forvirre med hvilken pris konkurrerende strømselskaper opererer med (også med feilinformasjon om hvilket abbonement jeg allerede har). Når eg sa at han gjerne kan sende meg tilbudet på mail slik at jeg kan sammenligne de riktige tallene la han på før eg fikk fullført setningen. Uhøflig og uprofft!
Hei Frank. Tusen takk for tilbakemeldingen din. Det leit at en av våre selgere ikke ga deg en god opplevelse. Dette er ikke slik vi ønsker å fremstå, og heldigvis heller ikke slik vi pleier å operere. :) Vi ønsker å fremstå profesjonelt og vennlig i alle kundekontakt. Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan gjøre noe for å rette opp inntrykket ditt. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Har egentlig følt meg lurt fra dag 1 og betaler mer for strøm enn tidligere (ja, regnet med prisjustering). Det som irriterer meg aller mest er arrogansen og holdningene de utviser ovenfor meg som kunde. I samtale med selger ba jeg eksplisitt om å ikke bli kontaktet hverken på e-post eller andre måter med tilbud og info, men at jeg heller holder meg oppdatert selv på mine sider. Løfter ble gitt, men ikke holdt. Konsulenten på kundeservice kunne ihvertfall ikke kunsten med å forsone eller blidgjøre. Ser at de «reklamerer» med at hele påslaget tilbakebetales hvis man ikke er fornøyd ved bindingstidens utløp. Hele 81,- der altså. Det hjelper lite når man sannsynligvis kan spare inn bruddgebyret og de 81,- kronene på et par måneder ved å bytte til en strømleverandør som faktisk holder hva de lover! Ser også at flere er misfornøyde med informasjonen som blir gitt. Da blir det meningsløst for meg at de fortsatt står på sitt om at informasjonen er god og tilstrekkelig. Tror de hadde kommet lenger med å være imøtekommende og kanskje sett litt mer på interne rutiner og informasjon ved salg, enn å fortsette arrogansen. Takk for meg, Skandia. Aldri mer!
Hei Kenneth. Tusen takk for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke har hatt en god opplevelse som kunde hos oss. Vi vil gjerne ta en gjennomgang sammen med deg for å se hva opplevelsen din skyldes og om vi kan gjøre noe for å rette opp inntrykket ditt. Ta gjerne kontakt med oss. Vi er opptatt at våre strømavtaler skal være billige - uten lokketilbud, derfor synes jeg det rart at du skal ha opplevd å betale mer etter du byttet til oss. Forbruket har det største utslaget på strømregningen, og om dette har økt, vil regningen øke. Samtidig har innkjøpsprisene på strøm vært høye den siste tiden. Dette kan også ha påvirket opplevelsen din. Det er en veldig god løsning å administrere sitt eget kundeforhold på Min side. Vi er glad for at mange kunder benytter denne muligheten. :) Samtidig er vi pliktige til å informere deg om viktige elementer knyttet til ditt kundeforhold. Eventuelle e-poster du har mottatt fra oss, skal kun være av denne typen. Vi er pålagt strenge regler knyttet til ditt samtykke til hva du ønsker informasjon om, herunder salgsbudskap. Disse kan jeg forsikre om at SkandiaEnergi overholder. Vi jobber hardt hver eneste dag, for å forbedre kundeopplevelsen hos oss , både knyttet til kundeservice og informasjon. Derfor takker jeg for ditt innspill knyttet til dette. For øvrig er jeg stolt av våre dyktige medarbeidere som heldigvis også får mange hyggelige tilbakemeldinger fra fornøyde kunder for god hjelp. :) Det hadde vært fantastisk om vi fikk anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Du er hjertelig velkommen tilbake - når som helst! :) Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Garanterer top 3 og klarer ikke å holde seg blande top 20.. Selgeren garanterte jeg ville spare penger på å kjøpe strøm hos SkandiaEnergi, men prisen doblet seg. Og låst i 9mnd! Makan til kyniske svindlere!! Sure og ikke imøtekommende på service telefon.. Kvalm av dette selskapet!
Hei Ben. Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å lese at du ikke har hatt en god opplevelse som kunde i hos oss i SkandiaEnergi. Vi lever av og for fornøyde kunder og er glad for tilbakemeldinger som kan gjøre oss bedre. Jeg kan forsikre deg om at vi dokumenterer Topp3-garantien overfor våre kunder. Dette er svært viktig for oss som selskap. Avtalen du har hatt hos oss er en svært god avtale, og det høres rart ut at prisen skal ha doblet seg. Vi tar gjerne en nærmere gjennomgang med deg rundt dette. Innkjøpsprisene på strøm på den nordiske kraftbørsen har den siste tiden vært på et uvanlig høyt nivå, men det er på denne børsen alle norske strømleverandører kjøper inn strømmen. Denne innkjøpsprisen er altså den samme for alle leverandører. Det som påvirker størrelsen på regningen din aller mest, er likevel forbruket ditt. Dersom forbruket har økt, øker altså størrelsen på regningen din. Vi er stolte over våre flotte, dyktige kolleger som gjør sitt ytterste for å gi gode kundeopplevelser. Dersom du derimot opplever at du ikke har blitt møtt på en god måte, er det veldig leit og jeg må bare beklage dette. Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan gjøre noe for å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi