Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
SkandiaEnergi
3.8
345 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
345 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#9
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#9 av 82 strømselskaper
52%
Middels
52% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 345 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
158
20
12
15
140
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har 345 verifiserte omtaler på Bytt.no

Uslåelig!

Omtale av  Inger

God service, gode priser, følger med i tiden. Er cashback kunde og det er prikken over i-en for med cashback og shoppingpoeng blir det beste dealen uansett!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Monika

Det har vært ekstremt pågående og ubehagelige selgere! Informasjonen fra selskapet er mangelfull og vanskelig tilgjengelig

Jeg er vældig godt fornøyd med Skandia Energi.

Omtale av  Geir

Selskapet selger grønn, billig strøm. Du kan trygt skifteover til Skandia Energi.

Legger på tjenester man ikke bestiller

Omtale av  Alexander E

2 ganger på 6 mnd har Skandiaenergi lagt på tjeneester på mitt abonnement som jeg ikke har bestilt. Første gangen var det tjenesten "pristak", som jeg eksplisitt sa til telefonselgeren at jeg ikke ønsket, til 1,50 kr per dag. Da jeg gjorde de oppmerksomme på dette per telefon, tok de dog vekk tjenesten. Noen måneder senere ser jeg en ny tjeneste lagt til kalt "betalingsfritak", noe som også koster 1,50 kr per dag. Denne har jeg heller aldri bestilt. Jeg ringer selskapet og får opplyst om at de har sendt info om dette i sommer og at man selv velger om man ønsker denne tjenesten? Jeg mener at selskapet lurer tjenester på folk og håper at man ikke merker dette på fakturaen. De er kun de som sier ifra som faktisk slipper unna, da dette er tjenester de setter på uten ditt samtykke (med mindre man samtykker ved og ikke svare?) Det eneste positive jeg har å si om selskapet er at de faktisk krediterte summen jeg hadde betalt for tjenesten jeg ikke hadde bestilt, men dette skulle da bare mangle.

Svar fra SkandiaEnergi
18.01.2019 21:16

Hei Alexander. Tusen takk for tilbakemeldingen din. For det første er det viktig for meg å påpeke at vi er opptatt å gi god informasjon til kundene våre. Vi pålegger heller ikke kundene våre tjenester som de ikke ønsker. Det kan imidlertid synes som det her har skjedd en svikt i systemet da du likevel har fått en tjeneste du ikke ønsket. Det må jeg bare beklage. Jeg er glad for at mine flinke kolleger fikk ordnet opp og kreditert det som var feil. Ta gjerne kontakt med oss igjen om det er noe annet vi kan hjelpe deg med. :) Hilsen Marit i SkandiaEnergi

Opplysninger gitt i vår telefonsamtale stemte dessverre ikke med tilsendt mail

Omtale av  Viggo

Jeg undersøker for tiden bedre tilbud på strøm. Det jeg fikk presentert i telefonen med selger var direkte villedende etter markedsføringsloven. Han ville sågar få oss til å signere/bekrefte en avtale før jeg fikk mail på tilbud. Pga mye jobb i det siste har jeg ikke prioritert denne saken, men det har telefonselgeren. Har 10 til 12 ubesvarte anrop. Når jeg nå i dag (etter at julefreden har fått senket seg) hadde tid for å sjekke saken er jeg sååå glad at vi ikke ble lurt av en aggressiv telefonselger som kun er ute etter egen profitt ved hjelp av tilbakeholdelse av viktig informasjon slik at forbruker kan gjøre en riktig vurdering ut fra informasjonen som gis. Ser i dette forum at jeg dessverre ikke er alene om disse selsome opplevelser.

Svar fra SkandiaEnergi
18.01.2019 21:16

Hei Viggo. Takk for tilbakemeldingen din. Det er leit at du ikke har hatt en god opplevelse etter å ha vært i kontakt med en av våre selgere. Strømavtalene vi tilbyr er blant landets aller beste - uten å være lokketilbud. Vi er også opptatt av å gi god informasjon og selvsagt skal vi holde oss innenfor gjeldende lover og regler. Jeg beklager at din opplevelse ikke levde opp til dine forventninger. Vårt mål er å gi gode opplevelser i all kundekontakt. Det hadde vært hyggelig om vi fikk mulighet til å rette opp inntrykket ditt. Du er hjertelig velkommen som kunde hos oss ved en senere anledning. Vi skal jobbe hardt for at du blir fornøyd. :) Hilsen Marit i SkandiaEnergi.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lureri

Omtale av  Mariann

Jeg var så dum at jeg byttet til SkandiaEnergi fra Fjorkraft. Jeg skulle få mye lavere strømregninger - garantert! Hva hjelper vel med rimeligere kw pris når regningen hver måned både gjelder for måneden som har gått og estimert forbruk for neste måned. Jo, jo jeg ser jo at det blir trukket fra på neste regning, men like fullt estimeres det for en ny måned. Denne forsuddsbetalingen er utrolig irritetende. Strømselskapet låner penger av forbrukerne gratis på denne måten. Alt i alt betaler jeg mye mer hver måned enn jeg gjorde hos Fjordkraft. Nå har jeg byttet tilbake til Fjordkraft. Jeg betaler meg ut av denne håpløse avtalen med et bruddgebyr! Jeg kommer aldri tilbake.

Svar fra SkandiaEnergi
17.01.2019 15:14

Hei Mariann. Takk for tilbakemeldingen din. Det er leit at du ikke har en god opplevelse etter å ha vært kunde hos oss i SkandiaEnergi. Vi er opptatt av å tilby billige strømavtaler - uten lokketilbud. Avtalene vi tilbyr er blant landets aller billigste. Det er riktig at den første strømregningen du mottar kan inneholde en litt lengre periode, men deretter vil regningen kun inneholde strømkostnad for en måned, samt nettleie for de av våre kunder som får dette med på samme regning. Dermed skal ingen av våre kunder oppleve at strømregningen øker etter at man har byttet til oss. Tvert i mot. Jeg takker likevel for innspillet ditt, vi tar dette med oss i vårt videre arbeid. Det hadde vært veldig hyggelig om du ville komme tilbake til oss ved en passende anledning. Vi skal jobbe hardt for at inntrykket ditt blir langt bedre og at du blir fornøyd. :) Hilsen Marit i SkandiaEnergi

Lureri ifrå ende til annan

Omtale av  Maria U

Lover billigast straum og så ender det med å bli dobble prisen av det vi har hatt

SkandiaEnergi har 345 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SkandiaEnergi mener

SkandiaEnergi

Har tilegnet profilen
SkandiaEnergi deltar på Bytt.no

SkandiaEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
SkandiaEnergi besvarer ikke omtaler

SkandiaEnergi har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
SkandiaEnergi henter ikke inn tilbakemeldinger

SkandiaEnergi benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR