Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
SkandiaEnergi
3.8
345 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
345 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#9
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#9 av 88 strømselskaper
52%
Middels
52% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 345 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
158
20
12
15
140
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har 345 verifiserte omtaler på Bytt.no

Billig og bra strømavtale

Omtale av  Elin

Alt har fungert bra til nå. Strømregningen kommer når den skal, så aldri vært noe tull med betalingen. Det er en rimelig og grei avtale, digitalstrøm. Oversiktlig faktura.

Svar fra SkandiaEnergi
15.12.2022 15:43

Hei Elin! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi stor pris på :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

God kundeservice

Omtale av  Sjur

Jeg er veldig fornøyd med SkandiaEnergi og har vært kunde i flere år nå. Det finnes sikkert selskaper som kan tilby enda lavere påslag enn 5,60 øre/kWt, men det utgjør en forsvinnende liten andel av strømkostnaden, og jeg betaler bare 9.- i månedstillegg, alt etterskuddsvis. Viktig for meg er det at jeg opplever kundeservice som lett tilgjengelig og veldig hyggelig.

Svar fra SkandiaEnergi
15.12.2022 15:42

Hei Sjur! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en god jul! :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

Anbefales ikke

Omtale av  Gerd

Ble oppringt da jeg hadde sagt de opp og ble opplyst om at jeg måtte betale brudd gebyr. Han sa jeg fikk topp 3 garanti og at det da lønte seg å fortsette som kunde. Dum som jeg var trodde jeg dette, men i etterkant hadde det lønt seg å betale gebyret og vært ferdig med dem da strømregningen ble vannvittig høy to ganger på rad. Hadde spart inn igjen gebyret flere ganger ved å ikke hatt dem. Aldri mer.

Svar fra SkandiaEnergi
10.11.2022 09:28

Hei, Gerd! Det er beklagelig å høre at du er misfornøyd med avtalen du har hatt hos oss. Topp 3-garanti er en spotprisavtale, hvor en følger markedsprisen på strøm satt av NordPool time for time med 9 kr/mnd i fastbeløp + 5,60 øre/kWh i påslag. Markedsprisen på strøm satt av NordPool er lik for alle strømleverandører. Dessverre har markedprisen på strøm i august og september vært historisk høy, hvilket igjen har ført til høyere beløp på faktura selv om forbruket kanskje ikke har endret seg. Din ørepris før påslag ville vært den samme, uavhengig av strømleverandør som leverte strøm til deg i perioden. Om du skulle ønske en nærmere forklaring på din avtale og faktura, så håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16, slik at vi kan gå gjennom dette sammen med deg :) Mvh, Truls - SkandiaEnergi

Dårlig og villedende kundeservice

Omtale av  Elisabeth

Jeg var flere ganger i kontakt med ulike personer på blant annet kundeservice. Vanskelig å få gode svar, og for hver gang jeg klaget på dette kom svaret : "Du kan jo gå ut av avtalen, men da må du betale et høyt gebyr". I etterpåklokskapens navn hadde det vært verdt det.

Svar fra SkandiaEnergi
04.11.2022 15:09

Hei Elisabeth! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd ved kontakt med vårt kundesenter. Vi håper du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected], sånn at vi får sett på saken din en gang til. Mvh Anna, SkandiaEnergi.

Ble lovet at jeg kunne låse spotprisen

Omtale av  Maria

Jeg byttet til Skandiaenergi fordi jeg ble lovet å kunne låse strømprisen fra oktober til mars/april da strømmen ofte er noe høyere. Dette ga meg trygghet, og jeg valgte å benytte meg av tilbudet. Denne avtalen har en bindingstid på 9 mnd, og jeg valgte å binde meg da jeg syntes det var en god avtale. Når jeg ringer til kundeservice og vil låse strømmen, blir jeg fortalt at de ikke kunne tilby dette tilbudet da strømprisen har variert mye. (Den er nok for billig nå). Da forventet jeg at jeg kunne avslutte kundeforholdet mitt uten gebyr fordi de ikke holdt avtalen, men det nektet de. Hold dere unna Skandiaenergi. De kommer med fristende, gode avtaler de ikke kan tilby, og du blir bundet i minimum 9 mnd. Skal også sies at jeg var veldig opptatt av at samtaletilbudet skulle tas opp, men det jeg fikk til svar at de var utilgjengelig.

Svar fra SkandiaEnergi
12.10.2022 13:02

Hei Maria! Med tjenesten Pristak overvåker vi markedet for deg. Når vi ser at det bygger opp til risiko for høye priser eller strømkriser, sender vi vi deg et tilbud om en fastpris for den utsatte perioden. Vanligvis er denne perioden på 2-3 måneder. Sånn som markedet har vært i det siste har vi dessverre ikke hatt mulighet til å sende ut tilbud om fastpris de siste månedene. Det er heller ikke mulig å ta kontakt med oss for å be om fastpris, det må man eventuelt akseptere når tilbud blir sendt ut på epost/SMS. Når det gjelder bindingstid er ikke dette noe man får fordi man har mulighet til å få fastpris, men fordi man som kunde har fått en økonomisk gode av oss. Normalt sett at fordelsprodukter man har i avtalen er gratis i hele bindingstiden. Dersom du har flere spørsmål kan du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Billig og bra!

Omtale av  Anders

Bra selskap med strømpris i tråd med tilbud. Anbefales.

Svar fra SkandiaEnergi
12.10.2022 12:37

Hei Anders! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar hos oss. Det setter vi stor pris på :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

Storfornøyd

Omtale av  Ingrid

God service, og ingen skjulte kostnader som jeg er blitt lurt med av andre selskaper.

Svar fra SkandiaEnergi
06.09.2022 15:11

Hei Ingrid! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Det er viktig for oss at alle våre kunder er fornøyde med oss som strømleverandør :) Mvh Anna, SkandiaEnergi.

SkandiaEnergi har 345 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SkandiaEnergi mener

SkandiaEnergi

Har tilegnet profilen
SkandiaEnergi deltar på Bytt.no

SkandiaEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
SkandiaEnergi besvarer ikke omtaler

SkandiaEnergi har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
SkandiaEnergi henter ikke inn tilbakemeldinger

SkandiaEnergi benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR