Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Krever alt for mye i forskudd. Fulgte ikke med, men oppdaget plutselig at de skyldte meg over 20.000,-. Sammen med fakturaen lå det to-tre sider med masse tall (pluss og minus), men det var ikke mulig for en menig mann å skjønne og få oversikt over hva det gjaldt. Da skal det sies at de begynte å sende 'regninger ' på 0,- kroner, altså at jeg begynte på en nedbetaling. Fikk imidlertid på November nå en ny regning fra dem på over 3000,-, sammen med en forklaring på at de har slått seg sammen med Agva Kraft AS. (Telinet begynner nok å få et dårlig rykte). Det gamle tilgodehavende kunne ikke overføres til det nye firmaet, så jeg ville få utbetalt det direkte "i November". Jeg jeg ringte dem og krevde at de da skulle ha betalt meg renter for mitt tilgodehavende, de er jo flinke til å ta betalt (8,5%renter) for sein innbetaling fra oss kunder. Svaret det ga meg da var at "de var jo ikke noe bank og kunne ikke gi renter". Det blir en ny leverandør av strøm for meg - men hvordan skal en unngå å gå i slike feller flere ganger?
Først av alt. De er billige - en stund. Helt til du oppdager at de har lurt deg denne gangen også. Jeg er har selvsagt skyld selv siden jeg har vært lit sløv til å finlese efakturaer og avtalevilkår. Først hadde jeg en avtale hvor jeg forhåndsbetalte - MYE!!! De krevde litt mer enn dobbelt av det jeg brukte, uten å avregne måned for måned, dette resulterte i at jeg ufrivillig lånte Telinet over 10000 kr på et år. Disse pengene måtte jeg så bruke ca 3 måneder med telefoner og eposter frem og tilbake for å få tilbake. For at de ikke skulle lure meg slik igjen gikk jeg for etterskuddsbetaling - Telinet spotpris web het produktet. Jeg skriver HET, for nå har de avsluttet det produktet og jeg ble da satt automatisk over på Telinet standard variabel. Uten NOE form for varsel. Den dyreste jævla strømavtalen som eksisterer, med 390 kr i årsgebyr og dobbel pris på strøm, hehehe - jeg må jo flire godt, visste jo at jeg kom til å bli lurt igjen. Får prøve å redde stumpene, betale fakturaen på 3000 kr (som skulle vært ca 1300 kr) OG KOMME MEG TIL HE%"#TE BORT FRA DISSE SVINDLERENE!!!
Har mottatt faktura som var feil, men ryddet fort oppi med en telefon. Hurtig tilbakemelding.
Hei Frode, Så bra det ordnet seg! Telinet Energi, Kundeservice
Jeg startet med billigste avtalen, men etterhvert endte jeg med den dyreste uten at jeg merket det. Men det var kanskje delvis min skyld. Jeg husker en av de første forelesninger i økonomi da min professor fortalte at man alltid starter fra beste posisjon med beste betingelser for å siden flyttes ned stegvis til bunn :) Han snakket for så vidt om bankvesenet, men det gjelder jo overalt. Jeg byttet strømleverandør for ikke så lenge siden. Jeg måtte ringe og be om at mine tilgodehavendet blir overført. Jeg fikk raskt svar fra kundeservice og ble lovet at det kommer å bli utført i løpet av uken. Og det ble det. Det var litt dårlig at jeg måtte be om mine penger, men de ble overført veldig raskt. Savner også en avslutningsfaktura, men den kommer kanskje etterhvert. Men mange omtaler Telinet nesten som ren svindel og jeg var litt bekymret om jeg kommer å få mine penger tilbake i det hele tatt. Men det ble ordnet pent og raskt. Derav to stjerner. Ellers er de ikke å anbefale.
Fraråder alle som vurderer telinet som strømleverandør å unngå dette. Jeg er student og bor i leilighet med to andre. Vi ble overfakturert så til de grader, og var nødt til å betale nærmere 3500 kroner i måneden. Dette gikk hardt ut over studentøkonomien, og så fort vi gjennomskuet selskapet bestemte vi oss for å bytte. Da ble vi møtt med småfrekke kundebehandlere over telefon. Per dags dato skylder telinet oss nærmere 900 kroner. Disse pengene har vi ikke sett noe til siden vi sa opp i begynnelsen av februar. Jeg jobber nå med å sende en klage til elklagenemda.
Hei Silje, Dersom du har noe til gode, skal det selvfølgelig utbetales. Fint om du sender meg en mail direkte på [email protected], så skal jeg se på det med en gang. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Lover billige strømpriser for så å endre avtalen uten å si ifra til kunden. Betaler plutselig fire ganger så mye. Elendig kundeservice med kopier og lim inn svar. Hold dere langt unna!!
Useriøs aktør. Har forlengst opprettet avtalegiro med Telinet. Likevel sender de meg faktura der de krever forhåndsbetalt 4x estimert forbruk for neste periode. Trekker fra ca. 350, - for mye betalt fra forrige periode OG klarer å beregne seg 8,5 % rente!!! Unødvendig å si at kundeservice ringer opp og kobler ut på telefon og at nettsidene ikke fungerer!