Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg tegnet avtale via strømpris og får akkurat det jeg har bedt om. Litt trekk for at de ikke har minside-funksjonalitet, men lett å få tak i kundeservice!
Dette er det mest uprofesjonelle selskapet jeg og kollektivet mitt har kommet over, i starten holdt de seg til det som står på hjemmesiden, en faktura annenhver måned. Nå har det gått et halvt år siden vi sist hørte noe fra dem, før vi plutselig fikk en himmelhøy faktura med strømpriser av en annen verden og 4 dager til forfall. Vi mottok ingen mail, ingen telefon eller noe som helst informasjon om deres endring i faktureringspraksisen. Vi bytter leverandør med en eneste gang, og ville ikke anbefalt Telinet til noen som helst!!!
Vi ble forhåndsfakturert for 3 ganger forbruket. Det tok mange emailer for å få rettet dette. Etter et år ble vi uten varsel satt over til den for oss dyrest mulige pakken som Telinet tilbyr. Styr unna Telinet!
Har hatt en meget god erfaring med Telinet. Fikk først beskjed om at jeg hadde penger tilgode og ringte derfor til kundeservice for å få dette utbetalt. Fikk da anbefalt andre løsninger uten forhåndsbetaling, og valgte en slik løsning. Tilgode beløp var på konto 4 timer etter telefonsamtalen med kundeservice. Meget god kundeservice.
Har inntrykk av at prisen på strømmen er ok, men syns det er dårlig at de konsekvent overfakturerer.
Som flere andre har jeg opplevd systematisk overfakturering over 2 år. Naturligvis min egen feil at jeg ikke fulgte med bedre, men man er jo vant til at strømselskapene gjør avregning med jevne mellomrom. Det skjer ikke hos Telinet! Det som fikk meg til å reagere var en "omfakturering" av desemberfakturaen forrige år, hvor de plutselig hadde doblet beløpet. Strømforbruket var estimert for høyt, og strømprisen satt til ca. 75 øre! Etter å ha lagt betydelig jobb i mailkommunikasjon og purringer, fikk jeg tilbake over 10000 kroner. Det hadde de elegant "godtskrevet min konto"! Nye mail og purringer før jeg endelig fikk ut pengene de frekt og urettmessig hadde "lånt". Foretok umiddelbart bytte til annet selskap, og fikk straks mail hvor de ville vite hvorfor jeg ville forlate dem som strømleverandør. Ble til og med oppringt av noen som skulle følge opp dette, men de ringte bare to "ring", og la på da jeg rakk å svare på den siste oppringningen. Sikkert noen som får betalt for oppfølging, bare de kan dokumentere at de har forsøkt å ringe.... Telinet har halvert sin omsetning fra 2010 til 2014, og tapt over 11 millioner kroner på driftsresultatet. Det er så kompensert med store "finansinntekter", sikkert på grunn av alle pengene de "låner" fra sine kunder. Stort sett alt ledelse og eiere er involvert i går dårlig, med unntak av det som tidligere var Telinet Callsenter (Nå Decision AS) Kanskje på grunn av ekspertisen de har opparbeidet med alle misnøyde kunder i Telinet... Men tallene er klare og i Telinet har man sikkert begynt å regne ut når den siste ansatte skal slukke lyset og gå hjem. De samme eierne har startet opp Agva Kraft som er en ren blåkopi av Telinet. Samme produkter og samme priser. Hvorfor skulle de bruke energi på det, om de trodde Telinet var et godt og varig konsept... Hele virksomheten stinker, og er dypt useriøs. Ligg unna!
10. 000 ekstra i løpet av 2 år. De fikk altid min målerstand.