Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Flink og imøtekommende kundebehandler som ordnet opp med avtalen som var blitt feil pga. manglende avtalegiro.
Hei Dag, Det var hyggelig å høre at du er fornøyd. Dersom det skulle være noe mer, er det bare å ta kontakt! Ha en fin dag, Hilsen Kundeservice, Telinet Energi AS
1. Fra og med oktober år 2015 har dere ført opp kr. 690, - pr. mnd. som fastsum leilighet. Denne avtalen har vi ikke inngått. Dere har heller ikke kontaktet oss om noen slik avtale. Vår opprinnelige avtale var forhåndsbetaling i forhold til bruk kraft. Med ande ord, vi har blitt forlastet for meget og etter en avtale vi ikke har inngått. Det finnes heller intet skriftlig i denne saken. Differansen bes refundert. Vårt forbruk for okt. /des.2015 var 4.141 og for jan. til 28.Juli.2016 - 7.718 til sammen 11.859 kw-timer. 2. Vi tok i går, 27. Juli kontakt for finne ut av dette, men fikk ingen klarhet, men fikk opplyst at sjefen til vedkommende vi talte med hadde inngått nevnte avtale med oss i juli 2014, hvilket er inkorrekt. Vedkommende som dessuten var meget ubehagelig i sin fremferd og sa at vi kunne få "det vi ønsket", men kom ikke med noe tilbud. 3. Hvorfor tok det så lang tid fra deres påståtte avtale og til det forelå en konkret belastning?
Har over to år blitt overfakturert. De har krevd inn over det dobbelte av det faktiske det faktiske forbruket. Måleravlesninger har blitt sendt inn regelmessig, men de har ikke blitt benyttet av Telinet. Svar fra deres kundeservice: "Vi ser at det dessverre har skjedd en feil som har gjort at du ikke er blitt avregnet årlig i henhold til våre leveringsvilkår. Telinet Energi har lagt om sine fakturarutiner, slik at du blir avregnet på hver faktura fremover og dette vil derfor ikke kunne skje igjen. "Tilgodehavende blir brukt til fratrekk på kommende faktura, om ikke annet blir avtalt. " De ønsker altså å beholde pengene enda lenger i stede for å tilbakebetale med renter. Råttent selskap, overfakturering satt i system, unngå Telinet og dets etterkommer.
Uoppmerksomhet lønner seg ikke, og etter et par år med forskuddsfakturering fra Telinet fikk jeg plutselig en avregning i form av en kreditnota på over 10.000 kroner. På hytteabonnementet! Det viser seg at Telinet forskuddsfakturerer 3 ganger gjeldende pris. Konsulenten som forsøkte å få meg til å omgjøre oppsigelsen min presterer å si at "det er jo greit å få inn litt..!", men jeg synes Telinet driver med lureri og styrer etter dårlig forretningsmoral. Styr i det minste unna Telinets kontrakter med forskuddsbetalingen!
Valgte deres spot produkt fra Forbrukerrådets side som heter Telinet Online Spotpris. De legger meg inn med et produkt som heter Telinet Online som er en fastpris som i praksis er 30- 100% dyrere enn spotpris. Så sender de meg opp til et ennå dyrere produkt da jeg visstnok ikke har opprettet autogiro, selv om jeg har betalt alle faktura på tid. Når jeg så klager og sier at jeg vil ha spotpris som jeg opprinnelig ba om, ja så setter de meg tilbake til Online som er en fastpris.. Styr unna, skulle ønske jeg leste denne siden først! Ikke trykk på Forbrukerrådets knapp for Telinet, du blir lurt til å tegne et produkt som ligner i navn, men som er mye dyrere! Fikk også en telefonselger på tråden som prøvde å låse meg på en 12 måneders fast pris som var høy!
Første faktura var som avtalt. Så uteble fakturaen deres i 5 mnd til tross for avtalegiro. Og når fakturaen kom var strømprisen var tredoblet uten noen forvarsel. Synes dette er for store svinginger til tross for variabel pris. Og når fakturaen i tillegg blir holdt tilbake noen mnd så du ikke kan si opp for du får en himmelhøy "samlefaktura" Slike firmaer skulle være meldt til forbrukerombudet.. Ser her på Bytt.no at jeg ikke er alene i dette selskapet.
Jeg tegnet avtale via strømpris og får akkurat det jeg har bedt om. Litt trekk for at de ikke har minside-funksjonalitet, men lett å få tak i kundeservice!