Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har over to år blitt overfakturert. De har krevd inn over det dobbelte av det faktiske det faktiske forbruket. Måleravlesninger har blitt sendt inn regelmessig, men de har ikke blitt benyttet av Telinet. Svar fra deres kundeservice: "Vi ser at det dessverre har skjedd en feil som har gjort at du ikke er blitt avregnet årlig i henhold til våre leveringsvilkår. Telinet Energi har lagt om sine fakturarutiner, slik at du blir avregnet på hver faktura fremover og dette vil derfor ikke kunne skje igjen. "Tilgodehavende blir brukt til fratrekk på kommende faktura, om ikke annet blir avtalt. " De ønsker altså å beholde pengene enda lenger i stede for å tilbakebetale med renter. Råttent selskap, overfakturering satt i system, unngå Telinet og dets etterkommer.
Uoppmerksomhet lønner seg ikke, og etter et par år med forskuddsfakturering fra Telinet fikk jeg plutselig en avregning i form av en kreditnota på over 10.000 kroner. På hytteabonnementet! Det viser seg at Telinet forskuddsfakturerer 3 ganger gjeldende pris. Konsulenten som forsøkte å få meg til å omgjøre oppsigelsen min presterer å si at "det er jo greit å få inn litt..!", men jeg synes Telinet driver med lureri og styrer etter dårlig forretningsmoral. Styr i det minste unna Telinets kontrakter med forskuddsbetalingen!
Valgte deres spot produkt fra Forbrukerrådets side som heter Telinet Online Spotpris. De legger meg inn med et produkt som heter Telinet Online som er en fastpris som i praksis er 30- 100% dyrere enn spotpris. Så sender de meg opp til et ennå dyrere produkt da jeg visstnok ikke har opprettet autogiro, selv om jeg har betalt alle faktura på tid. Når jeg så klager og sier at jeg vil ha spotpris som jeg opprinnelig ba om, ja så setter de meg tilbake til Online som er en fastpris.. Styr unna, skulle ønske jeg leste denne siden først! Ikke trykk på Forbrukerrådets knapp for Telinet, du blir lurt til å tegne et produkt som ligner i navn, men som er mye dyrere! Fikk også en telefonselger på tråden som prøvde å låse meg på en 12 måneders fast pris som var høy!
Første faktura var som avtalt. Så uteble fakturaen deres i 5 mnd til tross for avtalegiro. Og når fakturaen kom var strømprisen var tredoblet uten noen forvarsel. Synes dette er for store svinginger til tross for variabel pris. Og når fakturaen i tillegg blir holdt tilbake noen mnd så du ikke kan si opp for du får en himmelhøy "samlefaktura" Slike firmaer skulle være meldt til forbrukerombudet.. Ser her på Bytt.no at jeg ikke er alene i dette selskapet.
Jeg tegnet avtale via strømpris og får akkurat det jeg har bedt om. Litt trekk for at de ikke har minside-funksjonalitet, men lett å få tak i kundeservice!
Dette er det mest uprofesjonelle selskapet jeg og kollektivet mitt har kommet over, i starten holdt de seg til det som står på hjemmesiden, en faktura annenhver måned. Nå har det gått et halvt år siden vi sist hørte noe fra dem, før vi plutselig fikk en himmelhøy faktura med strømpriser av en annen verden og 4 dager til forfall. Vi mottok ingen mail, ingen telefon eller noe som helst informasjon om deres endring i faktureringspraksisen. Vi bytter leverandør med en eneste gang, og ville ikke anbefalt Telinet til noen som helst!!!
Vi ble forhåndsfakturert for 3 ganger forbruket. Det tok mange emailer for å få rettet dette. Etter et år ble vi uten varsel satt over til den for oss dyrest mulige pakken som Telinet tilbyr. Styr unna Telinet!