Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Min erfaring med Tibber er i grunn upåklagelig. Men når de er de valgte å gå for forskuddsbetaling uten at jeg som kunde tjener noe på det, så vil jeg ikke stå som garantist for de. Det kan fort bli en selvoppfyllende profeti at det går skeis for Tibber når kunder forsvinner og jeg er lite keen på å stå igjen med svarteper.
Hadde det ikke vært for at appen er den beste innen strømkjøp, hadde det blitt en stjerne. Det spiller liten rolle at man får justert fakturaene fra foregående halvdel...å gjette på strømpriser og å ta opp lån fra kundene gagner ene og alene Tibber. Etterhvert som kundemassen økte sank kundeservice tilsvarende. Det tar ofte flere dager å få kommunisert med de. I tillegg har de begynt å slå av for kommentarer på Facebook. DET er tynn suppe. Et lite påslag på strømmen hadde vært mange ganger bedre. Sjefen i Tibber påstår dette: "Vi gjorde dette valget basert på undersøkelser blant kundene." Virkelig? Har vært kunde siden de dukket opp. Aldri fått noe spørsmål om dette, ei heller de 10+ andre kundene jeg har "skaffet" Tibber. Om ikke de snur på dette kan de like godt legge ned. Man betaler for det man bruker, ikke for det Tibber tror man kommer til å bruke. 2+2 = 4. Det er synd...for Tibber var best.
Var kanonfornøyd helt til forskuddsbetalingen kom. Det er helt håpløst. Minus at det ikke er gjennomfakturering. Fornøyd ellers.
Holder kundene sine som bank Bytt snarest er ikke vi som skal legg ut for tibber
Jeg har ringt, sendt mail og forsøkt chat-funksjonen i appen. Sendte første melding forrige mandag (det er søndag i dag), men fortsatt uten svar. Jeg betalte 1150 kr ekstra, estimert bruk. Har byttet selskap og forsøkt få svar på hvorfor siste/sluttfaktura ikke hadde trukket fra beløpet jeg har tilgode. Det virker som selskapet krever inn forskudd, for så å ikke tilbakebetale hvis du avslutter kundeforholdet.
Fornøyd med appen. De beregner flere tusen i forskudd over reelt forbruk i desember
Tibber har blitt urimelig - de krever forhåndsbetalt for mye mer strøm enn vi bruker - per 10 des krever de 3 gangen frem til 14. ergo vi bytter leverandør.
Ser at de lager ekstremt høy prognose for neste periode som jeg må finansiere. Det er nå slutt etter at jeg fikk siste faktura!
Byttet på dagen når de endret prismodell. Totalt mangel på kvalitetsledelse og tanke bak kommunikasjonsmodell. Spart masse penger på ny leverandør
Helt topp app som gir måling på døgnbruk/ elbil-lading. Skulle hatt variert nettleige inn i kalkulasjon/ strømstyring.
Alt var bra med tibber inntil de begynte med forskuddsbetaling. Har ikke byttet ennå, men blir kanskje etterhvert.
Tibber krever forhåndsbetaling av kundene. Gidder ikke være deres bank!
Tibber skulle ta rotta på den usunne konkurransen i strømmarkedet og har de siste årene vært en strålende pionerer på akkurat dette. De tok kun betalt for strøm garanti samt månedsavgift og var dermed langt billigere enn de fleste lurendreier avtalene som eksisterte og fortsatt eksisterer. I tillegg til å konkurrere på prisfronten har de OGSÅ bidratt til et paradigmeskifte i det norske strømmarkedet ved å introdusere smart styring av varme, elbil og andre store strømforbruket i hjemmet. Desverre har deres aggressive satsing på det området ført til at de nå er i en likviditetsskvis i et usunt strømmarked som har skjedd under Arbeiderpartiet sin ledelse både når de innførte ACER avtalen og lovet at strømprisene IKKE kom til å forandre seg noe særlig og nå før krigen i UKRAINA brøt ut. Likviditetsskvisen er fordi de har mange sysselsatte mennesker og ikke høy inntekt gjennom månedsavgift. Norpool krever at strømselskapet stiller med en forhåndsbetaling for strøm som kjøpes gjennom strømmatkedet (ref artikkel i E24). For å komme i mål må de derfor spørre pent om kundene kan utnytte et loophole hvor de får høyere regninger ved forhåndsfakturering og får en tredjepart til å betale denne og senere fakturerer tredjeparten kunden for samme beløpet 30 dager senere gratis og uten påslag. Dette gjør at kunden kan nedbetale den høye regningen etter at strømstøtten har kommet inn. Ja det er rovdrift og uheldig, men de har iallefall vært ærlige hele veien på hva de gjør, hvor de vil og hvorfor de gjør ting. Det har ikke AGVA kraft eller andre pill råtne strømleverandører klart å levere på. Tibber har for det meste rekruttert sin kundemasse gjennom verving, det vil si at folk selv får høre hvor fornøyd andre kunder er. Ikke aggressive telefonselgere som selger produkter de vet kundene taper STORT på slik at de kan utnytte dem.
Tibber var i utgangspunktet et veldig bra selskap å ha strømavtale med. Nydelig app og full oversikt. Da de "over natta" begynte å forhåndsfakturere kundene sine, basert på antatt strømforbruk neste måned, noe som gjør at den månedlige fakturaen blir koko høy, så var det slutt for min del.
Selskapet ber kundene finansiere driften av selskapet og utsetter med det kundene for konkursrisiko. Hjelper lite med teknisk ok løsninger (mange konkurrenter som snart er på samme nivå) når løsningen både er dyr og forkuddsfaktureringen er innført. Anbefaler å holde seg unna!
Gidder ikke være banken til Tibber lenger. Har byttet til annen leverandør og kommer aldri til å bli kunde hos Tibber igjen