Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Som mange andre allerede har skrevet har Tibber valgt å bryte sin egen strømavtale ved å gå over til delvis forskuddsbetaling og en svært lite oversiktlig faktureringsmodell med kun 2 dagers varsel. Dette er helt uhørt og uholdbart. Jeg vil vurdere å byttet leverandør umiddelbart dersom ingen kontra fra TIBBER. Anbefaler alle til å bestride eventuelle krav om forskuddsbetaling.
Ble tibber kunde for 1 mnd siden, etter endringer rundt etterfakturering så bytter jeg nok, som alle andre. Det er ikke greit med 2 dagers varsel, eller forhåndsfakturerings som igjen gjør at strømstøtte uteblir. Samtidig hvem har råd til å betale i dyre dommer på allerede høye strømspriser fra NordPool og Tibber. Jeg bytter nok og sender Tibber Pulse i retur flere andre som ønsker meg som kunde. Dette skal informeres om 14 dager i forveien siden det ikke er inngått og godkjent avtale om denne påfølgende endringen.
Ikke sikker markedsavdelingen har tenkt rett her. Vi får se. Jeg bytter i alle fall. Mulig jeg bytter tilbake hvis det endrer seg. Ellers er det nok av tilbydere der ute
Som mange andre allerede har skrevet har Tibber valgt å bryte sin egen strømavtale ved å gå over til delvis forskuddsbetaling og en svært lite oversiktlig faktureringsmodell med kun 2 dagers varsel. Dette er helt uhørt og uholdbart. Jeg har byttet leverandør umiddelbart. Anbefaler alle til å bestride eventuelle krav om forskuddsbetaling. Jeg har uansett opplevd Tibber sin løsning som noe oppskrytt. Funksjonaliteten er grei men ikke oppsiktsvekkende. Kan kun uttale meg om iOS og her er appen svært ustabil. Det gjøres endringer i hytt og vær, tilsynelatende uten ordentlig testing, noe som ofte fører til uønskede sideeffekter. Det er fint med smidig utvikling, men dette er rett og slett uprofesjonelt. Når det er sagt så er de andre aktørene antakeligvis i så måte ikke bedre, men de prøver så langt i hvert fall ikke å tvinge kundene sine til å låne dem penger til å drive på denne måten. Synd, kanskje Tibber har blitt offer for sin egen suksess.
Må plutselig forskuddsbetale for strøm i en tid da man allerede betaler skyhøye strømpriser. Her bør det komme en endring i løpet av dagen (30/09) ellers byttes det omgående.
Det å be kundene om å betale ekstra på kun to dagers varsel anser jeg som svært useriøst. Tibber har brukt mange år på bygge en så godt renome og deretter ødelegge det på få sekunder. Jeg og alle andre kunder er ikke Banken til tibber. Jeg bytter :)
Kjøpte meg en Tibber Pulse da de fikk mye skryt og jeg ønsket meg bedre oversikt over strømforbruket. Kansje en gang i fremtiden tenkte jeg å bytte over til tibber også. Skuffelsen ble stor da det eneste jeg kunne gjøre var å se strømforbruket i nåtid og ikke historisk uten å være kunde hos de. Appen er grei og oversiktlig, men uten å være kunde så er det like greit å velge en annen leverandør enn Tibber Pulse.
Tibber påstår at de har sterke investorer og eiere, men likevel får vi beskjed TO DAGER i forkant om at vi nå må betale forskuddsvis. De bryter lover og regler, benytter kundenes penger for å redde seg selv.
Tibber starta med forhåndsbetaling for strøm med 2 dagers varsel. Jeg ønsker ikke ta risiko for Tibbers tilsynelatende dårlige likviditet.
Fikk i dag e-post om endring i avtalevilkårene bare to dager før endringene trer i kraft. Tibber vil at kundene skal betale mye mer i oktober for så å gå over til forskuddsbetaling, altså skal kundene gi Tibber usikret rentefritt lån. Dette er frekt og useriøst, dessuten ulovlig med mindre enn 14 dager varsel. Byttet med en gang til Coop strømavtale. Ryk og reis, Tibber!
Endrer avtalevilkår med under 48 timers varsel, låner penger fra kundene usikret med stipulering av faktura, tydelig på randen av konkurs, treg kundeservice. Eneste bra nå er smartstyring, men du finner nok andre som nærmer seg. Bytter vekk i dag! Ikke vurdere Tibber før de eventuelt går tilbake til etterfakturering.
Har vært kunde siden de startet opp, og har vært veldig fornøyd. Men plutselig endring av avtalevilkår og forskuddsbetaling på 2 dager varsel er jeg ikke med på. Nå tester jeg ut Vibb fra 1.10
Plutselig med 2 dagers varsel endrer de vilkårene og skal nå ha forhåndsbetaling fra kundene. Selv om dette kun er i en måned, er dette umoralsk med 2 dagers varsel.
Denne siden er IKKE oppdatert. Pga at vi i dag fikk 2 DAGERS VARSEL at vi må begynne å betale på forskudd skal jeg bytte leverandør. Det går ikke an! Tibber fortjener ikke å være på liste her siden det tilbyr ikke lenger etterskuddsbetaling. Ja ja, de sier det er bare den ene gangen men sikkert kommer flere. Veldig skuffet.
Å plutselig endre til forhåndsbetaling av strømmen på under to døgns varsel er uredelig. De burde i det minste gitt folk tid til å vurdere å bytte selskap. Denne endringen burde hatt minst 2-3 måneders forvarsel - ikke 2 dager. Byttet leverandør tvert med oppstart 01.10
Var fornøyd frem til de endrer praksis til forskuddsbetaling av strøm under 2 døgn før fakturering. Byttet på sekundet. Strømavtaler med forskuddsbetaling anbefaler også forbrukerrådet å holde seg unna.