Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble tibber kunde for 1 mnd siden, etter endringer rundt etterfakturering så bytter jeg nok, som alle andre. Det er ikke greit med 2 dagers varsel, eller forhåndsfakturerings som igjen gjør at strømstøtte uteblir. Samtidig hvem har råd til å betale i dyre dommer på allerede høye strømspriser fra NordPool og Tibber. Jeg bytter nok og sender Tibber Pulse i retur flere andre som ønsker meg som kunde. Dette skal informeres om 14 dager i forveien siden det ikke er inngått og godkjent avtale om denne påfølgende endringen.
Ikke sikker markedsavdelingen har tenkt rett her. Vi får se. Jeg bytter i alle fall. Mulig jeg bytter tilbake hvis det endrer seg. Ellers er det nok av tilbydere der ute
Som mange andre allerede har skrevet har Tibber valgt å bryte sin egen strømavtale ved å gå over til delvis forskuddsbetaling og en svært lite oversiktlig faktureringsmodell med kun 2 dagers varsel. Dette er helt uhørt og uholdbart. Jeg har byttet leverandør umiddelbart. Anbefaler alle til å bestride eventuelle krav om forskuddsbetaling. Jeg har uansett opplevd Tibber sin løsning som noe oppskrytt. Funksjonaliteten er grei men ikke oppsiktsvekkende. Kan kun uttale meg om iOS og her er appen svært ustabil. Det gjøres endringer i hytt og vær, tilsynelatende uten ordentlig testing, noe som ofte fører til uønskede sideeffekter. Det er fint med smidig utvikling, men dette er rett og slett uprofesjonelt. Når det er sagt så er de andre aktørene antakeligvis i så måte ikke bedre, men de prøver så langt i hvert fall ikke å tvinge kundene sine til å låne dem penger til å drive på denne måten. Synd, kanskje Tibber har blitt offer for sin egen suksess.
Må plutselig forskuddsbetale for strøm i en tid da man allerede betaler skyhøye strømpriser. Her bør det komme en endring i løpet av dagen (30/09) ellers byttes det omgående.
Det å be kundene om å betale ekstra på kun to dagers varsel anser jeg som svært useriøst. Tibber har brukt mange år på bygge en så godt renome og deretter ødelegge det på få sekunder. Jeg og alle andre kunder er ikke Banken til tibber. Jeg bytter :)
Kjøpte meg en Tibber Pulse da de fikk mye skryt og jeg ønsket meg bedre oversikt over strømforbruket. Kansje en gang i fremtiden tenkte jeg å bytte over til tibber også. Skuffelsen ble stor da det eneste jeg kunne gjøre var å se strømforbruket i nåtid og ikke historisk uten å være kunde hos de. Appen er grei og oversiktlig, men uten å være kunde så er det like greit å velge en annen leverandør enn Tibber Pulse.
Tibber påstår at de har sterke investorer og eiere, men likevel får vi beskjed TO DAGER i forkant om at vi nå må betale forskuddsvis. De bryter lover og regler, benytter kundenes penger for å redde seg selv.