Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De innførte den omdiskuterte forhåndsbetalingen for strøm der de beregner ditt forbruk frem i tid når regningen kommer, og så må du betale forskudd. Problemet er at når novembner var ferdig, så hadde jeg brukt 3000kr strøm, betalt inn 4000, så de skyldte de meg 1000kr.. greit nok. MEN .. for desember skulle de har forskudd på 12200kr. De har beregnet at jeg skal øke strømforbruket mitt sammenlignet med i fjor. At jeg skal bruke noe sånt som 50% mer strøm enn forrige desember, selvom jeg har gått hardt inn med sparetiltak og mye mindre forbruk siden den gang. Kombinert med at de forskutterer med høy pris, så har de altså valgt at de skal låne MYE penger av meg... sannsynligvis mer enn de trenger. Skjønner at de er i økonomisk skvis, men jeg ønsker ikke å stille alle desember-pengene mine inn som sikkerhet for tibber - jeg antar det er en reell fare for at de går konkurs og pengene mine blir tapt. Sendte melding til tibber med spørsmål når jeg fikk den overraskende regningen.. Det fikk jeg aldri noe svar på, så da bytter jeg leverandør, og nekter å forhåndsbetale.
Var fornøyd i starten, men da det ble endret til forskuddsbetaling med kort varsel i tillegg så ble det noe uhyggelige strømregninger. Og nå rett før jul, så er det trist.
Ja, de har en velfungerende app, men når forskuddsbetalingen i tillegg er basert på forbruket for samme periode for ett år siden blir det bare tull. Har stengt hytta, men betaler masse fordi jeg brukte den mye i fjor… Får pengene igjen neste måned, men kan ikke ha en strømavtale der regningene er skyhøye en måned og lavere neste. Vil heller ikke fungere som långiver til strømselskapet mitt! Heldigvis er det veldig enkelt å bytte.
Appen fungerer bra og generelt veldig fornøyd med selskapet. Det som har ødelagt dette er faktureringsproblemet deres for vår del. Ønsker sårt å bli værende, men er rett og slett for usikkert..
Å endre vilkårene med to dagers varsel, som ga meg en ekstraregning på 7000kr skulle vært politianmeldt. Jeg byttet til Motkraft. Tibber har en fin App, men måten de taklet sin likviditetskrise gir ikke tillit! De skryter av solide eiere, men disse eierne hadde altså ikke egenkapital å stille opp med. Skikkelig sjofelt ovenfor kunder som har varmestyring, solpaneler og andre styringer knyttet mot appen. For meg innebar byttet mye ekstra stress med mine styringer inen periode dette passet svært dårlig.
Det er takket være tibber vi fått fått ned påslaget på strømmen
Skummel epost mottatt i dag , fra Edgeir... takk for at du bytter til Tibber! Stemmer ikke ,dette stinker ! Prøver seg på ett røver-kupp, nåværende selskap varslet! Bytta 2.okt. fra Tibber da de prøvde seg pga. økonomiske problemer med innkjøp og forskuddsbetaling, da mista de mange kunder ved å forsøke seg på forskudds-fakturering. Her de nå lagt ved info/angreskjema 14 dager fra 1. innmelding 10/2021 via elbil-foreningen, med angrefrist 021121. Hva er dette for noe, har andre fått slik melding? Svært irriterende og nærmest straffbart! Er for øvrig svært godt fornøyd med mitt nåværende selskap, påslag ett øre og intet pr mnd. Dessuten sam-fakturering med nettleie med fradrag for strømstøtte i samme faktura, , det klarte ikke Tibber! Dette til info og behandling! HH